Zijn er hier nog meer die met een baby 4 dagen blijven werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Flamingo, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik blijf ook 4 dagen werken. 3 Gaat het niet worden bij mijn huidige werkgeven.
    Als het goed is 2 oma's = 2 dagen en 2 dagen KDV.
     
  2. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Aangezien mijn vriend een eigen zaak heeft en dus geen vaste inkomsten zal ik voor die finaciele zekerheid ok 4 dagen blijven werken. Als wij het financieel konden bolwerken zou ik ook liever 2 of 3 dagen werken, maar helaas zit dat er niet in. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je die keuze maakt waar jullie je het gelukkigste mee voelen. De een is dat nu eenmaal als full-time mama en de ander in een combinatie van mama en een baan.
     
  3. n4th4li3

    n4th4li3 Fanatiek lid

    15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    ik werk nog steeds fulltime. is soms wel zwaar maar ik vind het lekker. werk vooral in de avonden (niet in de zorg) dus heb veel tijd voor die kleine man.
    als de volgende geboren is, ga ik wel minder werken want twee kindjes wegbrengen is iets teveel van het goede
     
  4. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ik werk de ene week 4 dagen de andere week 5 dagen. en dan ook nog eens wisselende diensten. dus de ene keer zie ik maddox bijna niet want dan moet ik sochtends om 07.00 al op het werk zijn en ben rond 18.00 pas weer thuis. nou om 20.00 slaapt maddox.
    als je normale werktijden heb dan is het goed te doen denk ik maar met wisselende diensten mis je een heleboel.
     
  5. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Toen ik net zwanger was, wilde ik ook 4 dagen werken. Mijn man werkt 4x9 uur, dus is ook een dag extra vrij. Maar toen mijn dochtertje net geboren was vond ik het vreselijk! Tranen met tuiten omdat ik haar 4 dagen zou missen. Ze gaat 2 dagen naar de creche, 1 dag naar oma. Omdat ik financieel gezien niet heel veel terugkon, ben ik 28 uur gaan werken. Het klinkt heel stom, maar dat voelt veel beter. Ik ben nu een extra middag thuis bij man en kind. Misschien zit het gewoon tussen mn oren, maar met 4 volle dagen had ik echt het gevoel dat ik teveel miste.
    Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend en je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt en hoe je kindje zich eronder voelt. 4 dagen creche vind ik persoonlijk wel echt teveel maar ook dit is ieders eigen keus natuurlijk.
     
  6. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ga ook zo lang mogelijk voltijds proberen te gaan werken, gewoon om het financieel ook iets gemakkelijker te hebben. Maar mijn vriend heeft wel een andere job waardoor hij meer verdiend, maar heb ook graag mijn onafhankelijkheid.

    Ik heb het voordeel dat ik hele fijne uren heb. Enige nadeel is dat ik elke dinsdag tot 19u moet werken, maar daar tegenover staat wel elke vrijdagnamiddag vrij...

    Ons beebje gaat 2 tot 3 dagen naar de opvang gaan, de rest bij de grootouders.
     
  7. DarkNemesis

    DarkNemesis Nieuw lid

    20 jan 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn nog bezig om zwanger te worden, maar ik twijfel nog over hoeveel dagen werken.

    Ik werk nu 4x9 uur en mijn man 5x8 uur met heel veel overwerk in weekenden en avonden. Aan de ene kant kan ik wel 3x9 uur gaan werken. Financieel is dat natuurlijk wel haalbaar.

    Ook willen mijn ouders oppassen, desnoods 4 dagen in de week.

    Eigenlijk wil ik ze dat niet aan doen en vind ik hetzelf wel lekker om 3 dagen te gaan werken, maar de financiele luxe is natuurlijk ook wel lekker, en dan denk ik, wat maakt dat ene dagje nou uit?

    Dus bij ons nog veel twijfels.

    Wordt het 3x9 uur? 4x9 uur? 4x8 uur?

    Aan de ene kant heb ik zoiets van…. Het is nog niet zover, dus ik ga me er niet druk om maken.

    Mijn ouders en dan vooral mijn vader staan in ieder geval te popelen, en kunnen niet wachten tot ik zwanger ben! Hahahaha.
     
  8. tweemeisjes

    tweemeisjes Niet meer actief

    Hier van drie naar twee dagen gegaan (na nummertje twee)
    Nu mijn dochtertje alweer wat ouder word ga ik naar drie dagen, met het oog op vier.
    Wel heb ik negatieve reacties gehad, zoals schoonmoeder...
    1. je brengt ze niet naar de chreche hé?
    2. Heb je een kind aangeschaft? het is toch geen meubelstuk...
    3. Werken kan altijd nog, kids eerst, dan je werk.

