Groot bedrag via marktplaats.

Discussie in 'De lounge' gestart door rooswine, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    Morgen ga ik een kinderwagen overkopen via mp voor 1000,00 ze willen het contant hebben hoe zijn jullie ervaringen? Ik ben beetje huiverig dat ons het geld word afgepakt ofzo.(je hoort zulke rare dingen)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ach zij kunnen het ook omdraaien hè... dat ze bang zijn dat je het geld denkbeeldig overmaakt ;)

gelijk oversteken denk ik altijd maar. en wanneer je echt bang bent voor een "kat in de zak" dan zul je toch echt naar een babyzaak moeten gaan.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zal ik met je mee gaan? Dan spreken we eerst bij het donkere park in de buurt af. Daar onder die ene lantaarnpaal die flikkert, lijkt het me wel een goede plek :D

Even serieus zonder gein; je neemt je partner (of een willekeurige man/vrouw mee die enigszins intimiderend kan overkomen) en geeft alleen het geld af wanneer je de wandelwagen hebt gezien/uitgeprobeerd hebt en hij naar je zin is. Vervolgens ga je ermee naar de auto en rij je weg. Klaar :D

1000 euro is veel geld - absoluut - maar ik zou het het persoonlijk niet waard vinden om er een strafblad voor te krijgen ;) En ik denk dat een hoop weldenkende Nederlanders dat vinden en dat het wel gewoon oké is. Of heb je reden tot twijfelen gekregen ergens door???

In ieder geval de naam en het adres en andere contactgegevens (e-mail, telefoonnummer) door Google laten gaan en kijken in welke buurt je straks bent.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Even iets heel anders maar 1000 euro voor een 2e handswagen?????

5. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    Sidmick ja bugaboo twin.

6. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik heb zo laatst mijn auto verkocht voor 5600 euro. CONTANT.

Geen problemen mee.

7. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Sowieso niet alleen gaan. Als je een auto via MP koopt betaal je veel meer denk ik dan.

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Aapje was me voor :)

9. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Eerst wagen bekijken. Daarna pas pinnen.
    Zo doe ik het altijd wanneer ik grote aankopen doe via mp.

10. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Desnoods gaat verkoper mee in de auto zodat hij me de weg kan wijzen.
    Anders kun je het ook via internet bankieren naar ze overmaken terwijl je daar bent.

11. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo reden wij laatst met ruim 10.000 in een envelop om een auto van een particulier cash te betalen. We gingen wel met z'n tweetjes en het ging prima.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Yup helaas vragen ze de hoofdprijs voor bugaboo duo wagens

Ts: wij gaan de donkey ook via mp kopen en zullen dan het zelfde hebben
    ik betaal het liever contant dan via overboeking

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou me daar niet druk om maken.
    Je gaat gewoon kijken en dan merk je snel genoeg wat voor mensen het zijn. Neem je de kinderwagen dan laad je hem in, betaald en vertrekt.

14. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb een bugaboo donkey duo gekocht via zp. Ik vond het ook niet prettig om met zoveel geld over straat te gaan (ik moest alleen) en heb toen overlegd met de verkoopster. Ik heb het ter plekke bij haar overgemaakt met internetbankieren.

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Geld in de auto laten, eerst wagen bekijken en dan zeggen dat je het geld gaat ophalen.
    Onze kinderwagen hebben ook gekocht bij iemand en het daar ter plekke overgemaakt via internet.

16. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Wij gaan vanavond een bugaboo donkey ohalen ook ongeveer dat bedrag.zou met zijn tweeen gaan

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gewoon geen geld meenemen, op je gemak de kinderwagen bekijken.
    Als hij je bevalt ter plekke geld gaan pinnen en sowieso iemand meenemen natuurlijk.

Dan zal het heus wel los lopen.

18. KimK

KimK Niet meer actief

Wat apart dat zoveel mensen zich dan onveilig voelen. Wij hebben laatst voor 1600€ iets verkocht en die man kwam met zijn vrouw en had het geld gewoon bij zich. Ik zou er eigenlijk niet eens bij stil staan. Ik heb vorig jaar mijn Cameleon 3 voor €700 verkocht en die mensen hadden ook het geld zo bij zich.

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik vraag mij dan eigenlijk af waarom je via markplaats gaat zoeken, koop dan een nieuwe in de winkel, je weet toch als je via marktplaats gaat winkelen dat je dan of geld mee moet nemen of eerst moet overmaken alvorens iemand iets opstuurt, lijkt me gewoon een kwestie van vertrouwen

persoonlijk denk ik ook dat iemand die een kinderwagen verkoopt zelf ook kinderen zal hebben (ik neem even aan dat het een tweedehandse is) dus ja daar zou ik al meer vertrouwen in hebben puur om dat feit

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dat dacht ik ook. :$ Ook al is het een bugaboo twin.

Geen moeite met contant betalen.

Deel Deze Pagina