Zijn er hier nog meer die met een baby 4 dagen blijven werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Flamingo, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piekie81

    Piekie81 Actief lid

    18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zoals het er nu uitziet, ga ik 4 dagen werken en manlief 5. Mijn baan is erg lastig in 3 dagen te doen, dan zou ik echt een stap terug moeten. Dus daarom wil ik 4 dagen blijven werken.
    Misschien dat manlief ook nog een pappa-dag gaat regelen, maar dat hang vooral ook van salarisstijging/vergoeding kdv van zijn werk af.
    Het moet financieel natuurlijk ook blijven passen.

    4 dagen kdv vind ik eigenlijk een beetje veel, dus ik hoop dat he tmogelijk is dat manlief ook een dag thuis gaat zijn.
    Oppassen door opa's/oma's vind ik geen optie, omdat ik hen die rol niet wil geven. Zij zijn opa's en oma's, met een eigen (druk) leven, met wie leuke dingen gedaan kunnen worden en geen opvoeders. Maar dit is mijn mening! Daarnaast wonen ze ook nog eens te ver weg om elke week op te kunnen passen, zij zullen het daarom ook niet aanbieden ;).

    Zoals je ziet, maken wij ook lekker onze eigen keuzes :D
     
  2. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Sluit me volledig aan bij Piekie. Ook ik blijf vier dagen werken en minder kan gewoon niet in mijn werk. Mijn vriend werkt 1 dag per week thuis en dat kan in zijn functie ook niet anders, waardoor het kindje er 3 naar het kdv gaat. Ook bij ons zijn oma's en opa's geen optie om dezelfde redenen als Piekie noemt.

    groetjes
     
  3. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Iedereen moet dat doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

    Ik ben thuismama, want ik voel me daar het best bij.
    Maar ook dit wordt niet geaccepteerd door mensen hoor.
    Als je gaat werken 'zorg je niet voor je kind', als je voor je kind zorgt 'zit je maar een beetje thuis'.

    Nou sorry.. heb het nu drukker als toen ik nog werkte hahaha
     
  4. Funkie

    Funkie Bekend lid

    13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Als onze kleine jongen er dalijk is.. Ga ik van 5 dagen naar 4 dagen werken.. De vrijdag ben ik dan vrij.. Mijn vriend gaat van de donderdag naar de zaterdag. Hij blijft gewoon 5 dagen werken en ik ga naar de 4
     
  5. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik werk 4 dagen, ik kan niet anders op financieel gebied. Ik ben alleenstaand en wil ook leuke dingen met mijn dochter kunnen doen. Zoals vakanties, uitstapjes ed. Als ik minder zou werken, dan zou dat niet mogelijk zijn!
     
  6. fanny1980

    fanny1980 Actief lid

    20 jan 2009
    230
    0
    0
    Ik vind ook dat iedereen moet doen wat zij zelf prettig vindt!
    Ik ben in 2007 een bedrijf gestart dat hartstikke goed loopt, ik doe alles alleen, dus het zou onmogelijk zijn minder te gaan werken. Gelukkig is het zo dat ik meestal de avonden werk en overdag thuis kan werken, dus ik kan veel thuis zijn bij de kinderen. Mijn motto is: Als jij gelukkig bent met wat je doet zal je kindje dat meteen oppikken, niet tegen je zin in gaan huismoederen!
    Groetjes Fanny!
     
  7. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi!

    Ik heb in eerste instantie na de geboorte van mijn dochter ruim een half jaar 40 uur gewerkt en dit werkt me destijds wat te veel dus heb ik de uren teruggebracht naar 32 uur. Ook 4 dagen dus. Beviel prima. Ik heb me in het begin ook moeten verdedigen tegen uitspraken als: "Wie voedt het kind op, jij of het kinderdagverblijf?!". Met name van mijn schoonouders kreeg ik weerstand. Erg jammer. Vier dagen werken en een kindje is prima te combineren. We hebben overigens wel huishoudelijke hulp genomen.. Zo kon ik de tijd dat ik vrij was ook écht met mijn dochtertje doorbrengen.

    Nu de tweede op komst is, gaat mijn voorkeur weer uit naar 32 uur werken. Je moet je er goed bij voelen. Zodra jij het gevoel hebt dat het je teveel wordt, dan moet je direct ingrijpen!