    Pfft.. goede bedoelingen hoor, ze bedoelde het lief en was gewoon bezorgd. Heb haar gezegd dat de rekeningen duurder worden en vakantie niet komt aanwaaien. hahahahaha.

    Maar zij past nu twee dagen per week op mijn dochters. De derde en eventueel vierde gaan we regelen bij het KDV.
     
  9. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik werk 2,5 dagen, en ik moet zeggen dat ik dit al best veel vind. :)
    Maar dat is puur mijn gevoel, want op zich is het niet super veel natuurlijk.
    Maar ik mis mijn manneke elke week zo erg...
    Waarschijnlijk komt dat ook wel doordat ik het totaal niet naar mijn zin heb op mijn werk.
    Gelukkig hoef ik hem dus maar 2 hele dagen te missen, maar dat zijn dus wel 2 dagen achter elkaar; Donderdag en vrijdag.
    Woensdag werk ik tot 12 uur, dus ben 's middags weer lekker vrij.

    Ik vind het echt knap van mensen die dus wel 4 dagen blijven werken met een kleine! Waarschijnlijk zal het voor jullie ook niet zo'n opgave zijn, anders doe je het natuurlijk niet. Behalve dan als het financieel moet.
     
  10. nata75

    nata75 Lid

    18 jan 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het ook wel jammer dat ik 4 dagen moet werken, je mis best wel veel dinges dat je kindje meemaakt....maar in mijn funktie kan het niet anders. Als ik om 3 dagen vraag, mag ik gelijk een ontslag nemen :)) Die dinges weet je helaas niet als je 17 bent en je opleiding kiest..dan denk je niet aan of je later 2 of 3 dagen wil werken i.p.v. 5....Toen mijn 2de was geboren, heb ik voor een jaar gestopt met werken...ik kon niet nog een kind voor 4 dagen naar de KDV brengen. Toen ik weer ging werken, heeft mij man op zijn werk toch geregeld om 4 dagen te kunnen werken i.p. v. 5 en we hebben een leuke gastouder gevonden .Daar gaat dus mijn mannetje naartoe voor 3 dagen per week en het gaat prima.
     
  11. Esin

    Esin Niet meer actief


    Ik werk 3 dagen en krijg eigenlijk nooit commentaar.. haha

    Waarschijnlijk zijn 3 dagen precies goed? 8)

    Ik vind 4 dagen niet veel, maar het ligt eraan hoe je het regelt...
    Als het kindje 3 dagen naar de opvang gaat en 1 dag thuis is, omdat mama of papa thuis werkt dan is dat toch prima geregeld?

    4 a 5 dagen naar de opvang vind ik wel veel, maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.. Ik zou dat nooit doen...
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik zou prima 4 dagen kunnen werken of 5

    Maar dan zou ik willen dat mijn partner niet meer dan 3 dagen werkt.

    Ik wil graag dan onze kinderen meer thuis zijn dan op een opvang de eerste 4 a 5 jaar van hun leven.

    Maar zou ik alleenstaand zijn dan zou ik wel voor 4 dagen en meer kiezen om rond te kunnen komen.
     
  13. mari

    mari Fanatiek lid

    9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    je moet gewoon doen wat jij denkt dat het beste is.

    ik zou in het begin wel helemaal thuis willen zijn voor de kleine, in de eerste maanden maar erna toch weer werken. mn moeder was ook altijd thuis voor ons.
    ik vind minder werken wel beter voor het kleintje, maar dat is mijn gevoel en daar voel ik me prettig bij.
    ik ga niet oordelen over mensen die meer willen werken, moet je helemaal zelf weten, als jou dat een goed gevoel geeft en je kan het goed combineren met je kleintje, waarom dan niet
     
  14. Rodayna

    Rodayna Niet meer actief

    Ook ik wil na mijn bevalling 4 dagen werken.
    3 dagen op kantoor, dus kind naar de KDV en 1 dag thuis werken. Het is bij manlief helaas niet mogelijk om een dag minder te gaan werken momenteel. Wel gaat het kind op de dagen van KDV maar tot 15.00 uur naar KDV, en wordt daarna opgehaald door papa.

    Who cares wat anderen vinden. Soms is het gewoon (financieel) of in je functie noodzakelijk om 4 dagen te blijven werken.
    Doe vooral wat jullie goed vinden en wat het beste past in jullie situatie.
    Elke situatie is anders en niemand kan zijn/ haar maatstaven aan je opleggen.
     
