Zijn er hier mama's met 3 of meerdere kindjes

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Uhm, nee, een iniminie appartement met 2 volwaardige slaapkamers en een hokje voor onze dochter. Schimmel op de muur en de verwarming is elektrisch, warm water werkt met een (veel te kleine) boiler en een buitenruimte hebben we niet. Huizen in London zijn duur, en makelaars die aan buitenlanders verhuren die net de UK binnenkomen zijn schaars, pakken wat je pakken kan dus.

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Pff.. Jeetje! Hoelang woon je nu in Londen?

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wij zijn maar met zijn 3e (dus maar 1 kindje) en ik voel me dan echt zo'n verwend wijf die al weleens klaagt dat we 'krappe' maanden hebben.

Maar als ik zie dat de meiden met zulke grote gezinnen al goed rondkomen met stukken minder dan word ik wel weer even op mijn plaats gezet dat ik zeker niet mag klagen.

Respect!

4. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Boodschappen besteed ik teveel aan en moet ik op gaan bezuinigen. Enige voorwaarde voor ons is biologisch vlees en dat is vrij duur al probeer ik dit wel allemaal in de aanbieding te halen :)

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik vind 2600 euro echt niet weinig
    ik heb 3 kinderen en heb de helft daarvan en kom ook rond
    kan wel niet altijd op vakantie maar red me prima
    ze komen ook niks te kort

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier kwam tot de zomer zo'n 3000 netto binnen (we werken beide in het onderwijs, mijn man fulltime en ik 60%) maar ik ben mijn baan kwijt (krimpregio, school gesloten) dus we gaan er zo'n 500 euro op achteruit en als de ww is afgelopen nog eens 600 euro. Vakantiegeld ed nog niet eens meegenomen.

Wij hebben hoge vaste lasten. Hypotheek, gas/licht, water, studie, contributies van sportclubjes ed, terugbetalen studieschuld, auto enz.

Wij doen momenteel voor zo'n 70 euro per week aan boodschappen. Het grootste deel van het budget zit hem in verhouding in brood ;) Mijn zoon van bijna 14 vreet je de oren van de kop hahaha. laatst had ie in zijn eentje 4/5 brood opgegeten. Maar goed, we drinken veel thee. Dat vinden ook de kinderen erg lekker, en verder slimpieranja en wicky, taksi ed. Sap lengen we soms aan met water, overigens niet uit bezuiniging maar omdat het anders zo zoet is.

Ook wij kunnen nog wel zo nu en dan een uitstapje doen en elk jaar op vakantie. Ik heb járen van plakken wortels moeten rondkomen (vandaar de studieschuld bij duo, ik moest als alleenstaande studerende moeder wel lenen).

Toch heb ik het in die jaren voor mijn gevoel financieel ruimer gehad dan nu. Netto na aftrek van lasten dan. Ik kreeg alle mogelijke toeslagen, vrijstellingen en tegemoetkomingen en nu? Alleen nog KOT. Ons brutoinkomen ligt vrij hoog, maar 12 jaar geleden betaalde ik maar 50 gulden per maand voor 4 dagen opvang van 2 kinderen, nu betalen we het 8voudige... geen kindertoeslag meer.
    Ook kregen we vroeger van de baas in de tijd dat je nog particulier of ziektekostenverzekeringen had 1200 euro per jaar ter compensatie (als ambtenaar moest je nl verplicht particulier verzekerd zijn).
    Maar goed, maakt ook niet uit ;)

De kleding voor de kinderen koop ik altijd van de kinderbijslag trouwens, 4x per jaar ga ik de kasten door en haal dan wat ze nodig hebben. En de verjaardagen zijn ook redelijk over het jaar verdeeld dus dat doe we ook daar van.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jeej er komt 1 woord in me op:

Respect!

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    2,5 maand nu, maar we zitten iets buiten London (valt weer wel onder Greater London, maar niet de stad zelf zeg maar)

9. MamaVanGilani

Lijkt me wel superrr gaaf om daar te wonen!!

