Zijn er hier ook zwangere meiden.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SandraK, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn tante heeft het destijds gebruikt. Mijn nicht, haar dochter, heeft nu 2 gezonde kids. Niet zomaar...zij heeft een hele medische molen doorgemoeten om zwanger te raken en toen het eenmaal zover is heeft ze meer dan de helft van haar zwangerschappen in het ziekenhuis plat moeten liggen.
    Ze heeft het 2 keer gedaan. En voor haar was het meer dan de moeite waard. Zij heeft 2 mooie kindjes.

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nou ik weet van mezelf dat ik zeker al bij de dokter had gezeten omdat ik echt niet tegen die onzekerheid kan.
    Maar ik kan jou ook heel goed begrijpen hoor dat je nog niet ben geweest het is toch ook heel eng.

3. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik denk dat als ik te horen krijg dat het DES is....dat ik dan mijn beebje wel kan vergeten.....als het nog moeilijker gaat worden als met de eerste 13 jaar geleden,...dan ben ik nu gewoon te oud om nog door de molen te gaan.
    En ja,...als het het niet is heb ik die zekerheid tenminste....maar ja... :rolleyes:

4. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Nou dan hier ook maar een iets vrolijker berichtje: mijn vriendin is ook een DESdochter. Zij is vrij snel van de 1e zwanger geraakt (wel heeft ze toen zo'n bandje gehad om de baarmoeder af te sluiten). Dit meisje is wel lichamelijk gehandicapt (maar verder helemaal gezond). ze heeft bewust gewacht voor ze een 2e wilde. Na 6 of 7 jaar is ze bevallen van een 2e. helemaal gezond!

Het kan gelukkig dus ook wel!

Sandra succes! Gelukkig kunnen ze tegenwoordig zooo veel!

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    hai sandra,

Wat K.... dat hormoon he! Ik ken ook een aantal mensen die DES zoon of dochter zijn.
    Maar hier ff ook wat goed nieuws.
    Zowel een oom als tante van mij zijn des kinderen. Mijn oom heeft 3 kinderen (geen probleem om zwanger te worden) en mijn tante heeft er 5. alle kids gezond en zwangerschappen zijn allemaal prima gegaan.

Heel veel succes en ik hoop dat wel je snel zien met zo'n leuke 9maanden banner! :D

x debby

6. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Super zeg! Fijn om ook wat goed nieuws te horen omtrent DES-hormoon... :D

Dank je wel!

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Sandra heb ff een vraagje.
    Als de Gyn het zo kan zien aan je baarmoederslijm of je het hebt of niet waarom hebben ze het dan niet met je zoon gezegt of je het hebt of niet?
    Of kunnen ze het niet zien als je zwanger bent?
    Of had je er toen helemaal niet over nagedacht dat je het misschien wel of niet zou kunnen hebben dus hadden ze er niet naar gekeken of opgelet.

8. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ja ikke ben er ook 1 van.
    De eerste zwangerschap wilde niet echt lukken en ik had geen zin in de MMM.
    Opeens raakte ik zwanger toen ik er niet meer aan dacht, dat was na 15 jaar.
    Voor deze tweede was ik binnen 1 maand zwanger.

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Mijn man is een des-zoon, ik word nu ook wel een beetje onzeker, misschien dat het daarom toch niet zo snel lukt.
    Mijn schoonzus, ook des-dochter heeft 2 kinderen, no problem.
    Het zal ook per persoon verschillen denk ik, maar mocht je naar de gyn gaan zal hij daar zeker naar kijken.

10. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik heb even op de site van www.descentrum.nl gekeken maar de gevolgen voor de man valt toch wel mee.
    Wel veel info op de site.

11. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    DES-zonen hebben een grotere kans op onvruchtbaarheid...maar ja...misschien is dat ook verschillend per persoon?

Toen ik 3 maanden zwanger was, hebben mijn moeder en ik het erover gehad om het na te laten kijken...
    Ik durfde dat niet omdat ik bang was dat ik de rest van de zwangerschap in de zenuwen zou zitten...
    Ik heb een geweldige zwangerschap gehad, alleen is mijn zoontje met 32 weken geboren. Gelukkig is alles goed gegaan en is het nu een heerlijke puber van 13... :D

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb een vriendin, dat is een zogenaamde DES dochter.. Helaas is ze hierdoor 2 kinderen te vroeg verloren..
    Ze kon de zwangerschappen niet voldragen, de kindjes zakten er als het ware uit..
    Later heeft ze nog 2 gezonde kinderen gekregen, dit met behulp van een ringetje om de baarmoeder!

Groetjes Kalush

13. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn moeder vertelde me enkele jaren geleden dat ze tijdens de zwangerschap van mij in het begin bloedingen heeft gehad. En daarvoor medicijnen heeft gekregen. Dossier bestaat niet meer en dit kan dus ook niet achterhaald worden. Is me jaren bijgebleven, maar verder niks mee gedaan. Had geen relatie en was niet met kinderen bezig. Nu ben ik enkele maanden geleden gestopt met de pil en heb een doorverwijzing gevraagd voor de gynaecoloog. Had nog nooit een inwendig onderzoek gehad en wilde wel eens weten of ik nou een DES-dochter ben. Met de gynaecoloog gesproken, heeft een echo gemaakt en van binnen alles bekeken. Zag geen afwijkingen, dus ook al zou mijn moeder DES hebben gebruikt, dan zou het ws geen invloed moeten hebben op een evt zwangerschap. Moest het eerst maar eens een jaar 'proberen' en dan evt terugkomen. Nu komt het mooie... tijdens mijn bezoek aan de gynaecoloog was ik al bijna 3 weken zwanger! Hij heeft niks gezien (kan dat al bij 3 weken?). Gek he?

Deel Deze Pagina