Zijn er hier ouders van kindjes met Leukemie?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Channie, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ook zeker de HAP bellen. Dat jouw eigen HA je weer naar huis stuurt, wil niet zeggen dat ze dat op de HAP ook doen. Als je echt geen medicatie naar binnen krijgt en ze zo ziek is, in combinatie met de bloedwaarden, zullen ze heus wel iets willen doen. Je mag best wat meer voor jezelf en je kind opkomen hoor, ga gewoon op je strepen staan! Als jij van je HA een doorverwijzing naar de kinderarts eist zal hij die gewoon moeten geven.

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Om welke dochter gaat het dan nu?
    Omdat je het had over je andere dochter?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Channie, bel de hap!
    Nee, ze kunnen er daar waarschijnlijk weinig aan doen. En wat ik eerder zei, koorts bij een leukopenie is totaal niet raar.
    Maar je dochter is op het moment vatbaar voor alles. Antibiotica erin pompen heeft geen zin.
    Ik vind echt dat jullie huisarts niet goed bezig is en jullie aan het lijntje houdt! Bel de hap, dik het verhaal van mij part wat aan en zorg dat je gezien wordt!
    Sowieso antibiotica en spugen is niet goed. Dat 'onderhoud' waar je huisarts het over heeft kan zich namelijk zo niet opbouwen, met het risico van resistentie op de koop toe.
    Wie zegt trouwens dat het een bacterie is? Ontstekingswaarden waren toch normaal?
    Kom op meid! Voor je dochter!!!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    1 toevoeging:
    Toen ik zelf met een leukopenie voor een second opinion bij een ander ziekenhuis was zei de arts: mevrouw, als u mijn patiënt was geweest, dan had ik u al lang opgenomen! Ik had toen iets van 2 weken af en aan hoge koorts. Er zijn echt artsen die wel gewoon daadkrachtig handelen!

5. Jeetje, idd hap bellen! Hoop dat je dat inmiddels hebt gedaan?

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Jeetje, wat een zorgen nog. .. Ben ontzettend blij het geen leukemie is, maar het is belangrijk dat ze nu gaan onderzoeken wat het wel is. Sterkte en beterschap voor je meissie 💐

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe is het nu met je dochter?

8. Vroeg ik me ook af

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Sorry dames, ben gister inderdaad naar de HAP geweest en ze is doorgestuurd en opgenomen! Kreeg gelijk infuus met vocht en allemaal bloed kweken en speekselkweek en ontlasting en urine wordt onderzocht enz enz enz. Vandaag mocht ze eigenlijk weer naar huis maar ze dronk niet genoeg dus toch nog een nachtje blijven. Het vocht heeft heel goed gedaan want haar bloedwaardes zijn nu een stuk beter!! Ze heeft sowieso de griep kwam de arts straks vertellen. Ze gaan ook met de viroloog en immunoloog ofzo uit het radbout overleggen of ze misschien iets over het hoofd zien of hun nog iets kunnen.

De arts bij de HAP heeft haar niet eens nagekeken die belde gelijk de KA.

10. Aah super dat ze eindelijk wat hebben gedaan!!
    Fijn dat ze al opknapt van t vocht. Hopen dat er verder niks raars uit komt dan!

11. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja de artsen hier vonden het ook raar dat onze eigen huisarts haar niet die middag heeft doorgestuurd omdat ze nota bene in de praktijk daar alles uitspoog! Ik ben in ieder geval heel blij dat ze alles nakijken nu, waar het eventueel aan kan liggen.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik wilde er niet weer over beginnen, maar ben blij dat de artsen in het ziekenhuis ook vragen stellen bij het handelen van je huisarts.
    Belangrijkste nu is dat ze in goede handen is.

(Viroloog heeft verstand van virussen en virusinfecties met alles dat daarbij komt kijken. Een immunoloog heeft verstand van alles dat met afweer te maken heeft (op zo'n afdeling werk ik ook) Je kunt ziek worden door een virus en je kunt ziek blijven omdat het lichaam niet in staat is om er tegen te vechten. Afdeling immunologie kan dan uitzoeken waarom je lichaam daar niet toe in staat is. Bijvoorbeeld door te weinig leukocyten of niet goed werkende leukocyten.)

13. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Wat goed dat je gebeld hebt! Ik wilde ook niet aan de gang blijven maar het zat me totaal niet lekker hoe het ging.
    Heel veel beterschap voor je meisje en een dikke knuffel voor jou!

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Dus toch opgenomen. Gelukkig maar.
    Hoe is het nu met haar en met jou?

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe is het nu met jullie?

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Heel goed, wij zijn gisteren omstreeks 17.30 thuis gekomen. Ze heeft tot nu toe geen koorts meer gehad gelukkig. Enige rare is dat ze een soort van rare oranje afscheiding uit haar bips en bij ontlasting heeft. Ziekenhuis zegt dat het komt omdat de ontlasting weer even op gang moet komen en daar kunnen rare kleuren bij komen kijken.

Ze zeiden ook dat we niet er van uit moeten gaan dat het Radboud wel kan vinden wat er aan de hand is met haar of waarom haar weerstand soms zo laag is omdat Rijnstate zelf ook al uitgebreid is geweest in onderzoek.

Ze is gisteren ook nog bij de KNO in het ziekenhuis geweest voor de beoordeling van de amandelen of daar dan het probleem ligt omdat de andere KNO vond dat die eruit moesten. Deze KNO arts is het daar niet mee eens. Ze gaat haar wel overleggen met alle andere artsen maar wilt sowieso niet opereren totdat ze in Nijmegen is geweest. Dus daar ging de hoop dat het dan toch aan der amandelen lag...

Van de kinderarts mag ze gewoon alles weer doen en overal heen omdat het toch geen zin heeft haar bij bepaalde dingen weg te houden. Enige wat we even moeten stoppen is de zwemlessen omdat ze sinds ze zwemt toch wel veel en veel vaker ziek is. Dat kunnen we dan over een tijdje weer proberen.

Bedankt allemaal

17. Wat fijn dat ze thuis is.. Ah rijnstate dus.. Vandaag nog geweest. En met ons dochtertje haar eerste jaar bij de kinderarts gelopen. Super fijn mens!

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oranje ontlasting had mijn dochter laatst ook, kwam door pcm zetpillen.

Fijn dat jullie iig weer thuis zijn!

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Fijn dat jullie weer thuis zijn.

20. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Goed nieuws!!! Ben heel blij voor jullie. En nu vroeg ik me wel af of je dit nog gaat bespreken met je ha. Volgens mij moet dit echt met haar worden geëvalueerd. Ze heeft heeft behoorlijke wat steken laten vallen. Maar inderdaad, belangrijkste is dat je meisje weer thuis is 👍

Deel Deze Pagina