Onze dochter is nu 5 maanden en sinds oktober heeft ze neocate vanwege een koemelkallergie. We hebben best veel problemen gehad met de voeding, eerst te kort lipbandje en tongriempje, daarna spruw, toen reflux en KMA. Nutramigen verdraagt ze zelfs niet dus we zijn er echt zeker van dat ze allergisch is. 16 Februari moeten we terug naar de kinderarts om de provocatietest te plannen. Nu merk ik dat het mij steeds meer dwars gaat zitten dat ik na 6 weken gestopt met ben het geven van borstvoeding. Ik had erge last van spruw, stuwing en ik zat er echt doorheen. Nu zit ik veel beter in mijn vel en denk ik vaak: had ik maar gekolfd, al was het 1x per dag. Dan had ze ten minste nog íets binnen gekregen. Ik sta echt voor natuurlijk leven en met pure ingrediënten koken en dan geef ik mijn dochter een of ander chemische poedermelk... Dus vandaag heb ik het ineens besloten: ik ga proberen te relacteren. Niet geschoten is altijd mis. Ik ga zelf op een koemelkvrij dieet en dan hopen dat het een beetje op gang komt. Mijn man staat achter mij gelukkig. Ik ben elk uur gaan kolven en mijn borsten masseren. Eigenlijk voelde ik gelijk al dat er weer iets op gang kwam. Uit een kant kwam er na een paar keer een mini druppeltje. Ik heb mijn dochter bij me genomen om te kijken of ze aan wilde happen, en dat deed ze gelijk! Ze probeerde te drinken, maar toen er niets kwam stopte ze. Logisch natuurlijk. Wie van jullie heeft ook geprobeerd te relacteren na zo'n lange tijd? Hebben jullie ervaringen of tips? Ik las over domperidon maar dat is niet zonder recept verkrijgbaar.
Wat goed van je!! Geen ervaring hier, maar petje af voor jou! Ik heb na 8 wkn helaas moeten stoppen met de bv (4 wkn live, daarna nog 4 wkn fulltime kolven) en baalde enorm. Hoop dat het bij de volgende wat soepeler gaat! Succes, ik hoop dat het allemaal goed op gang gaat komen
Geen ervaring, maar wel bewondering. Wat knap dat je dit wil proberen! Misschien helpen deze tips (zelf verzameld tijdens fulltime kolven en dipjes): - rituelen en conditionering helpt bij kolven - veel drinken - veel huid op huid contact met baby - veel aanleggen - clusterkolven (vb. 1u lang elke 10min 2min kolven, 1u rust en herhalen) - boezemvriendjes slikken - havermoutpap als ontbijt eten Véél succes!
Hier ook geen ervaring, maar je zou een lactatiedeskundige kunnen inschakelen. Die kan je vragen ongetwijfeld beantwoorden. Succes!
Ja, ervaring met relacteren. Zelfde verhaal als jou eigenlijk. Ik heb in een eerdere post er ook al eens wat over gezegd. Mij middelste dochter had ook koemelkallergie en ik was in een zeer slechte conditie na een zeer zware bevalling. Ik trok het koemelkvrije dieet niet in combinatie met het zelf weer enigszins op krachten komen. Ik ben gestopt met bv toen ze 2 maanden was, over op neocate, en ben gaan relacteren met 6 maanden. Elke 2 uur kolven. Ook minimaal 1 keer ' s nachts. Ik gebruikte domperidon dat kon je destijds (2005) gewoon bij de kruidvat kopen. Ik kon na 1 maand intensief kolven per dag 150 ml er uit halen. Mijn dochter heeft niet meer live gedronken. Daar was het te weinig voor. Al was het maar 1 flesje per dag ik heb het toch als zeer waardevol ervaren. Zou het zo weer doen. Dus wens je heel veel succes. Weet niet of je goed engels spreekt maar ik heb er veel aan gehad om op internet te struinen op amerikaanse sites. Weet niet meer welke. Maar daar is veel ervaring met relacteren.
Wow respect! Ik zou denk ik wel even contact opnemen met een LK. Misschien een consult boeken bij Stefan Kleintjes of bij Gonneke van Eurolac? Verder veel kolven Veel huid op huid contact Boezemvriendjes en bv thee van weleda En heel heel veel succes!!!
Bedankt voor jullie reacties! Er komt eigenlijk geen druppel melk meer uit mijn borsten. Maar ik ben te eigenwijs om op te geven Ik heb de lactatiekundige waar ik eerder ben geweest weer gemaild. Ergens ben ik bang dat ze me niet steunt, maar dat zal vast meevallen. Morgen bel ik haar wel even op. En ik dacht om de huisarts te bellen voor domperidon. Want het is helaas niet meer vrij te verkrijgen inderdaad. Bedankt voor jullie tips! Ik heb er zeker iets aan. Al zou ik alleen nog maar een beetje kunnen kolven, dan zou mij dat toch een beter gevoel geven. Die neocate stinkt en ik heb gewoon het gevoel dat het kunstmatige rommel is, al groeit ze er gelukkig wel goed op.
Ik heb inmiddels weer contact met mijn oude lactatiekundige en zij helpt me met het relacteren. Ik heb een dubbele elektrische kolf en motherlove tabletten van haar. En de huisarts heeft vandaag domperidon voorgeschreven. De eerste mini druppeltjes melk beginnen al te komen, dus het gaat de goede kant op!
Petje af hoor! het begin is er, domperidon zal ook zeker helpen. Als er melk komt, zal dat ook weer aantrekkelijk zijn voor je dochter. En als bij haar het kwartje valt, ga je ook weer sneller dan met de kolf. Hou je ons op de hoogte?
Wat goed zeg en k vind het zo leuk om te lezen dat er al weer melk uit komt Ik geniet zelf ook zo van borstvoeding geven, dus ik hoop zo dat het gaat lukken, blijf dit topic volgen Succes!
Even een update: De domoeridon begint aan te slaan. Ik heb vandaag denk ik zo'n 5 ml kunnen opvangen. Eigenlijk is het meer, maar je kunt niet elke druppel opvangen Het gaat dus nog steeds de goede kant op. Ik denk dat het nu een kwestie is van de productie omhoog brengen. En rustig proberen of Rosalie wil drinken. Ik heb een tepelhoedje en een spuitje met siliconen puntje zodat ik melk mee kan spuiten. Hopelijk helpt dat Nu nog het juiste moment vinden om dat te proberen...
De melkproductie lijkt iets af te nemen. Dinsdagochtend had ik veel melk en over de hele dag had ik 20cc. Gisteren denk ik zo'n 15cc en vanmorgen ook weer niet veel... De domperidon was maandag al op en dinsdag had ik de laatste motherlove kruidencapsules opgemaakt. Misschien dat het daaraan ligt. Twee keer een uur clusterkolven heeft gisteren ook niet geholpen. Als het goed is komen vandaag de boezemvriendjes, misschien dat die werken. Vandaag extra kolven en anders toch de huisarts maar weer bellen voor de domperidon. Wat wel heel positief is, is dat Rosalie al een paar keer aan mijn borst heeft gesabbeld. Volgens mij hoorde ik haar gisteren ook slikken. Ik hoop zo dat ze aan de borst wil, want dat zou de productie nog veel meer verhogen!
Die domperidon lijkt dan idd wel goed te werken! Als je daar nu weer mee start en je dochter gaat ook mee helpen door aan je borst te zuigen....!