Hoi allemaal. Ik had nooit gedacht hier iets te gaan schrijven. Maar het is nu toch echt zo. Sinds 4 weken ben ik met de kinderen bij mijn man weg. Er komt nu ineens zoveel op me af, en zo veel onzekerheid. Hoe moet het nu verder? Ik zit nu in een geheime opvang. De hulp vanuit daar is miniem en ik moet zelf alles regelen. Ik heb altijd samen gewoond enzo, dus van financiën enzo heb ik geen kaas van gegeten. Nu heb ik zelf al wat dingen geregeld zoals uitkering aangevraagd, woningbouw inschrijvingen, en urgentieformulieren aangevraagd. Maar helaas is het niet makkelijk urgentie te krijgen ondanks dat ik met kids zit. Hebben jullie tips voor mij? Op dit moment gaan de kids elk weekend naar de vader, hij wil ze meer maar dat is nu niet mogelijk doordat ik in de opvang zit en de kids daar ook naar school gaan. Hij wil nu alles op Co. Ouderschap gaan krijgen. Moeten nu een ouderschapsplan maken en maandag weer terugkomen naar de mediator. Hopelijk komen we eruit, want een procedure en echtscheidingszaak raden ze niet aan omwille voor de kids. Ik weet dat ik de juiste stap heb gemaakt voor mij en de kids, maar oh wat is het eng en onzeker..
Ik heb niet echt tips voor je maar wil je heel veel sterkte wensen! Het is idd heel eng en moeilijk, maar misschien uiteindelijk word iedereen gelukkiger... Weet natuurlijk niet de reden waarom jullie uit elkaar zijn.
Wat heftig meis! Heb niet veel tips zo 123 naast hetgeen je al gedaan hebt, maar wil je heel veel sterkte wensen! Lijkt mij enorm heftig voor zowel jouzelf als de kindjes
Ik heb geen tips maar ik wil je heel veel sterkte mensen meid! Over een tijd denk je echt dit was de beste keuze! zo kon je ook niet doorleven
he meis, geen tips , maar blijf er wel achteraan zitten, want je moet echt op je strepen gaan staan, en laten merken hoe serieus deze kwestie is.. al je ex moeilijk gaat doen , kan het nog wel eens zuurder worden, maar ik hoop dat jullie samen afspraken kunnen maken, met altijd iemand bij jullie in de buurt Sterkte
Lieverd ik schrik me rot hier je naam te zien!!! Dit had ik echt nooit verwacht. Hoe sta jij zelf achter co- ouderschap? En in een geheime opvang klinkt niet erg goed. Ik wil je evt ook per pb wel advies geven al was het bij ons wat anders aangezien ik toen in BE woonde. Die angst en onzekerheid blijft helaas nog wel een hele tijd. Hier zitten we wat verder in het proces, eindelijk gescheiden na , 1,5 jaar!! Maar andere ontwikkelingen weer. Ik wil je heel veel sterkte wensen en je mag me altijd pb'en. Ik vertrek helaas wel vannacht op vakantie dus kan zijn dat het even duurt eer ik antwoord. Groetjes Ook
Hey moppie, Ik wil bij deze ook laten weten dat ik vaak aan je moet denken en hoop dat het ondanks alles wel 'goed' met jou en de kids gaat nu je afstand hebt genomen. Alle 'januari'mama's leven met je mee! Heel heftig allemaal en zou je zo graag willen helpen. Kunnen we niet weer eens 'meeten' Moet je maar kijken wanneer de tijd rijp is. Ook heftig dat de vader ze meer probeert te krijgen want dat lijkt me jouw bedoeling sowieso niet na alles! Dikke knuffel! En veel succes met alles. Je zou ook denken dat ze in zo'n tehuis wel meer kennis moeten hebben over de regeldingen die hierbij komen kijken.. echt balen dat je er letterlijk zo alleen voor staat! But you can do it girl....niemand die je nu nog zal zeggen dat je niks kunt! xxxx
Hey ik 'ken' je een beetje van het forum (wel eens topics van je gelezen) maar had ook niet gedacht jou hier te zien (waarom weet ik ook niet, zo goed 'ken' ik je ook niet natuurlijk) Maar jeetje geheime opvang lijkt me nogal heftig ja, heb je nu wel contact dan met je ex om alles te regelen? Ik ben nu sinds ongeveer april uit elkaar, ik herken je gevoel van wat moet ik allemaal regelen wel heel erg, er komt zo veel op je af! Goed dat je al gelijk dingen aan het regelen bent Ik weet niet of je gewoon een eigen bankrekening hebt of dat ook samen met je ex was, want dan kun je dat ook nog regelen Ik hoop dat je wat aan de mediation hebt, wij zijn er ook mee bezig (ik woon wel nu nog samen dus wel andere situatie als bij jou) Maar Vertel de mediator wel hoe het zit, maar ik weet niet waarom je in geheime opvang zit, vast niet voor niets maar ik zou me dan wel afvragen of co ouderschap wel de beste keus is? En je moet ook voor de mediator allemaal papieren opzoeken enzo maar ik weet niet of je daar nu wel bij kan? Heel veel sterkte in iedergeval!