  15. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik heb zelf op dit moment geen werk meer (heb tot voor kort wel mijn hele leven gewerkt) en ik zou er wel zeer bewust voor kiezen om er zoveel mogelijk voor mijn toekomstige kind te zijn. Zo veel mogelijk betekent niet "zoveel mogelijk tijd" maar voldoende om de ontwikkeling mee te maken en het kind een basis te geven van veiligheid en geborgenheid. Wat ik een beetje mis in deze thread is: wat is het beste voor het kind? En het antwoord daarop kunnen verschillende dingen zijn. Een moeder (of vader!) die veel werkt, maar daarvan wel gelukkig wordt en energie krijgt, zal vaak prima in staat zijn om ook het ouderschap goed in te vullen. Aan de andere kant zullen er ook thuismoeders zijn die zich juist buiten de maatschappij geplaatst voelen en daardoor bijvoorbeeld depressief worden, wat natuurlijk ook niet goed is voor het kind. Natuurlijk is iedere situatie uniek, maar ik denk dat in de meeste gevallen toch geldt: wat goed is voor jou als moeder, wat jou gelukkig maakt, heeft ook zijn weerslag op het kind. Als jij gewoon eerlijk bent tegen jezelf en je staat helemaal achter je keuze, laat de rest dan maar lekker zeuren als ze het er niet mee eens zijn.
     
  16. Edge

    Edge Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik vind het altijd zo jammer als anderen hun oordeel zo snel klaar hebben wat betreft het aantal dagen dat je wil gaan werken als je kids hebt. Ik had een collega die 5 dagen bleef werken, als ze zich daar prettig bij voelt, moet ze dat toch lekker zelf weten? Ikzelf ga 70% werken, wat neerkomt op de ene week 3 en de andere week 4 dagen. Mijn vriend gaat 4 dagen werken in de week, we zijn dan de ene week samen op vrijdag en de andere week is hij alleen thuis met de kleine (of ik dan op mijn andere vrije dag). Gewoon lekker 4 dagen werken als dat je het prettigst lijkt. Als je je daar fijn bij voelt denk ik dat je dat ook 'doorstraalt' aan je kindje.
     
  17. Leonie27

    Leonie27 VIP lid

    1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ik werk 4 dagen en vind het erg fijn! Al heb ik soms het gevoel dingen te missen maar dat zou ik ook hebben bij 3 dagen werken.

    Wij hebben er voor kunnen kiezen dat kleine meisje niet naar KDV hoefde en dat vind ik heel fijn maar wel naar KDV is toch prima. Al vind ik 5 dagen wel wat veel.

    Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt en dan is het goed!
     
  18. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Hier ook 4 dagen aan het werk weer. Maar na de bevalling heb ik eerst ouderschapsverlof opgenomen, dus kon 1,5 jaar 3 dagen gaan werken. Nu gaat dochter 3 dagen naar KDV en 1 dag naar Oma. Hier ook regelmatig commentaar op gehad, maar ja, dat is dan maar zo, zo werkt het voor ons. Dat een ander het anders doet, prima!
     
  19. Bajou

    Bajou Fanatiek lid

    10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    jeetje... ik heb ff de eerste posts gelezen... Bij mij is het net omgekeerd! Ik zou dolgraag minder werken eens de kleine er zou zijn, maar hier langs alle kanten weerstand;

    "Dat is tegenwoordig financieël NIET haalbaar." Waardoor ik het al niet durf om m'n wil door te drijven.
    Ik werk nu 38 uur/week :(
     
  20. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb nadat Emme was geboren tot aan de geboorte van Lonne 4 dagen gewerkt. Ik vond dat prima te doen. Wel passen en meten om je huishouden daarnaast ook nog op orde te houden.

    Na de geboorte van Lonne heb ik een aantal maanden 3 dagen gewerkt. Ik vond dat echt te weinig. Zowel voor mijn functie als voor mij zelf. Ik werd echt ongedurig omdat ik voor mijn gevoel zoveel thuis was.

    Nu werk ik 3,5 dagen en dat vind ik echt ideaal. Ik ben vier dagen op m'n werk en dat is prettig voor mijn bereikbaarheid en continuiteit van m'n werk. En die halve dag meer thuis scheel ook enorm veel.

    De kinderen gaan vanwege de wisselende diensten van mijn man flexibel naar de opvang. Gemiddels zo'n 2 dagen per week. Ook fijn geregeld dus.
    Vier dagen werken is echt prima te doen hoor. Laat je niet gek maken door anderen.

    Pim
     

Deel Deze Pagina