Zijn er hier slechtziende kinderen op de middelbare school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Joyciejj, 25 jun 2025 om 09:49.

1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.495
    234
    63
    #1 Joyciejj, 25 jun 2025 om 09:49
    Laatst bewerkt: 25 jun 2025 om 09:54
    Mijn zoon is slechtziend, hij gaat straks naar groep 8. Zijn voorlopige advies is nu bijgesteld tov februari naar theoretisch/havo ipv kader/theoretisch.
    Nu heeft hij veel hulpmiddelen en aanpassingen op de basisschool en ik ben benieuwd of dat op de middelbare ook zo gaat zijn.
    De ambulant begeleider van visio en een leerkracht van de middelbare school waar hij heen wil zeggen dat dit wel zo is maar hoe gaat dat dan in de praktijk? Wordt dat ook allemaal gebruikt en toegepast? Ik snap dat dat per school verschilt maar ik ben een beetje bang dat hij straks in de problemen gaat komen door minder hulpmiddelen/aanpassingen.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.560
    531
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb zelf geen slechtziende kinderen, maar ik geef wel les en had toevallig dit jaar twee kereltjes in de brugklas met behoorlijk slecht zicht.
    Die zitten standaard in iedere les op de voorste rij in het midden, zodat ze het digibord prima kunnen lezen, evt kan het digibord ook nog een groter lettertype krijgen.
    De meeste scholen houden hier echt goed rekening mee hoor.

Verder wordt er binnen mijn school bijv ook de mogelijkheid gegeven om de toetsen digitaal te maken ipv op papier. Oa bij dyslexie en bij slechte ogen.

Joyciejj vindt dit leuk.
  3. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.061
    1.722
    113
    Vrouw
    Ik heb een blinde dochter in vwo 4. Ze is een braille leerling. Je mag me een pb sturen.

Joyciejj vindt dit leuk.
  4. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.495
    234
    63
    Ik probeer je een pb te sturen maar het lukt niet omdat je profiel begrenst is..

5. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.061
    1.722
    113
    Vrouw
    Ik heb jou een pb gestuurd

Deel Deze Pagina