Wij willen tijdelijk waarschijnlijk in een vakantiewoning gaan wonen (tussen 2 huizen in) Wie heeft recentelijk tijdelijk een vakantiewoning gehuurd? Wat had je en wat was je per maand kwijt?
Wij hebben dat 2 jaar geleden gedaan van augustus tot en met maart. We hadden een vakantie chalet op een park met luxe keuken met vaatwasser, 3 slaapkamers en badkamer met bad en aparte douche. Ook een wasmachine en droger zaten erin. We waren voor de woning 1050 kwijt en los nog 110 euro voor gas en elektriciteit.
We waren erg blij toen we de sleutel van ons huis hadden. In augustus en september was het goed te doen en konden de kinderen ook gebruik maken van het zwembad of we liepen het bos in. In de donkere maanden viel het tegen. Het was erg vochtig en koud en gas was erg duur. Ook zaten we op een afstand van de school en het vakantiepark en moesten we veel rijden. Hoe lang moeten jullie overbruggen?
Wij hadden dat eerst als optie. Maar dat chalet was ook niet groot genoeg voor onze spullen en dus zou er nog een aardig bedrag bijkomen voor de opslag van onze spullen. Gelukkig bleek er een tijdelijk huurhuis vrij te komen van iemand die naar het buitenland ging. Daar hebben we 7 maanden gewoond voor maar 700 Euro ofzo. Groot huis, grote tuin aan het water enz. We waren meer kwijt geweest aan dat chalet inclusief opslag. Oh, nu gaat dat moeilijk i.v.m. Corona, maar wij zijn gewoon bij makelaars langs gegaan om te informeren naar tijdelijke huur. Zo hebben ze meteen een beetje een beeld van je en dat scheelde.
Wij kregen via een makelaar in het dorp de tip voor een huis wat in de verhuur kwam. Was 1500 per maand dus wel aardig aan de prijs. Waren ook nog via via bij een flatje gaan kijken. Veel kleiner, hadden we onze meubels op moeten slaan dus alles bijelkaar opgeteld zou het qua bedrag elkaar niet veel ontlopen. We hebben ook nog op een vakantiepark gekeken maar dat was echt een stacaravan van 45m2. Was ook iets van 1000 per maand. Je moet gewoon gaan bellen. Alle makelaars of ze wat hebben. Vakantieparken, AirBnb en natuurhuisje hadden we ook nog op gezocht.
Wij hebben 1 maand in een landal huisje gezeten. Pluspunten waren de goede wifi, 4 slaapkamers, en best wel genoeg ruimte. minpunten waren de prijs 3600 euro. Vanaf 4 weken gaan ze korting geven.
Wij hebben 3 maanden in een stacaravan gezeten (half augustus - begin november). Dit was klein, koud en erg vochtig. Veel schimmel in douche en slaapkamer, ondanks dat we hele dagen de raampjes open hadden. Kostte 750,- /mnd excl. Gasfles (32,- per fles dacht ik). Voor de kinderen wel een leuk park. Vlakbij een manege waar ze vaak naar toe gingen. Het tweede (begin november-begin december) was een ruime chalet met centrale verwarming. Verder geen luxe. 1500,- all inn. Beide hadden twee slaapkamers wat geen aanrader is. De kinderen sliepen erg laat elke nacht. Het tweede huisje was prima vol te houden. De eerste was vreselijk. Oh ja, aanvulling: de huisjes hadden geen wasmachine. Alles moet dus elke keer op de camping (4 euro wassen, 3 euro drogen per wasje) of door ouders gewassen worden.
Wij hebben 7 weken in landal gezeten met 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten en een hond. Wel een nieuw en ruim huisje. Was goed te doen enkel het ontbreken van een wasmachine was onhandig. 3 jaar geleden hebben we dit gedaan. We waren een paar duizend euro kwijt. Korting kregen we overigens niet.
En je kan ook misschien kijken naar het oppassen op een huis. Ivm grote renovatie hier en de woningbouw geen piep doet ga ik mij op deze optie orienteren.
Ik hoopte op wat meer korting bij een langere periode, meubels meeverhuizen of opslaan is een goede tip om in de begroting rekening mee te houden. Dankjewel! Chalet klinkt toch wel een beetje als een afrader qua warmte/vocht/klein (er moet ook thuis gewerkt worden met kinderen aanwezig ) Ik reken erop dat we minimaal een half jaar tot 9maanden onderdak nodig hebben. Had wel woningen gezien maar vaak minimaal een jaar of 2jaarscontract
Wij gaan volgend jaar overbruggen in een chalet, dus kan je nog niet zeggen hoe het bevalt. Meubels moeten we in de opslag doen, maar dat hebben we 3 jaar geleden ook moeten doen en is goed bevallen. Wij betalen de eerste maand (oktober) 925 euro, omdat er dan nog gebruik kan worden gemaakt van de faciliteiten. Van november t/m maart betalen we 750 euro exclusief gas, water en licht. Ze beginnen in april met het bouwen van onze nieuwbouwwoning. Wij kunnen tot april 2023 in het chalet blijven.
Je moet even kijken bijv bij droomparken geloof ik die verwijzen voor een langer verblijf naar een andere website waardoor het een stuk goedkoper wordt moet je er geloof ik wel minimaal 2 mnd zitten.
Onze woning wordt in december/januari opgeleverd, dus ik ga er vanuit dat we er vanaf april 2023 sowieso wel in kunnen.
Wij hebben bijna 4 maanden op een vakantiepark gewoond, alleen met mijn dochter (7 jaar) Wij kijken er met veel plezier aan terug, het appartement had een wasmachine (ideaal) Het park had er een binnenzwembad, binnen- en buitenspeeltuinen, een snackbar, weekend bingo, kinderactiviteiten in het weekend. Tips: als je buiten de vakanties kan huren, scheelt dat enorm veel in prijs. Mijn huur was in april veel hoger, en ik moest eruit zijn voor de grote vakantie. Is ook een kwestie van diverse parken bellen en vragen of je daar een aantal maanden mag huren. Qua opslag: tja, ik had enkel kleding en wat speelgoed. Dus dat ging makkelijk in het appartement. misschien echt kritisch kijken wat je echt 2x wilt verhuizen en hoge opslagkosten wilt betalen. Misschien past die bank toch niet zo goed in je nw huis. Enz.
Wij wonen nu voor een jaar in een vakantie woning (stenen huisje, 3 slaapkamers). Wij betalen 750 euro, exclusief. Zeker nu in de koude maanden tikken we de 1000 euro aan. We zitten hier verder prima, maar ik ben wel blij als het straks mei is en we naar onze nieuwbouwwoning kunnen.
Ik help het je hopen hier in onze nieuwbouwwijk lopen de oplevertijden inmiddels gemiddeld toch wel een half jaar of meer uit. Maar misschien dat kan hier ook mismanagement zijn van het bouwbedrijf natuurlijk, dat ik er een verkeerd beeld bij heb. Nu lees ik het vaker dat mensen in een tijdelijke woning gaan, maar waarom niet pas je huis verkopen als je erin kan? Ik zag het persoonlijk echt niet zitten, 2 keer verhuizen. Dus met een overbruggingshypotheek hebben we 2 jaar 2 huizen gehad.