zijn er kinderen van 4 die nog niet zindelijk zijn?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Natasja2, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ziezo

    ziezo Bekend lid

    2 mrt 2007
    709
    39
    28
    ik zou me er nog niet te druk overmaken.volgens het ziekenhuis moeten kinderen pas met 6jaar helemaal poep en plas zindelijk zijn( zonder medische achtergrond)
     
  2. Natasja2

    Natasja2 Actief lid

    16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat fijn dat er zoveel reacties zijn! De meeste verhalen stemmen me hoopvol. Iemand noemde dat de kinderen met 4 nog niet leerplichtig zijn. Inderdaad. Alleen als mijn zoontje niet naar school kan, kan ik niet werken. Want op de dagopvang zijn ze na 4e jaar niet meer welkom. Dus dan heb ik (ook) een ander probleem.
    Ik schrok wel het verhaal van iemand, waarbij het kind afgewezen is op school vanwege zindelijkheid en autisme. Hoe kind-onvriendelijk kun je zijn als school?

    In ieder geval hoop ik dat bij ons zoontje ook ineens de knop omgaat. Hij loopt regelmatig zonder luier rond (in onderbroekje), maar de laatste weken laat hij de urine dan net zo hard lopen. Hij lijkt het ook "gewoon" niet op te kunnen houden. En als hij plast (wat door ons opgemerkt wordt), kan hij het niet meer stoppen om alsnog op het potje verder te plassen. Zucht...
    In ieder geval bedankt iedereen!

    gr Natasja2
     

Deel Deze Pagina