Zijn er hier dames die bekend zijn met PTSS ( of het zelf hebben) ?

Discussie in 'De lounge' gestart door VayaConDios, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb aan PTSS chronische migraine overgehouden. ik heb al verschillende therapien geprobeerd en zelfs verschillende medicatie, maar niets werkt voor mij. ik kom er blijkbaar niet vanaf. de migraine was zo hevig geworden dat ik voor 100 % werd afgekeurd

2. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Helaas nog geen vooruitgang. Ik zit nog midden in het proces en sta onderaan die berg die ik nog moet gaan beklimmen. Gelukkig voel ik me iets beter met de medicatie die ik nu slik maar helaas is een hoop nog te veel voor me. Van de zomer moet ik WIA gaan aanvragen omdat ik dan tegen de 2 jaar ziektewet aan zit helaas.
    Maarja ik ben net begonnen en het schijnt een erg langdurig proces te zijn dus je moet echt je tijd nemen wordt er steeds gezegd. Eerst leren mezelf op de eerste plaats te gaan zetten.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik moet ook wajong aan gaan vragen.

Maar zit nu in de ziekte wet via het uwv en die verzekeringsarts werkt niet mee erg lastig :(

4. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 jaar geleden diagnose ptss gekregen, therapie gehad maar daar om financiële redenen mee gestopt. Heb zelf ook 3 jaar weinig last gehad, totdat ik afgelopen november een buiten baarmoederlijke zwangerschap heb meegemaakt. Hiernaa het vertrouwen kwijt in mijn lijf en weer veel last van angsten en nachtmerries. Nu is er 2 weken geleden iets gebeurt waardoor de oorzaak van mijn ptss weer behoorlijk heeft aangewakkerd. Liep sinds feb al bij de psyholoog, dus die heeft dit goed opgevangen. In mei ga ik beginnen met emdr, heb ik bij de vorige therapeut niet gehad. Ik verwacht dat het allemaal wel goed komt, maar voel me wel behoorlijk schuldig tegenover de Beeb in mijn buik, wil niet dat deze zoveel spanning mee krijgt. Maar t moet er nu uit.

5. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Ik had ook PTSS. Ik ben nog steeds 'voorzichtig' maar door traumacursus (waardoor ik begreep waarom en hoe een trauma werkt) en EMDR (waardoor ik geen flashbacks meer heb) gaat het nu goed en kan ik weer vooruit kijken. Ik vond het een hele grote handicap en het heeft jaren geduurd voordat ik mezelf weer enigszins normaal vond. (7 jaar ongeveer) Maar dat kwam ook door verkeerde hulpverlening waardoor ik verkeerde diagnose kreeg. EMDR had ik het snelste resultaat mee. Vooral als je last hebt van beelden die ineens in je hoofd schieten.

Deel Deze Pagina