Hi! Zoals de titel zegt, zijn er hier mensen met een eigen massagepraktijk? Ik volg momenteel de opleiding sportmassage en wil tzt aan huis hier wat mee doen. Eerst voor erbij, wie weet ooit echt als werk. Ik vind t doodeng maar wil binnenkort eens kijken of ik daadwerkelijk kan beginnen met eens mensen masseren. Ik heb een sportruimte in mn schuur waar nu ook een massagetafel staat, komende weken wil ik het daar gezellig maken en zorgen dat ik het goed kan verwarmen. Wat zijn echte musthaves? Hoeveel handdoeken bijvoorbeeld om mee te beginnen, wat voor rollen zijn onmisbaar, waar denk je niet direct aan maar is wel heel handig en fijn? Andere tips? Groetjes!
Voetenrol bij buiklig, knierolletje en kussen voor ruglig en misschien een kussentje met gat speciaal voor het hoofd bij buiklig. Handdoeken afhankelijk van de hoeveelheid klanten die je hebt, hoeslaken voor de bank. Verder misschien een mogelijkheid voor muziek en regelbare/dimbare verlichting. Dan kom je vast een heel eind.
Apart hoekje om om te kleden eventueel achter een mooi kamerscherm, badjas om even aan te hebben als je uit het kleedhoekje komt.Kaarsen ,eventueel met geur.Poster/foto passend bij de massage.Achtergrond muziek.De sportspullen uit het zicht indien mogelijk ,massage ruimte zo leeg mogelijk zodat iemand echt kan ontspannen ook al is het een sportmassage.Goede ventilatie of een luchtreiniger.Zomaar een paar dingen die me te binnen schieten....oja, geen stoffige dingen in het zicht...zelf ooit een keer een massage gehad en de versiering die er hing was stoffig, ik ben niet meer terug gegaan omdat ik hygiëne megabelangrijk vind bij een massage
Ik,heb zelf geen massagepraktijk, maar ga wel al jarenlang naar een masseur. Aantal handdoeken ligt er helemaal aan. Tot vorig jaar regelde de masseur de handdoeken, maar nu moet ik zelf 1 grote en 1 kleinere handdoek meenemen. Hij heeft een halfronde knierol. Qua verwarmen, probeer dan ook zelf eens uit als je op de tafel ligt of je dan zelf ook de warmte ervaart. De mijne verwarmt met airco en dat is toch altijd even uitproberen hoe deze gericht moet worden (hij vraagt wel altijd of de temperatuur goed is). Kaarsen met een geur zou ik persoonlijk heel erg mee oppassen, zelf heb ik astma dus daar zou ik niet blij van worden. Als op de rug lig krijg ik altijd een kleine handdoek over mijn gezicht gelegd, zodat ik niet tegen het licht in hoef te kijken. Verder hoeft de ruimte voor mij niet “gezellig” aangekleed te zijn of zo. Ik kom voor de massage en die moet gewoon goed zijn. En bij een sportmassage mag ik best goed aangepakt worden en sta ik niet te wachten op aaien.