Kleine woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb een vrij kleine en smalle woonkamer.

Nu staat er een box een 3 zits bank salon tafel een eetkamer tafel + 4 stoelen en ik word gek van de kleine ruimte:)
    Owh en mn tv hangt al aan de muur met 2 planken waar het kastje van digitale tv en de xbox op staat.

Ik wil wat weg doen maar ik zou dus echt niet weten wat ik weg moet doen haha de box kan nog niet en de bank natuurlijk ook niet anders hebben we niks om op te zitten:D

Wat zouden jullie in dit geval weg doen?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    een bar tafel maken ipv eettafel...? met paar krukken eronder..neemt altijd minder ruimte in beslag als eettafel...

en heb je een aparte keuken? ik een open keuken waar dat dus heel goed zou kunnen, maar misschien je eettafel indien je een apart keueken hebt in de keuken plaatsen? Of een kleine daar?

succes! anders weet ik het ook niet hoor..hier ook ruimte gebrek hahaha

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    De salontafel denk ik, maar vind het wel moeilijk om in te schatten zo... Heb je misschien een fotootje? Of een tekening?

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja mijn keuken is echt heel klein:D
    Of nja heel smal.

En het is indd een aparte keuken.

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    is het misschien een idee om 2 kleine bijzet tafeltjes langs je bank te zetten om iets op te zetten?
    Een vriendin van mij heeft ook een vrij kleine en smalle woonkamer.
    Ze wist dus ook niet wat ze er mee moest.
    Dus ik had haar de tip gegeven om de salontafel weg te doen.
    En gewoon een klein tafeltje langs haar bank te zetten zodat ze toch iets erop kan zetten.
    En het werkt perfect, haar zoontje kan nu een stuk beter spelen, en ze heeft een stuk meer ruimte

6. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Wij wonen ook niet groot en ik moet zeggen, toen de kleine kwam heb ik de salontafel verkocht (was een vrij aan de maat groot hout ding) en dat helpt. Nou wil het dat hier (Ierland) bijna niemand een salon tafel heeft en ik als Nederlander er perse eentje wilde hebben. Ik moet zeggen, ik mis hem niet hoor :)

En zodra mijn kleintje zich optrok in de box en vast kwam te zitten met zijn knietjes, heb ik de box naar zolder verplaatst, en dat kweekt ook echt ruimte !

Die mis ik trouwens wel, de box :D

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

zal zo ff foto maken

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    foto foto foto :D
    is toch anders dan je het in woorden ziet

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij hebben niet zozeer een kleine woonkamer, maar vinden een salontafel in het midden ervan echt een ramp. Je moet altijd om dat ding heenlopen en het oogt direct veel voller.

Wij hebben twee kleine bijzettafeltjes en zo'n groot zilveren blad waar we alles op kwijt kunnen als we in de huiskamer zitten. Ook hebben we zo'n rotan ronde poef van de Ikea... Die schuiven we er ook bij als we bijvoorbeeld met een groter gezelschap in de huiskamer zitten.

Ben benieuwd naar de foto ook! Er zal vast een oplossing voor te vinden zijn! Ik vind die kleine showroom-woonoppervlaktes van de Ikea altijd zo gaaf! Krijg er altijd de kriebels van kleiner en compacter te gaan wonen!! :D

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Owh heb 2 foto's van vorige maand gevonden.

De computer en de krabpaal van de katten staan er nu nog op maar die zijn al weg!

Ff uploaden :D

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    ik wacht met spanning af !
    Wij schrokken tijdens de bezichting ook van de woonkamer van zit huis. De woonkamer vol met veels te grote loche donkdere meubels. nu onze spullen erin staan is het helemaal niet klein meer.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bekijk bijlage 239292

Bekijk bijlage 239293

Beide vanaf de deurpost ( waar de muur is ) genomen.

Owhja en de pc en krabpaal zijn weg en die zilveren dingen waar mn tv dingen op staan ook dat zijn nu 2 planken geworden.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Ik zou salontafel wegdoen, daar kleinere voor neerzetten.. Wij hadden ook salontafel staan maar nu bijzettafel er in de plaats gezet.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja alleen een bijzettafel dan op de plek van de salontafel neerzetten?

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Okee...
    Ik zou het een stuk lichter maken, dat oogt al een stuk groter.
    Dus weg grijze muur, donkdere gordijnen en donkere meubels :D

Ik zou zeker een kleinere salontafel nemen.
    De bank oogt erg dikkig (hoe noem je dat?!)..ik denk dat een wat meer ehh dunnere bank ook veel scheelt.

Verder zou ik alle papieren en rommeltjes in gesloten kasten houden. Het ziet er veel rustiger uit dan.

Okee...wat je dus eigenlijk vroeg: ik zou de salontafel weg doen :D

Kom ik aan het een make over plan hahaha

Niet lullig bedoeld hoor, het is ook maar net wat je zelf mooi vind

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

misschien een andere indeling?
    kan niet zien hoe de andere kant eruit ziet en of dat mogelijk is.
    wij hebben ook een super kleine woonkamer met box, 3 kasten, tv op kastje, bank en salontafel. Oh ja en een aquarium.
    past precies, maar toen de box kwam moest de hele indeling anders met gevolg dat het nu veeel ruimer lijkt.
    we hebben wel de salontafel laten staan, omdat wij juist naast de bank geen ruimte meer hebben.
    t was wel een dagje werk, maar het was het waard.

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    staat de bank tegen een muur?

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

en wat wachtende zegt: alles opruimen! echt, dat scheelt de helft.
    ga de hoogte in bv met een kast of met veel planken met manden erop oid. maja daar moet je maar net geld voor hebben.
    wij hebben hele hoge muren/plafond dus dat is hier helemaal geweldig, maar ook met een normale hoogte is het best handig.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja rommeltjes k was daar bezig met mn administratie ordenen haha vandaar de losse papiertjes ( zitten normaal netjes in mappen bij de PC )

De rol gordijnen kunnen wel lichter alleen na deel is we wonen laatste verdieping met plat dak ( hier voor hadden we creme rol gordijnen ) Maar daar kwam in de zomer te veel zon door heen waardoor het hier 35 graden binnen werd. Sinds we deze hebben scheelt dat 4 graden op een hete dag :D

De muur zou inderdaad wel wit kunnen.

En andere indeling helaas niet het stukje waar de krabpaal staat loop krom zo ook waar op de foto de computer staat dat is dus "loze" ruimte waar je bijna niks kwijt kan geen bank in ieder geval en de box dus ook niet.

Waar de eettafel staat daar achter zit een ophoging met ons bed dit word deze zomer dicht gemaakt tot slaapkamer. En daar komt dus een extra muur.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar dat is juist het probleem ik kan hier geen kast kwijt.

Mijn woonkamer is net 3 meter breed ( 3.06 om precies te zijn :D )

Als k naast mn tv een kast neer zou zetten is dat stuk nog maar 2,5 meter aangezien een kast vaak toch 50 centimeter diep is.

Deel Deze Pagina