Iemand hier wel eens cruise (carribean) gemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Heeft iemand dat (recent) wel eens gedaan?
    Volgens mij zijn dat reizen van minimaal een week incl vlucht enzo.

Hoe was het bevallen? Wat kost zoiets ongeveer en was het de moeite waard voor dat geld?

Wij zitten te dubben/twijfelen tussen zo'n cruise of een rondreis door Florida (al in 1998 toen eens gedaan).
    Het wordt dan volgend jaar of het jaar daarop wanneer we zo'n beetje willen gaan met de kids natuurlijk ;)

2. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Mijn man wel 2 x , 3de keer moeten annuleren omdat ik paar uurtjes voor de vlucht was gevallen en kon niet meer lopen:(
    Mijn man deed 2 cruises achter elkaar en paar dagen Miami, was dus bijna 3 weken weg. Kosten waren geloof ik iets van 3000 euro, maar dan was ook hut met een balkon. Binnenhutten waren iets goedkoper.

3. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Was trouwens 3 en 2 jaar geleden.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben wel eens met mijn oma geweest toen ik jong in de twintig was maar dat waren echt oudeknarrencruises voor de rich & (in)famous

Het lijkt mij met kinderen vreselijk. Je kunt geen kant op. Het is net alsof je op een all inclusive kamp zit... is ook niets voor mij.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je hebt die Disney cruises toch?
    Nog nooit gedaan, maar staat zeker op het lijstje.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Vaak zit je maar 2 dagen op zee (bij een cruise van 7-8 dagen). De rest ben je dus aan land op diverse (ei)landen van de caribbean.
    Omdat je dus veel ziet en zowel vlucht als bootreis hebt, lijkt het me (ja ook met kids) een geweldige ervaring.

Aan boord hebben ze vaak entertainment lees ik zo her en der.

7. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Nou als ik die foto's van mijn man zie dan moet ik zeggen dat het echt niet outbollig was hoor. Hij was op de Epic, prachtig en modern en veel excursies.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ja, tien dagen. Gevlogen naar Miami, door naar Puerto Rico en daar de boot op. Een soort varend flatgebouw ofzo. 's Nachts varen en overdag op een eiland. Kosten? Geen idee, wat een kadootje van het werk. Het was in elk geval een zeer bijzondere ervaring.

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Krijg spontaan het love boat deuntje in m'n hoofd :D

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben het een paar jaartjes terug gecombineerd met een rondreis Florida. We vlogen op Miami en daarvandaan heb je dus ook verschillende cruiseboten die voor verschillende duren uitvaren. Wij hadden er eentje die vrijdagavond vertrok en maandagochtend weer aanmeerde. De eerste dag op een prive eiland van de rederij en de 2e dag in Nassau (Bahama's). Echt heel leuk om te doen! De huurauto kon prima in de parkeergarage in de haven voor die paar dagen.

De cruise zelf heeft ons voor z'n 2-en nog geen 450 euro gekost voor een buitenhut (all inclusive). Wij hebben geboekt via een amerikaanse site waar je dus met je creditcard in dollars betaald. Als je de koers een beetje volgt, kan je toeslaan op het moment dat deze gunstig staat. De website is Cruise Deals - Discount Cruises Travel, Cruise Ship Deals, Cheap Offers, Vacations & Packages. Mijn schoonouders hebben dezelfde cruise gedaan toen ze in Mexico op vakantie waren. Daarvandaan een retourtje Miami geboekt en vonden het ook ontzettend leuk. Het is gewoon een wereldje op zich. Ik weet niet of ik een cruise zou doen voor een week of langer.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij hebben danwel ergens anders een cruise gedaan (egypte) maar zag juist veel kids rondlopen. Heerlijk, op de boot entertainment, zwembad en altijd drinken en een hapje. Veel afwisseling met activiteiten, leuk juist!

12. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    wij gaan over twee weken! nog niet eerder gedaan met wat hebben we er zijn in. wij vliegen naar curaçao en gaan dan naar panama, colombia, venezuela, aruba en terug naar curaçao. kan dus nog niet zeggen hoe het is bevallen. de reis kost ons 3849 euro met zijn drieën (voor zl betalen we 35.euro).

Deel Deze Pagina