Zijn er hier mama's met 3 of meerdere kindjes

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.880
    113
    Hier geen recht op zorgtoeslag hoor en Nee zoveel verdienen we niet.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij krijgen geen zorgtoeslag hoor en nee zo veel verdienen wij niet! Dus dat iedereen daar recht op heeft klopt natuurlijk niet.

Ik snap dat als je ergens recht op hebt je dit ook aanneemt maar wat ik niet begrijp is dat je 2300 netto krijgt, diverse toeslagen, gezien wordt als alleenstaande ouder omdat je vriend niet bij jou is ingeschreven (logisch want dat zouden je toeslagen kunnen kosten) en een flinke spaarrekening hebt maar je kindje niet zelf opvoed. Zo te lezen heb je geld genoeg voor de crèche....

3. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Voor toeslag my bad wat betreft mijn vriend is hij vaker niet dan wel bij mij. Chreshe kan hij zeker heen gaat ie ook heen. Daar gaat het ook niet om.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    #324 mamavan5bengels, 19 aug 2013
    Laatst bewerkt: 19 aug 2013
    edit: Had ongelijk betreft de erfenis. Vind het wel krom eigenlijk.

Mijn broer is gehandicapt, verbrand over zijn hele lichaam. Komt niet aan de bak met werken, en krijg ook geen wajong omdat hij vermogen heeft (smartengeld) En komt dus rond van zijn smartengeld, betaalt daar de vaste lasten van, en boodschappen etc.

Maar iemand die een erfenis krijgt, heeft nog steeds recht op wajong, echt apart.

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ik had al eerst wajong en toen erfenis en ik sta nog steeds op 80-100 procent afgekeurd. Vandaag gebeld en ze zeiden dat ik er recht op heb en niet gekort kan worden wat ik wel graag wou. Het staat ook op een hele andere rekening.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom ondeehoudt je eigenlijk je vriend terwijl hij niet eens bij je woont?

7. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Omdat het mijn vriend is en hij geen werk kan vinden. Ik probeer me wel heel erg in te zetten om hem te helpen aan een baan.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Oke..

maar het is toch de vader van jullie kinderen? Ze moeten nu allebei naar een kdv de hele week terwijl je vriend geen werk heeft en dus elders woont?

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar als hij geen toeslagen heeft hoe onderhoudt hij zich zelf dan? Dat red je toch niet met alleen zorgtoeslag, optredens en wat jij hem toestopt?

10. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Hij krijgt af en toe ook geld van zijn moeder. Maar idd hij had een enorme schuld van zijn zorgverzekering. Ik geef hem ook geld. Het wisselt hoeveel. Verder kan hij gewoon eten bij zijn ouders. Geld toestoppen is het denk ik ook niet helemaal. Met al het geld wat ik hem door de tijd door heb gegeven kom ik minstens op 8.000

11. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ja klopt maar ze wonen niet beiden bij mij mn kids (laat me daar verder ook niet over uit) meestal is hij bij mijn moeder maar hij wilt ook regelmatig bij mij zijn voor mij en onze oudste zoon.

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar dan leeft hij toch ver onder het minimum?

13. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Dat wel ja. Hij kan niet eens hier komen als ik hem geen geld geef (hij woont in a'dam ik in almere), leuke dingen moet ik altijd betalen enz. Maar gelukkig morgen gesprek. Ik hoop zo dat hij de baan krijgt.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik begin toch wel erg aan jouw verhaal te twijfelen. Je krijgt commentaar overhet feit dat jouw vriend niet werkt en ineens heeft hij dinsdag een sollicitatiegesprek.

Vervolgens krijg je commentaar over het feit dat je een flinke erfenis hebt en toevallig heb je vandaag gebeld of je er nog wel recht op hebt en zeg je dat je graag had gewilt dat ze je zouden korten.

Als geld voor opvang niet het probleem is begrijp ik werkelijk waar eht niet waarom je kindje niet gewoon bij jou is, ik zou echt niet zonder 1 van mijn kinderen kunnen hoe zwaar het soms ook is i.c.m. Werk en al hun bezigheden. Als ik dan in een ander topic lees dat je het met je vriend over de toekomst en een derde kindje hebt gehad begrijp ik er echt helemaal niks meer van. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik wil je alle succes en wijsheid wensen voor nu en in de toekomst.

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik blijf het een raar verhaal vinden.
    Echt belachelijk dat er zoveel geld zomaar binnen komt.

Waarom gaat je vriend trouwens geen opleiding doen?

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar dan kan hij toch wel iets aanvragen bij de gemeente. Uitkeringen zijn er voor mensen die niets op hun rekening hebben, ook niets op hun spaar. Echt heel vreemd.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja maar hij woont toch bij z'n moeder ofzo?

18. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Dat weet ik niet. Een armoedzaaier die nog bij zijn moeder woont. Dan moet hij wel heel knap zijn.

19. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Nou ja het is idd raar geregeld in Nederland, maar het klopt wel wat Ruby ontvangt.

Vond dit op internet:

Bijverdienen met studiefinanciering:

Je mag in 2013 € 13.530,90 bijverdienen naast je studiefinanciering, in 2012 was dit € 13.362,53.

Het gaat om het belastbaar loon. Dat is te vinden op je loonstrook en op de jaaropgave. Verdien je meer, dan verlies je het recht op je studiefinanciering en moet je deze onmiddellijk stopzetten.

Daarnaast moet je ook je Studenten OV-chipkaart stopzetten. Je inkomsten worden gecontroleerd bij de belastingdienst. Als je boven de grens zit, dan moet je het te veel ontvangen geld terugbetalen. Mét rente. En dat doet pijn.

Als je dan ook nog eens je Studenten OV-chipkaart vergeet te annuleren, betaal je ook nog bijna meer dan € 100,- per maand.

Dit wordt gezien als inkomsten:

loon, vakantiegeld, de 13de maand,
    freelance-inkomsten
    een uitkering volgens de ziektewet, de WW, WIA of Wajong
    halfwezenpensioen
    reiskosten en stagevergoedingen als deze belastbaar zijn
    belastbaar inkomen uit box 2 en 3
    winst uit eigen onderneming
    geld uit particuliere (studie)fondsen, een bestuursbeurs

Wat niet meetelt als inkomen:

de ouderlijke bijdrage
    studiefinanciering
    een erfenis
    huurtoeslag en zorgtoeslag
    kinderalimentatie

En Ruby heeft een studiefinanciering met een Wajong en Erfenis, dus tja.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou ik las laatst in een topic dat ALS hij er is ze urenlange seks hebben en ze wel 10 keer klaar komt, dus dat zal het dan wel zijn :p

Deel Deze Pagina