Hola! Ik ben erg benieuwd of er hier meer langvoeders zijn. Mijn zoontje heeft 3 jaar en 3 maanden borstvoeding gehad. Ben nu eindelijk echt aan het afbouwen (zijn laatste dronk was woensdagavond). Het was absoluut geen bewuste keuze om zo lang borstvoeding te geven, maar ik vond het heerlijk om te doen en merkte dat ik het heel moeilijk vond om "Nee" te zeggen als ik er was en het kon doen. Dacht dat het wel op zou houden als ik weer ging werken, maar mijn zoontje paste zich er gewoon op aan en vroeg alleen 's ochtends en 's avonds nog. Hoop dat het me nu lukt om het helemaal af te houden, zeker daar we voor een tweede kindje gaan.
Ik voed nu 10 maanden, dat vind ik nog niet zo lang, maar de maatschappij wel. In principe mag ze drinken zolang ze nog wil al weet ik nog niet welk effect een tweede zwangerschap zal hebben, maar zover zijn we nog niet.
Niet zo lang als jij (neemt petje af), maar hoop het wel eens te halen. Dreumes van bijna 21 maanden aan de borst en hoop heel erg mettertijd te kunnen tandemvoeden.
Dochtertje wordt volgende maand 3 jaar en ik geef haar ook nog borstvoeding op verzoek. Had nooit gedacht dat ik dat zo lang zou willen geven. Maar vind het iets heel speciaals.
Mijn jongste is nu 12, en drinkt al een aantal jaar niet meer. Maar zijn en haar broer hebben allebei meerdere jaren gedronken.
Mijn jongste dochter heeft 2,5 jaar borstvoeding gekregen en is toen zelf gestopt. Had voor mij nog niet gehoeven maar het is een fijn idee dat ze het zelf bepaald heeft!
Ik voed de jongste nu bijna 15 maanden en ik hoop dat ze er voorlopig nog geen genoeg van krijgt. Mijn één na jongste stopte nl. abrupt toen ze rond de 18 maanden was en daar heb ik het verschrikkelijk moeilijk mee gehad. Hoe doen/deden jullie dat trouwens rond jullie menstruatie. Mijn dochtertje wordt nu echt boos rond die periode en ik ben bang dat ze daarom op een gegeven moment gaat weigeren.
Hier volgende week 2.5 jaar gegeven. Hij drinkt nog steeds maar wel heel weinig sinds ik zwanger ben.
Hier nu 2 jaar aan het voeden. Wil graag doorgaan tot hij zelf niet meer wil. Echt genieten en fijn dat ik hem zelf mijn melk kan geven. Alleen de maatschappij kijkt er wel raar tegen aan, dat vind ik wel eens lastig en vind in het openbaar voeden van een peuter of in eigen huis met bv verjaardag wel een drempel. Hoe gaan jullie daar mee om?
Ik heb heel lang alleen nog 's ochtends en 's avonds gevoed dus ik kwam niet zo vaak in die situatie. Maar ik heb altijd overal gevoed wanneer dat nodig was.
I voed bijna 2,5 jr. Maar ben 19 weken zwanger en de melk is al een tijdje op. Dl blijft stug droogdrinken
Ik voed de oudste ruim 4 jaar en de jongste bijna 1,5 jaar. Jongste voed ik nog in het openbaar als het zo uitkomt. Bij de oudste heb ik dat na 4 maanden niet veel meer gedaan omdat ze dan meestal weigerde. Rond mn menstruatie altijd een dipje, nu heeft de oudste dan gewoon wat minder. Voor de geboorte van de jongste was het wel eens lastig, maar een keer extra aanleggen was meestal voldoende.
Vooral véél aanleggen en veel huid op huid contact en 's nachts veel voeden, omdat je productie dan 't beste gestimuleerd word
Mijn peuter van bijna 28 maanden krijgt nog steeds mamamelk. Al heeft ze wel aangegeven dat "eten mama" vies was sinds mijn zwangerschap, zelfs nog voor ik een positieve test had. Al weer houdt dat haar er niet van om erom te blijven vragen. Ben benieuwd of ze door wil blijven drinken als het opdroogt.
Hier de oudste 28 maanden gevoed en nu de 2e bijna 10 maanden. De oudste krijgt nog wel afgekolfde melk maar aan de borst wilde ze niet meer. Ze vroeg gister toevallig of ze ook mocht drinken maar ze is het verleerd.Ik ben benieuwd hoelang de jongste wil blijven drinken en of ze bij een toekomstige zwangerschap doordrinkt, want ze is niet zo "verslaafd " als haar zus was. In het openbaar voeden gebeurt trouwens nu al niet meer. Dan is ze helemaal afgeleid. Maar als ze het wel zou willen deed ik dat gewoon.
Ik voed mijn dochter ook al bijna 20 maanden. En dat had ik van tevoren echt niet verwacht, dat ik zo lang zou voeden. Ze drinkt nog maar twee keer per dag, dus in het openbaar voeden doe ik niet meer.
Ik heb mijn oudste 15mnd gevoed, mijn tweede ruim 3j (tot bijna halverwege de zwangerschap van de derde) en nu de derde bijna 6mnd en hopelijk komt daar nog minstens 2j bij...