Zijn er hier ook niet gelovigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anabella, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben wel katholiek opgevoed maar doe er ook nu niets meer aan. Ik geloof wel dat al die mensen ooit hebben geleefd, zoals Jezus, Mohammed en Boeddha en geloof dat ze ongetwijfeld goede dingen hebben gedaan en charisma en uitstraling hadden. In die zin ben ik ook wel geinteresseerd in wat anderen geloven en heb ik er respect voor, maar zelf nee....

Groetjes Jelske

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Graag

3. Niet meer actief

Hahahahaha..... ohw...oeps..... :oops: ....

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Is er wat Nies ;)

Ayyildizf, sorry hoor maar ik kan aan de letters niet zien hoe je het bedoeld. Misschien als ik je gezicht erbij had gezien, dat ik het dan wel goed had begrepen.

5. Niet meer actief

Nee hoor... :rolleyes: .....droogkloot.... :D

6. Niet meer actief

er is maar 1 ding waar ik heilig in geloof en dat is dat er niks is.

Wil er nog wel een schepje boven op doen door te zeggen dat ik het echt de grootste onzin vind.
    Maar wil niemand kwetsen...

Had laatst een katholieke begravenis. kreeg ik zo'n josti. Ik zeg dat hoef ik niet. Werden ze kwaad. Ik denk: wat heb ik nou weer. Heb respect voor mij, dan heb ik respect voor jou door niet mee te doen aan die poppenkast. Maar dat mag blijkbaar niet....

7. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    josti :)

Maar je hebt gelijk vind ik. Jij respecteerd hun en ze mogen jou ook respecteren.. Bovendien wat ik zo stom vind is dat sommige mensen anderen proberen te dwingen ergens in te geloven terwijl dat helemaal niet kan. Je kan iemand niet dwingen om ergens in te geloven je kan iemand alleen maar dwingen om net te doen alsof die geloofd.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Een niet katholiek krijgt normaal helemaal niet een Hostie aangeboden.

Raar dat ze dat daar wel deden. Daar moet je toch eerst een communie voor hebben gedaan, :confused:

9. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik ben vanaf het christendom via niet-geloven naar de islam gegaan. Ik heb een periode gehad waarin ik behoorlijk anti-geloof was. Ik geloofde niet dat er een God bestond. Bij mij is dit veranderd uiteindelijk. Maar soms twijfel ik nog weleens, niet meer aan het bestaan van God, maar wel aan sommige gelovigen. :evil:

10. Niet meer actief

Ik zeg ook altijd; ik geloof alleen in mezelf maar vind een soort van hemel een prettig idee voor mezelf (kan ik rustiger van slapen haha) het idee dat je geliefde overledene dan weer ziet en dat afscheid niet voor altijd is. Ik geloof lekker niet in de hel. Voor mij houd geloof in , iets waar je je prettig bij voelt en kracht uit kan halen, bij welke god dat is (of juist niet) zolang het iemand helpt ben ik ervoor, zodra er strenge regels bij komen kijken denk ik bij mezelf zo zou het geloof niet bedoeld moeten zijn.

11. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Mooi onderwerp dit geloof niet in een god of zo...maar geloof/hoop weer wel in leven naar de dood...blijft lastig.

Maar een man met een lange baard zie ik niet zitten.(of had god geen baard was dat Jezus of sinterklaas.).hahah

12. Niet meer actief

Hahahaha, nee joh dat was vader abraham!

13. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    :) :) :) misschien was het de kerstman wel?

14. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik geloof in het spirituele.Kort gezegd, een aantal termen voor mij, reincarnatie, ik geloof namelijk dat je op aarde bent om te leren, uiteindelijk ga je voor het eeuwige.Is er een god? Ik geloof zeker in een hogere macht.Ik geloof ook dat veel dingen voorbestemd zijn, toeval bestaat niet.

Zweverig? Misschien wel, maar met name vroegere ervaringen maken dat ik hierin geloof.Tja, ik kan hier heel uitgebreid over zijn maar dat zal een verhaal worden. Ik vind vooral belangrijk dat iedereen elkaar respecteert, welk geloof dan ook. Dan zou er vrede zijn denk ik, resepect en elkaar in de waarde laten.

Mijn man gelooft ook nergens in, die denkt meer"natuurkundig"Alles is te verklaren. We sterven en daar blijft het bij.Prima, dat respecteer ik ook, ik hoop alleen dat het niet zo is, eng idee!

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik ben ook niet gelovig. Ik heb zoiets van als er "iets" is dan zie ik dat wel als ik dood ga. Daar ga ik me nu dus echt niet druk over maken.

xxx Vera

16. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik ben echt totaal niet gelovig en sta ook met grote ogen te kijken als mensen zeggen dat er na de dood iets is. of dat je terug komt als iets anders, voor mij is dat allemaal grote onzin. voor mij is dood is dood en dan is het mooi geweest.

17. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik ben ook totaal niet gelovig. Ben wel gelovig opgevoed, als kind naar een Christelijke school, bidden voor het eten en voor het slapen gaan.

Maar toen mijn moeder me vertelde dat Sinterklaas niet bestond, voelde ik me zo belazerd dat ik daar meteen achteraan dacht: "Dan is dat verhaal over God vast ook niet waar..." :(

Ik vind het wel goed zo, heb van beide kanten iets mee gekregen. Mijn moeder gelooft, mijn vader niet! Ik heb op een gegeven moment zelf de keus gemaakt om niet te geloven.

Ik ken de bijbel (van vroeger) nog maar heel vaag, de grote lijnen ken ik wel. Ik ben nu getrouwd met een Turkse man die eigenlijk net zo is als ik. Dus hij is gelovig opgevoed en doet er nu niets meer aan. Ik was wel erg verbaasd dat er in de Bijbel en de Koran zoveel overeenkomsten staan, dacht altijd dat het totaal verschillende boeken waren....

XXAnnalise

18. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Ik geloof, maar dan op mijn eigen manier, ga niet naar de kerk en bid ook niet, ben ook niet gelovig opgevoed.
    Ik geloof wel dat er wat is en dat er leven na de dood is.

19. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik ben katholiek opgevoed door mijn ouders heb ook alles gedaan omdat ik op een katholieken school zat maar ik doe er nu niets mee ik geloof wel dat er iets is maar wat? mijn vriend is niet gelovig en we voeden björn ook zo op. en als hij later anders wil moet hij dat zelf weten.

20. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    dan heb ik een vraag aan alle niet-gelovigen
    Hoe doen jullie dat met jullie kleintje? Laten jullie hem-haar wel dopen. Ik zit in dubio. Ik heb zoiets ik laat haar dopen en als ze oud genoeg is, kan ze zelf beslissen wat ze met dit geloof wil. Dit ook ivm de communie. Zou het zielig vinden als iedereen in haar klas de communie doet en zij iet omdat haar mama niet gelovig is en haar niet heeft laten dopen.

Hoe gaan hullie hiermee om?

gr vera

Deel Deze Pagina