paar kilo en vooral vet kwijt willen..

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja het zoveelste topic..

Nog tips voor mij? Mijn BMI is goed hoor maar ik heb zulke dikke billen en buik (vind ik), na de zwangerschap lijk ik nog steeds zwanger. En de laatste weken kom ik ineens over mn normale gewcht heen en dat WIL ik niet.

Goed, een paar feiten aan sport doe ik niet. (Ga ik ook niet doen).
    Ik eet graag chips en koek :D
    Ik heb minder beweging dan voor de bevalling qua werk.

Nu hoor je zóveel dingen, buikspieren trainen helpt wel/juist niet.
    Ongezonde dingen laten staan gaat je vet ook niet van weg.

Wat is wijsheid..

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Meer beweging en minder snoepen is altijd goed natuurlijk.
    Verder wordt ook gezegd dat je hormonen in balans moeten zijn. Bepaalde hormonen zorgen namelijk voor vetopslag op specifieke plaatsen.
    Buikspieren trainen zorgen in elk geval niet voor vetverbranding op de buik.

Maar vanwege je zwangerbuik... heb je je al eens gecontroleerd of je een diastase hebt? Als je dat hebt, kun je afvallen tot je een ons weegt, maar de buik blijft omdat je organen naar voren duwen. Filmpjes over hoe het te controleren kun je op youtube vinden.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja ik begrijp dat dat altijd goed is hoor daar niet van! Ik kan het alleen zooo slecht..

Ok dat hormoonverhaal kende ik niet. Hoe kan dat dan, wat verander je daaraan? Dat gaat buiten je lichaam om dus?

Nee diastase volgens mij niet!

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
  5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
  6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
  7. 2jees

2jees Niet meer actief

Hm interessant!

Ik herken er wel dingen in ja, maar het zijn tegelijk algemene dingen want welke moeder van (een niet doorslapende) kleine is niet moe, heeft niet geregeld hoofdpijn en een laag libido??

Dat maakt het lastig, wat kan ik daar nu mee dan?

8. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Om af te vallen kun je natuurlijk aan een dieet beginnen. Ik ben nu 9 weken bezig met Sonja Bakker en inmiddels 8 kilo afgevallen. De eerste weken moet je even doorzetten maar daarna ben je de levensstijl al gewend. Nadat ik 5 weken bezig was zondig ik ook wel eens hoor, een keer een frietje, of snoep maar wel met mate. Voor mij werkt dit heel goed, ben ook niet zo sportief haha maar op deze manier hoef ik ook niet te sporten.

En ja om het vetpercentage te laten dalen heb je ook een soort dieet voor, maar daarbij moet je dus wel 4 x per week sporten. Een vriendin van mij is nu ongeveer een week of 7 daarmee bezig en is 5,8% aan vet kwijt.

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Tsja je zal niet afvallen als je veel blijft snoepen en niet gaat sporten. Je moet er natuurlijk wel iets voor doen ;)
    En als je niks uitprobeerd dan weet je ook niet wat voor jou wel of niet werkt.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    eens

Wat voor tips verwacht je dan? Tenzij je aan de plastische chirurgie wil..

11. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Stimuleer je stofwisseling, dat helpt enorm! Je stofwisseling (verbranding) is het belangrijkste als het gaat om afvallen / gezond gewicht behouden. De belangrijkste elementen om je stofwisseling optimaal te houden is om goed te ontbijten 's morgens, elke 2 uur iets eten (denk aan fruit, krackertje oid), ongeveer 2 liter water drinken per dag en proberen je spiermassa t vergroten door te sporten. Je stofwisseling vindt zich voornamelijk plaats in je spieren. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer je verbrand terwijl je niets doet :)

12. 2jees

2jees Niet meer actief

dank jullie wel, natuurlijk ga ik wel minder snoepen! En inderdaad weer eens wat meer water drinken. Hoewel ik voornamelijk thee en ranja drink, maar dan water in een flesje dat geeft een voller gevoel.

buikspieroefeningen helpen verder niet dus?

Ontbijten doe ik altijd met twee sneden brood en thee dus dat zit wel goed.

13. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Nee buispier oefeningen helpen niks als er een laag vet overheen zit.. je zal echt gezonder moeten eten én bewegen. Buikspieroefeningen alleen is niet genoeg.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

ok thanks.

15. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik doe elke dag 50 x buikspieroefeningen en het is nu wel te zien. Ik ben nu 30 kilo afgevallen dus veel vet heb ik niet meer,alleen mijn buik is nog wat slappig. Succes ts!

Deel Deze Pagina