Zijn er hier mama's met 3 of meerdere kindjes

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, ik ga volgende maand ook studeren, en moet daarvoor ook de kinderopvang in schakelen. Mijn man werkt ook fulltime.
    En je hebt toch 2 kinderen die regelmatig bij oma verblijven? Kan die niet oppassen?
    Ik moet ook maar zien dat ik een baan krijg, over 2/3 jaar.

Bizar dat je blijkbaar gewoon een Wajong uitkering kan krijgen terwijl je gewoon in staat bent om te werken.
    Misschien is het niet de ideale situatie qua opvang, geld of drukte, maar dat is wel hoe de 'normale' mensen het doen. Gewoon keihard werken, leren en jezelf onderhouden.
    Logisch dat er klaplopers blijven bestaan, als er deze situaties blijkbaar gewoon mogelijk zijn.

2. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Mijn vriend heeft helemaal geen inkomen en mijn schoonmoeder geef ik elke vrijdag 25 euro. Ik heb nog steeds de voogdij over mijn jongste en vind het zelf ook belangrijk om kosten op me te nemen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou yoehoe, 25 hele euro's. En je vriend dan? Hij is toch geen kind waar je voor moet zorgen?

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Daarbij, ik krijg niet eens stufi, ik moet de opleiding volledig zelf betalen.
    Niks geen potjes voor mij hoor. Wat ik prima vind, want het is mijn eigen keuze.
    Maar als ik dan lees dat een wajong + stufi + toeslagen mogelijk zijn en je alleen maar naar school hoeft te gaan dan besef ik weer even hoe achterlijk het soms allemaal in elkaar steekt.
    Geen wonder dat Nederland naar de kl*te gaat :D

5. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Umm.. ze is ons geen verantwoording schuldig.
    Ik vind het gewoon een flink bedrag.. maar naast haar zullen vast meerdere dit ontvangen. Dit heeft niks met de persoon te maken maar met de instanties hier in Nederland!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    nee ze is dat ons niet schuldig maar vind het gewoon te debiel voor woorden.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nou als je straks 40 uur stage kan lopen is die wajong natuurlijk onzin. Dat je niet kan werken omdat je straks stage moet lopen is een heel ander verhaal en om dat gat nu zo op te lossen lijkt me niet de juiste manier. Overigens hebben wij een goede baan maar zijn nog lang niet binnen! We moeten het met minder geld doen en bang zijn deze baan te verliezen.

Je zegt je man en twee kinderen ervan te onderhouden terwijl 1 kindje en je man niet eens bij je wonen. Hij zal ongetwijfeld ook een uitkering ontvangen. Nederland zit krom in elkaar en het wordt tijd dat ze in Den Haag eens wakker worden.

8. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Vind ik ook, maar als jij of ik niet anders zou kunnen en dit ontvingen waren we er ook blij mee! Want eerlijk is eerlijk dit is veel geld!! Vind het alleen zoo krom hier allemaal!

9. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ik betaal denk ik rond de 300 voor beide kids

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar een Wajong is er toch om mensen die wel WILLEN werken maar niet kunnen werken door ziekte ( lichamelijk of geestelijk ) te ondersteunen?
    Of tenminste, niet voltijd of aangepast werk.
    En niet voor mensen die wel willen werken, maar het momenteel niet kunnen omdat ze een studie doen en daarvoor kinderopvang in moeten schakelen en dit niet willen.
    Echt, WTF.
    Leest het UWV dit niet ofzo?

11. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Nee hoor mijn vriend krijgt alleen geld wanneer hij optreed met zijn band. Per optreden krijgt hij 20 euro ze zijn pas begonnen. Ze hebben bijna elk weekend 1 tot 2 optredens.

12. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Wat ik al zei ik heb niet een standaard verleden gehad en bij mijn verleden zitten er best wel haken en ogen aan. Dit ga ik uiteraard niet open en bloot hier vertellen.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Pff weet niet of uwv dit leest, ik wel en ik werk er, alleen op een andere afdeling, maar vind het een heel vreemd verhaal.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Mijn man heeft een post traumatisch stress syndroom en heeft het echt heel moeilijk gehad.. als ik dan bedenk hoeveel gezeik hij heeft om zijn EMDR therapie in te kunnen plannen (ja zoveel mogelijk buiten werktijd maar gaat een beetje moeilijk als je fulltime werkt). Hij wil perse fulltime blijven werken, hij wil niet falen als vader, als man. En hoe vaak ik het op mn bordje heb gehad vroeger wanneer hij thuis kwam en het allemaal teveel was. Dat we buiten alle toeslagen vallen etc etc.

Denk ik ook wanneer ik dit lees, waarom doe je in hemelsnaam nog zo je best?

15. twinkle star

Maar ik hoop dat je ook wel begrijpt dat deze situatie niet kan....
    Elke normale inwoner van Nederland moet toch werken in rond te komen.... Omdat bezoek aan uitkeringen krijgt die mijns inziens ook niet allemaal eerlijk zijn kan hij mooi meeliften en lekker doen wat hij zijn in heeft, belachelijk toch?!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Kan hij toch mooi de hele week werken

17. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Hier in omgeving Amsterdam Almere is dat helaas makkelijker gezegd dan gedaan.

Tuurlijk is hij op zoek naar een baan maar hij heeft niet eens de middelbare afgemaakt. Wel allerlei soorten baantjes gehad. Maar t is voor hem heel moeilijk in deze tijd iets te vinden.

18. twinkle star

Nee dat begrijp ik helemaal maar als je kunt studeren, kun je ook werken en heb je geen recht meer op deze uitkering.

19. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ja ik denk ook dat het in 2015 ophoud voor mij

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

...