Mijn wasmachine geeft nu voor de tweede keer aan dat er te veel schuim is gedetecteerd, en gaat daarom extra spoelen en tussendoor wachten om dat schuim te laten afnemen. Alleen is er totaal geen schuim te zien, in dit geval deed ik gewoon een voorwas zonder wasmiddel. Heeft iemand enig idee waarom hij toch denkt dat er te veel schuim is? Ik heb de afvoer zojuist ontstopt omdat ik dacht dat het water misschien te langzaam weg liep bij het afpompen, maar dat loopt nu prima door. In de handleiding staat alleen dat ik dan te veel wasmiddel heb gebruikt, maar dat is dus niet het geval.
Geen idee waarom hij dat zegt. Ik heb het ook wel eens gehad en toen een kookwas gedaan zonder zeep en zonder wasgoed. Toen was het weer goed.
Hij gaf het weer aan en de was bleef ook erg nat, in de filter was niks te zien. Maar voor de pomp bleek zo’n colour catcher-doekje vast te zitten - dat was waarschijnlijk de schuldige! Die doekjes gebruik ik dus maar beter niet meer…
Ik wou net voorstellen om je wasmachine helemaal te poetsen. Fijn dat het is opgelost! Ik zou ze maar niet meer gebruiken.
Ik doe dat met een doek met afwasmiddel. Alles poetsen, ook de randen en de rubbers. Daarna nog een keer de wasmachine aan op de hoogste stand en leeg. Ooit schreef ik met een beetje azijn maar dat was blijkbaar zo achterhaald dat je wasmachine er ook echt stuk van gaat Dus bij mijn nieuwe doe ik dat niet meer
Ah oké, ik dacht dat je ook echt het binnenwerk deed, zeg maar de buitenkant van de trommel. Ik was eens in de zoveel tijd leeg op 90 graden zonder zeep en ook wel eens met HG wasmachinereiniger. Gisteren brandde bij mij ook het indicatorlampje voor de zeep. Wordt dus ook weer tijd. Al merk ik wel dat de wasmachine steeds minder goed reageert op de schoonmaak. Het is ook al een oudje van ruim 15 jaar (heeft wel een jaar of 6 stil gestaan)