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik had het er met mijn vriend over en die zei: Wij doen ook veel zuiniger dan daadwerkelijk hoeft, jij hebt altijd van die leuke trucjes.

En daar heeft ie wel gelijk in. Zo halen wij vlees in Duitsland, bij de slager daar is het véél goedkoper en lekkerder dan hier. Dit combineren we vaak met boodschappen doen in Duitsland, scheelt ook weer. Ook ken ik mensen die niet zoveel brood eten en daarom halve broden kopen. Dat doe ik dus niet. Ik haal hele broden en maak er pakketjes van voor in de vriezer, blijft het lekker vers en hoef ik het niet na 3 dagen weg te gooien omdat het droog is geworden. Wasmiddel/wasverzachter in de aanbieding kopen. Gewoon die kleine dingen waar je al heel veel op kunt bezuinigen.

Ook gaan we dadelijk verhuizen en gaan aan het eind van de dag naar de markt. Daar krijg je dan voor 5 euro 3 mega tassen vol met brood, super voordelig en van alles wat. Ook bij de groenteman krijg je vaak aan het eind van de dag behoorlijk wat voor een leuke prijs!

11. MamaVanGilani

Zo gaan wij voort tanken en België, gaan daar naar de slager etc. Scheelt ook echt n hooop! Ik ga ook eens een X op de markt kijken voor brood etc! Goeie tip!

12. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Is het ook, ik wil ook echt niet meer terug, maar tis dus wel behoorlijk duur om hier te wonen. Over iets minder dan een jaar hebben we een credithistory en dan is het een stuk makkelijk om een huis te huren. Ook dan zullen we rond hetzelfde bedrag aan huur betalen, maar dan hopelijk wel voor iets leefbaars!

13. MamaVanGilani

Nou indd, dat je dan echt een net huis hebt ipv dit appartement. Maar aan de andere kant, je moet natuurlijk ergens beginnen! En dit gaat vast en zeker goedkomen!
    Hoe zit het eigelijk met kindertoeslag, kinderbijslag etc in Engeland?
    Zit op woensdag altijd 16 and counting te kijken met mm volle verstand! Dan denk ik hoe is het mogelijk?

14. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kinderbijslag is 47pond per week, en dat is eigenlijk ook gelijk ons hele weekbudget. Andere toeslagen krijgen we niet, maar we hoeven ook geen zorgverzekering te betalen, en dat scheelt natuurlijk ook een hele hoop.

15. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Nou vind dat bedrag royaal hoor.
    Hier werkt alleen vl momenteel. Excl toeslagen zo'n 1450 netto.
    3e staat in de planning. Sparen gaat helaas niet zolang ik niet werk maar voor de rest komen we best rond. Is maar net waar je geld aan uit geeft...

16. MamaVanGilani

Moeten hier je vaste lasten nog vanaf?

17. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ja haha, die zijn 1000-1250 excl boodschappen en benzine.
    Toeslagen + resterende bedrag doen we boodschappen van, kleding en benzine

18. MamaVanGilani

Die vaste lasten zijn eigelijk toch te gek voor woorden!! Maar wat knap hoe je het allemaal doet!

19. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou inderdaad knap...onze vaste lasten liggen veel hoger dus wij zouden dat al nooit redden.

En ze zeggen je gaat leven naar je inkomen en geloof wel dat dat zo is. Want ook al hebben wij meer te besteden het is wel elke maand op. :)

20. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik wou dat wij 2600 elke maand te besteden hadden! Wij moeten het met 1500 elke maand doen. Alles gaat daar nog vanaf, dus ik vind 2600 echt veel!

Mijn man werkt, ik kan nog steeds nergens werk vinden. Het is bij ons soms wel krap, maar we redden het elke maand weer, dus wel te doen :)

Deel Deze Pagina