Nieuwe loon doorgeven belastingdienst..

Discussie in 'De lounge' gestart door Sappie86, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sappie86

    Sappie86 Bekend lid

    28 aug 2011
    575
    0
    0
    Ojee... Ja daar is er weer één ;)


    Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen met mijn wijziging.. Het zit nl. zo:


    Mijn vriend en ik hebben allebei een voorlopige aanslag 2013 ontvangen.. Nu ben ik per 01-10-2012 minder gaan werken en moet ik dus een wijziging in m'n loon aangeven bij de belastingdienst.

    Nu het probleem.. Ik weet niet of ik t nu goed heb gedaan.. Ik heb mijn loon (loon voor loonheffing) x 12 + vakantiegeld opgeteld en ingevuld..Oke.. Lijkt me goed zo maar er staan nog veel meer gegevens ingevuld zoals eigen woning ed. moet ik daar iets aan veranderen?? Nee toch??

    Ook kwam ik de verrekende bedragen tegen.. Moet ik dan het bedrag voor t hele jaar vanaf de voorlopige aanslag overnemen of moet ik invullen wat wij dit jaar al hebben gehad?? Alleen januari dus... Pfffff:)

    En de laatste... Ik kwam nu ook heffingskortingen tegen. Daar wordt gevraagd of je een kind hebt, geboren na 2000. Ja dus! Als ik dit invul heb ik aan t einde een heleboel geld meer dan als ik geen kind zou hebben.. Klopt dit wel?? En zo ja, moet ik dan mijn voorlopige aanslag 2012 ook wijzigen aangezien wij toen ook al ons zoontje hadden?? Of kan ik dit in maart doen bij de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting??

    Sorry het is een beetje een warrig verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien ik aan de belastingtelefoon niks heb.. Die zeggen dat ik maar een beetje moet schatten/gokken.. ;) en daar hou ik niet van!!

    Alvast bedankt!!
     
  2. mimi83

    mimi83 Niet meer actief


    Ik wil een wijziging doorgeven over 2012
     
  3. Sappie86

    Sappie86 Bekend lid

    28 aug 2011
    575
    0
    0
    Oke dankje, loon is dus goed (hoop ik), woning is dus goed en die heffingskortingen kloppen dus ook..

    Ik bedoelde met die verekende bedragen of ik daar de aantallen moet overnemen wat er op die aanslag staat? Of alleen wat ik nu al in 2013 heb gehad.. Zal t eerste wel zijn denk ik..
     
  4. Sappie86

    Sappie86 Bekend lid

    28 aug 2011
    575
    0
    0
    In 2012 was hij toch ook al een half jaar bij ons??
     
  5. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    als je banner klopt dan denk ik van wel
     
  6. Sappie86

    Sappie86 Bekend lid

    28 aug 2011
    575
    0
    0
    Ja die klopt hoor ;) over 3 dagen alweer 7 maanden..
     
  7. thirza72

    thirza72 Actief lid

    28 dec 2009
    259
    0
    0
    Verrekende bedragen vul je het bedrag in wat op je voorlopige aanslag staat. Succes.
     
  8. llkh1984

    llkh1984 Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Dit komt dan op je definitieve aanslag terug. Krijg je waarschijnlijk straks extra terug!
     
  9. llkh1984

    llkh1984 Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

    Dit dus, let wel! Een wijziging doorvoeren kan 8 wk duren, het kan dus zo zijn dat je in januari 1/12 van de eerste aanslag terug krijgt en dit verschil later moet terug betalen.

    Ik heb de mijne stop gezet en alles op ml zijn naam gezet, door mijn nieuwe werk kom ik maar in de eerste schaal uit, en mijn man nog in de hoge, dus is dat voordeliger.

    Voor je huis zou je kunnen kijken of ee woz waarde is aangepast die vanons stond op 230(2011) en is gezakt naar 214(2012), zal dit jaar niet gestegen zijn... Scheld net veel, wel wat.
     
  10. Sappie86

    Sappie86 Bekend lid

    28 aug 2011
    575
    0
    0
    Ja klopt inderdaad dat die wijzigingen 8 weken duren. Had ik ook al vernomen van een medewerker van de belastingtelefoon..
    Als ik terug moet betalen.. ja jammer dan maar dan is het maar van 1 of 2 maanden.. Al hoewel ik denk van niet omdat ik nu ook die heffingskorting invul geeft hij aan dat ik nog genoeg terug krijg wat hun niet hebben berekend.

    WOZ waarde heb ik gekeken maar ik kan nog geen nieuwe aanslag vinden via de site van de gemeente.. dus ik heb gewoon die van vorige keer gepakt.

    Fingers crossed!! Ik ben bijna 99% zeker dat ik t goed heb ingevuld maar ik vind t altijd zo eng om te versturen..:)
     
  11. Sappie86

    Sappie86 Bekend lid

    28 aug 2011
    575
    0
    0
    sorry dubbel..
     

Deel Deze Pagina