nee, ik dacht dat daar toen die stakingen over gingen maar weet het niet zeker en ben ook wel benieuwd.
Wtf, 2300 euro ontvangen voor op school zitten en een lastige tijd gehad hebben?! Niet als persoonlijke aanval bedoeld hoor maar dit kan toch gewoon niet?! Mijn man verdient dat en veel toeslagen krijgen we niet want hij verdient alleen al te veel. Bizar dat dat kan in Nederland. Vraag me dan echt wel eens af waarom ik dan werk, me scheel betaal aan de opvang. Nogmaals niet persoonlijk
Je krijgt stufie voor de duur van je studie, dan mag je nog een jaar uitloop hebben. en de rest leen je tot max 7jr na begin studie (tenzij het mbo is) Je moet binnen 10 jaar je diploma hebben gehaald. de laatste 3 jaar heb je dus geen recht meer op stufie. Ik ben zelf begonnen in 1999 met de HBO-V, daar ben ik in 2002 gestopt omdat ik erge bekkeninstabiliteit heb en dus niet als verpleegkundige aan het werk zou kunnen. Vervolgens naar de lerarenopleiding gegaan. Doordat ik als alleenstaande moeder niet genoeg had aan de studiefinanciering moest ik daarnaast werken. In de afgelopen jaren ben ik chronisch 'ziek' geworden (me/cvs) maar ik hoorde vorig jaar pas dat ik had kunnen aanvragen dat mijn HBO-V studie geschrapt werd als het ware waardoor mijn nieuwe 10 jaar opnieuw in zouden gaan ipv in te gaan per 1999 zou dat dan 2002 worden. Nou ja, en ondertussen heb ik een burnout gehad, 3x een postpartumdepressie en nog wat nare kwaaltjes waardoor ik wel kon werken maar de studie op een laag pitje stond Dus ben nu nog bezig met duo om iig mijn studieschuld naar beneden te krijgen.
Heb vanmorgen gebeld. Ik moet mn diploma hebben voor november 2016. Ik heb nog 1 jaar of 2 jaar voor een hoger niveau
Ik vind het ook een beetje krom... ik snap best dat je een bedrag mag krijgen omdat je door ziekte (Wat voor dan ook) niet zelf je geld kan verdienen maar ik heb altijd begrepen dat studiefinanciering een voorliggende voorziening is en je daarom niet (behalve ww) beide mag ontvangen. Ik vind het ergens niet helemaal juist, maar goed, daar kan jij niks aan doen en je moet vooral gebruik maken van de mogelijkheden die je hebt ;')
Sorry voor de late reactie terug! Ik heb erg veel mee gemaakt afgelopen jaren (prive info) Ik heb dus nu een Wajong uitkering omdat ik zo verder kon gaan met mijn leven, het helpt me om juist van de problemen af te komen. Wel moet ik er rekening mee houden dat zelfs ik in 2015 me Wajong kwijt raak, en dit wil ik ook ik hoop het binnen een paar jaar allemaal zelf te kunnen regelen en niet dat andere mensen mijn leef geld betalen, voel ik me zelf ook vaak schuldig om. Al is het voor een start zeker nodig! Het is allemaal zeker niet fijn dat ik een Wajong moest aanvragen, kom er liever van af en hoop dat ik over een paar jaar weer 32 of meer uren kan maken. Om op de vraag te beantwoorden van 5 of meer kinderen, ik snap al jullie reacties. Ik zeg al vanaf heel jong dat ik graag een groot gezin wil hebben. Ik pas vaak op bij mensen met 4 of meer kinderen vind dit heerlijk. Tuurlijk het is anders maar om alle programma's, site's en berichten te lezen over mensen met grote gezinnen droom ik er alleen maar meer om. Wel heb ik gezegd het moet lukken en kunnen. Mijn moeder wou graag meer dan 3 kinderen maar vanwege alle klachten (rugklachten) kon er geen 4e komen. Of mijn wens dus echt waarheid word geen idee, maar dromen mag altijd! En ja ik ben nog erg jong (18) maar door dat ik erg veel mee gemaakt heb denk ik vaak over de toekomst en hoop ik dat al mijn dromen en wensen uitkomen. Ik heb nu al een erg grote kinderwens daarom vind ik dit forum ook heel erg leuk, al weet ik dat ik nog even moet wachten. Zo nu weten jullie een beetje over me Nog meer vragen mag altijd hoor
Ik vond het al krom maar nu nog meer dat je dus en 2300 pm krijgt en een dikke spaarrekening hebt. Voor vele werkende gezinnen geldt dit niet. Daar werken ze hard voor hun geld, betalen hun vaste lasten en houden niets meer over om te sparen. Ik zou mij echt schamen om dat hier zo neer te zetten als jij doet. Je lijkt er wel trots op. Een schop onder je kont en werken. Het feit dat je zegt dat je 2300 verdient zegt mij al genoeg. Want deze verdien je niet maar krijg je.
Toen ik een Wajong had en bij mijn moeder woonde (die niet zoveel verdiende) stond ik ruim de helft daarvan af aan mijn moeder zodat ze wat meer te besteden had voor zichzelf en de boodschappen etc... Zou me er ook voor schamen om zoveel voor mezelf te houden. Toen ik trouwde stopte mijn wajong omdat ik werd goedgekeurd maar ook als dat niet het geval was dan had ik 'm uit mezelf stopgezet. Ook al mag het wettelijk (en veel wetten zijn hier zo krom als wat) -en dan bedoel ik een wajong ontvangen terwijl de partner een betaalde baan heeft- dan nog zou ik er echt geen goed gevoel bij hebben gehad, voelt voor mij meer als misbruik dan iets anders.
Ik moet mijn diploma halen anders moet ik miss al mn stufi terug betalen. En eenmaal nu ik begonnen ben vind ik ook dat ik het af moet maken. Ik ga straks een half jaar 40 uur per week stage lopen waar ik veel meer zin in heb. Op school heb ik elke dag stress.
??? En met werken verwacht je geen stress te hebben? Werken is geen relaxen hoor.... Daar moet je je eigen ook bewijzen want voor jou 10 andere....
Mijn vriend verdient helemaal niks. Ja zorgtoeslag waar iedereen recht op heeft en 20/40 per weekend omdat ie in een band speelt. Ik onderhoud dus mijn vriend, 2 kinderen en het huishouden
Ok zo dacht ik r niet aan maar idd in deze tijd sorry. Toch denk ik dat ik niet moet kiezen voor wat ik het liefst wil maar wat het verstandigst is. Ik heb vacatures bekeken en 9 van de 10 vragen ze HBO. Voor een niveau 3 is dan echt geen plaats.
De Wajong is hier zo weinig (183,-) dat ik bijna niks over hou en ik spaar al jaren, dus alles wat ik krijg spaar ik. Na de kosten die ik alsnog heb. Ik krijg zorgtoeslag maar moet alsnog veel betalen (dure zorgverzekering vanaf 2014 word dat anders) Zoveel hou ik dus niet over en dat gaat meteen op mijn spaarrekening. Kleren en andere spullen koop ik niet, ik heb weinig kleren maar vind het genoeg. Mijn moeder red het prima gelukkig en ze wil niet dat ik haar iets geef. Ik ben trouwens de enige uit de familie die spaart mijn zusje(s) en moeder hebben een gat in hun hand soms Wel kreeg ik tot afgelopen maand een bedrag voor school, hiervan gaf ik wel uiteraard alles aan mijn moeder omdat zij mijn reis en alle overige spullen en kosten voor school betaalde. Erg lief van je dat je dat deed!