De geheime locatie is voor de veiligheid. Maar met de kinderen zit het wel goed. Ze gaan nu elk weekend naar vader omdat hij net zoveel recht heeft als mij, en ze lijken het goed te hebben. Wat ik gedaan heb: Eigen bankrekening geopend Inschrijven woningbouwen in de buurt Uitkering aangevraagd Svb gebeld ivm kinderbijslag Urgentie formulieren aangevraagd nee heb ik ja kan ik krijgen Gereageerd op woningen en nog vaak gaan doen Mediation geregeld Dit weekend ouderschapsplan gemaakt Maandag weer naar de mediator Achter de uitkering aanbellen doe ik elke dag en ook de maatschappelijkwerker van de opvang maar van de soos houden ze ons aan het lijntje en krijgen alleen maar te horen dat ze ermee bezig zijn en ze 6 weken over de uitslag mogen doen. Ik had dit wel verwacht, maar hield me voor de buitenwereld groot. En voor de kids!
Lieverd je bent onwijs goed bezig. Ik ben trots op je. Ik heb voor alle kinderen kleding kunnen regelen en het komt echt uit alle hoeken van het land van ZP mama's, echt heel lief. De pakketpost krijgt het druk de komende week. Ook heb ik een doos speelgoed voor je jongste en middelste gekregen van een ZP mama. Van de week moeten we ff een moment prikken dat we ergens kunnen afspreken. Wat je morgen nog moet gaan regelen is dat je zelf je ziektekostenverzekering krijgt en niet meer bij R. meeverzekerd blijft. Bij mijn moeder hebben ze een speciale verzekering bij de Sociale Dienst. Zorg dat de kinderen met je mee verzekerd worden. Je zou nog zorgtoeslag kunnen aanvragen en kindgebonden budget.
Je hebt idd al een hoop geregeld! Goed hoor! Zit even te denken wat je nog meer zou moeten regelen. Hoe zit het school voor de kinderen?
De zorgverzekering idd regelen, maar wil geen schuld. Aangezien nu de uitkering nog niet rond is. Oudste gaat in de buurt naar school en de middelste gaat ook gewoon naar zijn dagprogramma toe. Alles lijkt nu eerst om die stomme uitkering te draaien..
Ja lastig is dat, heb je helemaal geen geld nu? Uitkering kan lang duren geloof ik... Hier ook mee bezig.
Nee heb nu niks. Krijg geen voorschot van de opvang en de soos werkt ook niet hard mee Tis allemaal niet makkelijk zo..
ja ben ook benieuwd hoor. maar goed meer als erachteraan zitten enzo kan ik niet doen. vandaag weer gesprek bij de mediator, ben benieuwd..
O zo herkenbaar, ik ben meer dan een jaar geleden bij ex-man weggegaan en heb in een crisisopvang gezeten. Zij hebben mij geholpen met uitkering en urgentie. Maar het is o zo frustrerend. Heb je nu al een nieuw adres? Pas wanneer je een nieuw adres hebt en de scheiding is aangevraagd heb je recht op alleenstaande ouderkorting. Dit moet wel gebeuren voor 1 juli. Er zijn een aantal stichtingen die kunnen helpen wanneer je een nieuwe inrichting nodig hebt. Ik heb geld geleend van SUN en heb ik terugbetaald met een lening van het KBNL. Voor de rente van het KBNL heb ik bijzondere bijstand van de gemeente. De belangrijkste dingen zijn echter een eigen adres en het aanvragen van de scheiding. Het lijkt allemaal hopeloos, maar ik kon in mijn nieuwe huis nadat ik een half jaar in de crisisopvang heb gezeten. Ik weet niet hoe mijn ex is, maar ik heb de fout gemaakt om nog steeds lief en aardig gevonden te willen worden. Houd je gewoon de samen gemaakte regels, anders neemt hij misschien een loopje met je. Gebeuren er incidenten, gelijk melding maken bij politie. Dit is geen aangifte, maar mocht het fout gaan, dan heb je een dossier opgebouwd. Voor jezelf alles ook noteren, altijd handig om te hebben.