dilemma, oudere vriend en mijn kinderwens

Discussie in 'De lounge' gestart door Ennas86, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hoi dames

Ik zit een beetje met een dilemma.
    iIk zit in een beginnende relatie met een man van wat jaren ouder, hij is 40, ik 25. hHet voelt allemaal erg goed!
    Hij heeft 3 kids en ik heb een zoontje.

Alleen bij mij kriebelt het al weer even om een 2e kindje te willen.
    Ik heb het er nog niet met hem over gehad, vind het veel te vroeg daarvoor. Maar ik heb zo'n vermoeden dat hij klaar is met kinderen krijgen. Wat ik ook wel voor kan stellen met 3 kids en zijn leeftijd gezien.

Maar voor mij is dit wel een issue. Ik wil dolgraag een 2e.
    Ik geef veel om hem, we hebben het erg leuk samen, en ik zie wel een toekomst in ons, maar... die kinderwens.

Ik ben van plan om het onderwerp binnenkort toch wel een keer aan te snijden. Omdat dit erg belangrijk voor me is, en ik niet weet wat ik zou doen als hij geen kinderen meer wil.

Heeft 1 van jullie in zo'n situatie gezeten, en dat hebben jullie besloten om te doen?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

het enige wat je kunt doen is er over beginnen met hem. De ene man wil het niet meer en de ander wel. Heeft hij zich er over uit gelaten, dat je zo`n vermoeden hebt of is het omdat zijn kinderen al groter zijn. Heel veel succes met het gesprek!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb er niet mee te maken gehad, maar ik zou het gewoon aankaarten. Niet nog vanuit het kader dat het voor jou erg belangrijk is, maar gewoon omdat je wilt weten of hij daar uberhaupt nog aan zou willen, of helemaal niet.
    Kun je dan altijd nog verder kijken en beslissen: nu doe je het toch op wat jij denkt dat hij mogelijk wel of niet wil. Lijkt me niet helemaal handig om op basis daarvan nu je beslissingen te maken.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Eens met Rozemarijke en Yolanthe.

Ik heb in de eerste week dat ik verkering kreeg met mijn man gevraagd of hij kinderen wilde. Niet omdat ik al heel snel wilde starten (zijn onderhad bijna 7 jaar samen en ben nu zwanger van de eerste), maar gewoon omdat ik wilde weten hoe hij daarover dacht. Ik wist namelijk zeker dat ik ze wel wilde en als hij zeker had geweten dat hij ze niet wilde, was dat voor mij wel een breekpunt geweest. Dan had ik gezegd, even goede vrienden en ik geef veel om je, maar ik heb geen zin om steeds meer te gaan houden van iemand en te investeren in een relatie met iemand, die uiteindelijk niet hetzelfde wil in het leven als ik, want dat kan op de lange termijn nooit goed gaan en daar worden we allebei niet gelukkiger van.

Als jij zeker weet dat je in de toekomst een 2e wil (en misschien zelfs nog meer) en het voor jou een breekpunt zou zijn als hij dat niet wil, dan kun je het volgens mij maar beter zo snel mogenlijk bespreken. Al zou ik zou er nog niet meteen bij vertellen dat het nú al kriebelt... :D;)

Deel Deze Pagina