Ik vraag me wel altijd af wat voor werk jullie mannen doen als ze maar 1500 euro per maand verdienen? Ik vind dat zo weinig eigenlijk want als ik fulltime zou werken zou ik ook zoiets verdienen en als ik in mijn omgeving hoor van vriendinnen dan verdienen die ook altijd rond dat bedrag. Ligt het dan puur aan het beroep? Of verkijk ik me er gewoon op dat dat wel een goed salaris is? Kan wel merken dat ik al jaren parttime werk en al jaren bij hetzelfde bedrijf want weet eigenlijk niks van salarissen in andere branches ed.
Mijn man is metaalbewerker. Werkt 40 uur per week en krijgt eigenlijk niet meer dan dit. Hij heeft collega's van 40+ die verdienen dit ook of zelfs nog minder.
Volgens mijn vriend is dat ook een heel normaal salaris in die branche en dat ik me daar dus heel snel op kan verkijken want ik denk altijd dat mensen toch wel meer zouden verdienen als je 40+ bent. Maar is misschien ook omdat mijn vriend zelf een heel stuk meer verdient waardoor ik eigenlijk denk wat weinig. Maar des te meer respect heb ik dus als je het kan redden met een gezin van dat bedrag.
Dat is 300 euro per week Ik hou 300 per maand over met 1 kind waar ik eten van moet kopen en tanken. Ik vind 300 euro per week echt veel hoor Ik heb 1790 euro aan vaste lasten(550 kdv en 750 huur , dan nog gas licht water en verzekeringen) en heb elke maand 2050 euro netto. Ik kom net aan rond gelukkig
Ik vind het ook niet zo heel weinig hoor... Wij krijgen ongeveer 2900,- binnen waarvan 1900,- naar de vaste lasten gaat ( 250,- sparen inbegrepen). Van 1000,- moeten wij de boodschappen doen (twee kindjes, zometeen drie), tanken (minimaal drie volle tanken in de maand), kleren etc. En ik schatte ons gezin nou niet echt in de catagorie: "zielig, die hebben weinig geld". Ik denk dat veel Nederlandse gezinnen van zo'n maandbedrag leven.
Ik denk, eerlijk gezegd, dat veel Nederlandse gezinnen van minder dan zo'n maandbedrag moeten leven...
En ik denk ( Hihi ) Dat er steeds meer mensen het met veel minder moeten gaan doen Lang leven de crisis
Daarom keek ik er ook wel van op, hier komt iets minder binnen en ik voel me met ons gezin helemaal niet onder het kopje van 'minder breed hebben'
Ik verdien in mijn eentje 2300 momenteel en heb vaste lasten van rond de 800 en dan nog mn boodschappen niet meegerekend.