    Succes!
     
  8. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Oh ja, ik bekijk het altijd maar zo: je kunt wel de hele dag bij je kindje zijn, maar het gaat om de kwaliteit van de tijd die je aan je kind besteed.
     
  9. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik ben er nog niet uit. Hangt er van af wat mijn werkgever kan doen.
    Of ik werk 4 dagen in de week en 1 dag thuis of ik werk voltijds (5 dagen) maar dan 1 dag van thuis uit.
    Minder als 4 dagen op kantoor op kantoor doorbrengen, lukt niet i.v.m mijn functie.
     
  10. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben tot nu toe 4 dagen blijven werken en op zich beviel me dat wel goed. Nu ben ik aangenomen voor een nieuwe baan en is me gevraagd of ik eventueel 3 om 4 dagen zou willen werken (gemiddeld dus 28 uur). Ik vind het lastig!!
    Qua uren spreekt het me best aan, want ik zou om de week een extra dag met Sil best heel fijn vinden. Aan de andere kant heeft het natuurlijk gevolgen voor de financien (niet het belangrijkst, maar wel een factor) en zit ik een beetje in mijn maag met het 'wat-als'-gevoel... Want als ik nu bij het KDV aangeef dat ik niet meer om de week de vrijdag nodig heb, kan ik die dan wel weer erbij krijgen als ik na een poosje toch weer terug zou willen naar 32 uur? :( Lastig, hoor! En dan moet ik het ook nog eens morgen laten weten! ;) *zucht*
    Vanavond maar eens goed praten met manlief.
     
  11. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik blijf 4 dagen werken en vriendlief 5 (heeft eigen bedrijf). Mijn omgeving geeft gelukkig geen mening hierover. Wel zie ik mensen soms wit wegtrekken als ik zeg 4 dagen. Maar dat interesseert me niet.Zou graag minder werken maar in mijn functie wordt dat lastig en daarnaast redden we het anders financieel niet.
     
  12. Jo86

    Jo86 Bekend lid

    16 apr 2009
    658
    0
    0
    Eigenlijk werk ik straks ook vier dagen, maar zie het zelf niet zo, ik ga 30 uur werken, waarvan ik 2x9 op kantoor werk, 1 dag 6 uur thuis en 1 dag 6 uur op kantoor, mijn man is 1 dag thuis, 1 dag kinderopvang en dan een middag schoonouders. Het liefst zijn we ook de hele tijd bij haar straks, maar ik wil ook niet stoppen met werken. En nu is ze maar een dagje bij ´vreemden´ en de rest bij me man of schoonouders. Ik denk dat ik hier wel mee kan leven :)
     
  13. LindaenSven

    LindaenSven Niet meer actief

    Ik werk ook nog 4 dagen en moet zeggen dat ik het best zwaar vind. Maar ik moet er ook nog even in komen denk ik (ben pas sinds 2 weken weer aan het werk..)
     
  14. Maia

    Maia Niet meer actief

    ik werk 4 dagen en ik vind het heerlijk! Gewoon even gesprekken op normaal niveau enzovoorts.

    Nu heb ik wel een paar gelukjes hoor. Ik werk 4 dagen (een dag op zat) en mijn man ook, waardoor Fleur maar 2 dagen opvang nodig heeft. Als ze meer nodig had gehad, had ik het denk ik niet gedaan, vind 2 dagen meer dan genoeg.
    Verder werk ik in de buurt en werk ik 1 dag van 9-17:30, 1 dag 10-16 uur, 1 dag 11-17:30 en 1 dag 12-20, dus al deze dagen (behalve wanneer ik 9 uur begin, maar dan zie ik haar toch 's ochtends even) heb ik de ochtenden lekker met haar en al gaat ze eerder naar het kdv dan ik begin, we kunnen lekker even samen zijn en knuffelen.
    Maar ik ben helemaal voor de 4 dagen werken zoals het in mijn geval kan. Stel dat ik bijv. in een andere stad had gewerkt en 5 kwartier had moeten reizen (zoals bij m'n oude baan), had ik haar 's ochtends en 's avonds niet gezien en dan had ik het ook absoluut niet gedaan.
     

Deel Deze Pagina