Erge spierpijn, zak door bovenbeen?

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 24 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Afgelopen vrijdag moesten we de keuken leeghalen, ivm slopen oude keuken.

Alle spullen naar zolder gebracht. Dus veel trap gelopen en echt op mijn tandvlees.

Nu heb ik echt hele erge spierpijn in mijn benen . Echter is het in mijn rechterbovenbeen zo erg, dat ik bij het lopen er regelmatig doorheen zak. Is dit normaal bij spierpijn? Ik heb het nog niet eerder gehad.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Als je er niet eerder bekend mee bent zou het, gezien de hoeveelheid belasting die je niet gewend bent, prima kunnen dat je beenspieren compleet verzuurd zijn geraakt. Dan krijg je nu de "toedeledokie" stand als je er "teveel" van vraagt. Waarbij teveel op dit moment aanzienlijk lager kan wezen dan je zou verwachten.

Heeft mij een paar keer een lelijk oplazer op mn knie gegeven omdat ik me verstapte. Was toen niet "uitgevallen" maar gewoon soort van spontaan lomp bestuurbaar. Heel raar. Kramp dan gelukkig geen last van gehad in bovenbeen, maar wel in kuit.

Gewoon gematigd blijven bewegen, dan kan t melkzuur uit je spieren weg. Massage kan ook goed helpen al piep je waarschijnlijk al bij de gedachte er aan. Begin is inderdaad niet prettig maar t knapt er wel van op (wel de goede kant op masseren).

Zeker alert zijn op uitval kansen en dan zou je op dag 4 (dinsdag) wel weer richting oke moeten zijn of gaan. 3e dag is de spierpijn doorgaans t ergst die moet je nog ff doorkomen.

Beetje voorzichtig lopen even hoe rot t ook te voorspellen is. G schopte in mn zwangerschap op mn zenuwbanen en dan was ik ook ineens een slapend been rijker, preventief gooide ik maar koud water bij mn thee want je ligt zo op je plaat.

frummeltje31 vindt dit leuk.
  3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Dat heb ik afgelopen vakantie ook gehad toen ik me echt zwaar vergist had in een bergwandeling. Op m'n tandvlees terug gekomen en daarna vier dagen nauwelijks kunnen lopen. Ik zakte ook steeds door m'n benen heen. Heel irritant en voelt ook heel raar dat je geen controle hebt over die spieren. Dus ja, kan zeker wel. Vooral blijven bewegen hoe irritant en pijnlijk dat ook is.

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Heb het ooit gehad toen ik heel trappen afgelopen was. Naar boven ging een lift en terug moesten we lopen. Wat heb ik een spijt gehad. Vooral naar de wc was een drama, moest me echt vasthouden aan de muur en het kozijn. Na een dag of 3/4 ging het veel beter. Vooral de doorbloeding blijven stimuleren, eventueel warm of koud er op. Het mag allebei en kan allebei verlichting brengen. Je kan eventueel ook warm en koud afwisselen onder de douche bijvoorbeeld, om de doorbloeding een extra boost te geven.

5. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    aanvullend op bovenstaande reacties: magnesium slikken werkt goed ondersteunend bij spierpijn

11131618, citroenrasp en frummeltje31 vinden dit leuk.
  6. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank jullie wel allemaal! Het ging inderdaad dinsdags weer beter. Ik had het nog niet eerder zo erg gehad haha. Ik ga sowiezo wat doen aan mijn beweging, want ik merk zelf wel heel erg dat ik geen goede conditie heb. (Veel ziek geweest, longontsteking)

Deel Deze Pagina