Voor de eerste verjaardag van ons zoontje wil ik een 1 (taart) gaan maken. Ga dan 2 cake's bakken en die bekleden met fondant. Alleen dat lijkt me wat saai dus zat er aan te denken om ze over de helft te snijden en er dan een creme/ vulling tussen te smeren maarrrrrr hoe maak ik dat? Wat is dan lekker en niet te moeilijk..... Of is er misschien iemand met een beter idee? Tips zijn welkom!
aardbeienjam, misscien is het makkelijker om hem met stevige slagroom af te smeren en dan tegen de zijkant vlokken of van die crispy nootjes te plakken bij fondant o marsepein zie je snel de vershillende stukken en moet je gaan afsmeren, dus om het makkelijk te houden zou ik er gewoon een slagroomtaart van maken. zal eveneen foto jatten van iemand die ze heel leuk maakt..(hoop dat ze het goed vind) Bekijk bijlage 199361 Bekijk bijlage 199362
Als je ervoor kiest om het te bekleden moet je hem in ieder geval afsmeren met botercreme. Zelf zoubik hem bekleden met marsepein ipv fondant. De smaak van fondant vind ik niet lekker en lusten onze kids ook niet. Nu is de smaak natuurlijk dan iedereen Verschillend maar ik hoor vaker dat mensen fondant niet lusten.
Ik zou gewoon een biscuit bakken en geen cake. Vullen met monchoubavarois en aardbeikwarktaart toetje van mona. Te lekkere combinatie! en idd afsmeren met vanille botercreme
Marsepein vind ik zelf echt niet te eten! Botercreme, is dat makkelijk te maken? gewoon slagrromtaart had ik ook al aan zitten denken maar vind fondant net wat leuker, wat meer kleur. Al zien die voorbeelden er wel héél leuk uit. Afsmeren? Is dat een soort van stucen of zo, zodat je geen naden en hobbels ziet?
Monchoubavarois..... Pff, klinkt allemaal wel heel moeilijk. Hahaha. Met dat mona toetje bedoel je gewoon zo'n zakje poeder die met water aanmaakt? Net als wat ze van dokter oetker hebben? Of kun je dat gewoon kant en klaar kopen? En biscuit..... Wat is het verschil met cake....? Je ziet wel dat ik totaal geen ervaring heb. Hahaha.
Een biscuit is luchtiger dan een gewone cake anders is het wel heel erg machtig. De mona puddingen zijn die gewone bakken in de koeling zoals de framboos, chocolade, vanille. Daarvan is de citroenkwarktaartvulling erg lekker vinden we hier.. Succes met bakken!
Biscuit is heel luchtige 'cake' dit zie je bijv. vaak bij slagroomtaarten. Een cake bekleden met fondant is wel heel compact en machtig. Biscuit maakt het luchtiger. De smaak is heel neutraal dus vullen is dan wel het lekkerste. Mona toetje wordt een luchtige pudding mee bedoeld. Dat zijn dus die bakjes in de koeling van mona, het moeten wel de luchtige varianten zijn, maar verder kun je ze allemaal gebruiken als vulling. Je kunt de cake ook vullen met aardbeienvlaaivulling, dat is kant en klaar en zit in een blik, vind ik persoonlijk lekkerder dan jam. Botercreme voor afsmeren is meestal een 1:1 verhouding van ongezouten roomboter en poedersuiker (zeker 3-5 min mixen met de mixer) Vullen met botercreme van de mix is ook lekker, maar dat zijn redelijk grote zakken en als het voor 1x is is dat misschien wat duur (zijn volgens mij rond de 5 euro)