Vaccinaties voor azie

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Weet iemand of je die ook kunt nemen als je zwanger bent of bezig bent zwanger te worden?

2. Purk

Purk Niet meer actief

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor de site, ik had ook op de ggd site gekeken, maar ben er niet echt wijzer van geworden;).
    De vaccins die je iig nodig hebt zijn: meningitis, DTP,buiktyfus en hepatitus A. Er staat niet of je die wel of niet mag als je zwanger bent of bezig bent.

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Misschien is het beter als je maandag even belt met ze :) De informatie direct van een dokter lijkt me iets betrouwbaarder dan het internet.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ja, dat ben ik ook van plan. Maar wilde toch ff weten of er iemand ervaring mee heeft.

Ik heb dit gevonden: Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering: Vaccinaties -
    DTP veroorzaakt geen geboorteafwijkingen.
    Vaccinaties tegen hepatitis A, hepatitis B, meningitis, en rabiës en de injectie tegen buiktyfus worden op basis van de huidige kennis beschouwd als veilig voor zwangeren.
    De levende vaccins, zoals die tegen gele koorts, de capsules tegen buiktyfus en de BMR worden bij voorkeur niet gegeven tijdens de zwangerschap.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik heb vorig jaar april Hep. en DKTP gehad, was toen bezig met zwanger worden.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.174
    4.322
    113
    Ik zou zelf, en dat is mijn persoonlijke mening, mij niet laten vaccineren tijdens zwangerschap. Ongeacht wat een arts zegt. Je weet toch nooit wat het aandoet in je lichaam. Bij bepaalde vaccinaties (zoals BMR) mag je na vaccinatie 3 maanden niet zwanger worden. Ik weet niet in hoeverre het noodzakelijk is of dat het mogelijk is de reis een andere keer te doen of de zwangerschapswens even uitstellen maar ik zou dus niet vaccineren bij (mogelijke) zwangerschap.

8. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Je hoeft ook niet voor alle landen in azie prikken te halen, en ligt er ook aan hoelang je op vakantie gaat of je de prikken wel nodig zijn ..
    Waar ga je naar toe als ik vragen mag?

9. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Inprincipe heb je voor alle landen in Azië vaccinaties nodig.
    De basis vaccintaites zijn Hep A en DTP, afhankelijk van wel land en je verblijfsduur eventueel nog buiktyfus.

Al deze vaccinaties mogen gezet worden tijdens je zwangerschap.
    Laat je goed informeren bij je plaatselijke GGD, ik werk daar zelf ook.
    Zijj kunnen je uitgebreid informeren welke vaccinaties worden aanbevolen voor welk land en regio, dit verschilt ook..

succes

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    Waar ga je heen dan? Ga je rondreizen of ga je naar 1 plek? Toen ik net zwanger was van de oudste zijn we naar Thailand geweest. 1 week in bangkok en 1 week op koh Chang. Ik heb er toen, na lang over nagedacht te hebben, ervoor gekozen geen inentingen te nemen.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben ingeënt tegen rode hond, mocht toen 3 maanden niet zwanger worden. Toen heb ik dus gewoon de pil genomen. Ik zou de voordelen tegen de nadelen afwegen, en misschien de kinderwens even uitstellen mocht de reis echt belangrijk zijn.

12. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    De rode hond vaccinatie is geen vaccinatie die nodig is voor reizen. Dit heeft meer te maken met een eventuele zwangerschap en hier geen antistoffen voor te hebben aangemaakt

13. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hahaha! TravelClinic.com
    ik werk daar :) als reizigersverpleegkundige!
    Je kunt wel bellen om advies te vragen, maar dan gaan ze toch zeggen dat je langs moet komen.... dus weet niet of je in Rotterdam woont, maar anders beter naar een GGD bij je in de buurt gaan.

Als je gaat reizen als je zwanger bent moet je de risico's van vaccineren afzetten tegen de risico's die je loopt als je daar naartoe gaat. Dat ligt er heel erg aan waar je naartoe gaat en hoe lang. En of je eerder gevaccineerd bent en die vaccinaties mogelijk nog bescherming geven...
    Maar je hebt idd DTP, Hepatitis A en Buiktyphus nodig voor Azie... maar de arts kan uiteindelijk zeggen of je die beter wel of niet kunt krijgen tijdens je zwangerschap.
    Altijd belangrijk de noodzaak van je reis te bekijken en in ieder geval niet naar malariagebied gaan...

Deel Deze Pagina