De vraag staat er al. Volgens mij moet ons bed ook verhoogd worden ook al moet ik in het ziekenhuis bevallen en volgens mij vriend hoeft dit niet. Weten jullie dit? Eigenlijk wil ik het helemaal niet omdat ons bed niet zo stabiel is en dat valt van ellende uit elkaar als we er ook nog klossen onder moeten zetten.
Voor de kraamhulp is het wel nodig voor hun rug. Sommige kraamzorgorganisaties geven gewoon geen zorg aan bed als je geen klossen eronder hebt, in principe hoeft dat ook niet. Begrijp wel dat als zij het niet hebben, hun rug eraan gaat na verloop van tijd, maar het is een aardig gedoe. Ons hele bed konden we ook uit elkaar halen.
Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen en het ergste is ook nog dat we thuis een waterbed hebben. Dat ding krijg je onmogelijk op klossen en plek voor een eenpersoonbed hebben we niet, behalve in de badkamer ( tja en daar ga ik dus echt niet liggen ) Ik ben met de oplossing gekomen om een eenpersoonmatras op het waterbed te leggen, zodat ik al hoger kom te liggen, en als de kraamhulp dan weg is dat ding weer in de hoek te zetten.
bij mijn vorige zwangerschap wilden we het bed 3 weken van te voren op klossen gaan zetten, maar 1 dag voor we die dingen gingen halen ben ik onverwacht in het ziekenhuis bevallen. We hadden dus geen klossen en een dag na de bevalling was ik thuis en was er een kraamhulp, nou was ik tijdens mijn bevalling niet ingescheurd of geknipt, dus ze hoefde ook geen hechtingen te controleren, alleen mijn baarmoeder, maar ze deden helemaal niet moeilijk, ze verschoonde alleen het bed niet, dat deed mijn vriend. ik denk dat het heel veel van de persoon zelf afhangt, en hoe de bevalling is geweest. voor jezelf is het wel fijn als je bed wat hoger is, dan kan je er zeker op het eind wat makkelijker uit. groetjes cindy
Met deze vraag zat ik ook en heb het even aan mijn VK nagevraagt. Zij wilt dat mijn bed op klossen staat. Ook ivm misschien toch thuis bevallen. Omdat mijn vorige bevalling vlug gingen moet ik er rekening mee houden dat ik ook thuis ga bevallen. Voor de kraamhulp ook verplicht. Het is ook maar net wie je komt helpen. Ik zou gewoon even informeren wat je VK er van vind en wij hebben 6 kratjes gehaald met planken dus heel ons bed word ondersteund wij hebben 16 pootjes onder het bed namelijk
Ons bed kan niet op klossen, maar ik ga hetzelfde doen als mijn schoonzus gedaan heeft. Die had haar bed op bierkratjes gezet en op die bierkratjes plankjes om de poten van het bed stabiel te laten staan
ik ga me bed niet op klossen zetten , als ik op me bed zit kom ik al niet met me voeten op de grond laat staan als er klossen onder moeten , dan heb ik een ladder nodig om er in te komen. ons bed is al iets van 60 a 65 cm hoog. als ze het te laag vinden en ze zouden mij moeten verzorgen dan leggen ze maar een matras op mijn matras, we hebben toch 2 losse matrassen
Nou ik weet dat als ik me bed op klossen moet zetten dat ie dat niet red staan dunne pootjes onder en is een groot bed dus dat gaat gewoon weg niet
ik heb gehoord op de zwangerschapsgym dat het in principe verplicht is. Maar ik heb met de intake van de kraamzorg gezegd dat het voor ons ook heel moeilijk gaat worden en dat anders mijn vriend of mijn moeder mij gaat wassen als het nodig is. Dat vond zij prima.
Hoi hoi, Ik las laatst ergens dat de hoogte van het bed normaal 80 cm (matrashoogte) moest zijn en nu 90 cm. Bij mijn eerdere zwangerschappen heb ik het bed op limonadekratjes gezet (voor een eventuele thuisbevalling) maar aangezien ik best klein ben (1.57) heb ik gevraagt of het bed in de kraamtijd omlaag mocht (ik moest echt klimmen hihi), we moesten toen wel zelf ons bed verschonen en ik temperatuurde me toch al zelf dus het mocht.
Ja, het is echt belangrijk om te doen. Niet alleen voor de kraamzorg, maar ook voor de verloskundigen. Stel dat je op het laatste moment toch niet meer naar het ziekenhuis kan. Dan is het voor ons echt heel erg moeilijk om bukkend een bevalling te doen, zeker als het bed heel erg laag staat. Dan moeten wij ons in allerlij bochten wringen. Daarbij doen de verloskundigen eens in de twee dagen onderzoeken naar de hechtingen en fundusstand. Je moet je voorstellen dat we per dag gemiddeld 10 huizen bezoeken (in een drukke praktijk nog veel meer) waarbij we iedere keer die onderzoeken moeten doen. Dat is niet te doen als we dat allemaal bukkend moeten doen. Ook het hechtingen verwijderen gebeurt op bed, dit duurt altijd iets langer dan de normale onderzoeken. Een laag bed ga je dan erg voelen in je rug als verloskundige zijnde. Als de pootjes te klein zijn voor de klossen, kun je kratjes gebruiken. Zorg wel dat het stevige kratten zijn, want je zal niet de eerste zijn waarbij de poot dwars door het krat heen gaat . Als je bed normaalgesproken ook op alleen 4 poten staat, is het geen probleem om het op klossen/kratten te zetten. staat het rondom om een schot, dan moet je kijken of je aan 4 klossen genoeg hebt, en niet halverwege nog een paar neer moet zetten. Voor iedere poot moet een klos gebruikt worden. En tsja, een waterbed is nu eenmaal veel te zwaar om op klossen te zetten. Daarvoor kun je een extra matras gebruiken.
Bij ons bed kunnen geen klossen of kratten onder,maar we verhogen mijn kant van ons bed door een extra matras.Dat mocht van de kraamzorg ook.Succes!
mijn schoonzusje en zwager hebben ook een water bed, ze is dan wel in het zh bevallen maar moest voor de rest van de verzorging van haar een apparte bed op klossen neer zetten.
Ik heb lang in de kraamzorg gewerkt, en wij mochten persé geen zorg aan het bed verlenen als deze niet hoog stond, op welke manier dan ook. Mensen moesten dan verplicht in het ziekenhuis bevallen. Er mochten aan het bed geen controles gedaan worden, er kon niet geholpen worden met borstvoeding enz. Dus zowel voor de verloskundige áls de kraamverzorgende moet het bed gewoon omhoog. Dit is trouwens wettelijk geregeld..Een extra matras is inderdaad een goede optie als je bed echt niet op klossen/kratjes kan staan..
Ah dan is mijn probleem in ieder geval opgelost! Het zou dan toch alleen zijn voor de controle van evt. hechtingen want ik ga geen borstvoeding geven, maar ik snap wel dat verloskundigen en kraamverzorgsters het verhoogt willen hebben.
het bed moet wel omhoog als je bv wil geven en hulp van de kraamzorg nodig hebt. Ook met controles en bed verschonen en dergelijke. Anders moeten zij bukken en zijnze niet zo blij mee. Ons bed kan ook niet op klossn en heb daarom via thuiszorg verhoogd bed. Dit is gratis! Deze staat achter ons eigen bed. Als de bevalling begint kunnen we hem draaien zdat de vk ruimte heeft. Allemaal erg krap maar het past net. Zodra het niet meer nodig is gaat het bed weer snel het huis uit!