nachtelijke opbrekingen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sweetlakecity, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    Wie heeft dit ook met zijn peuter?
    In de nacht wordt ze wakker. Roept dan: drinken pakken op haar manier. We geven haar te drinken, zijn zeker 6 slokken. ze gaat liggen en ze slaapt weer. :$

    Oke het was eerst erger dat we haar moesten knuffelen en uitleggen dat iedereen sliep dus zij ook. Drinken en dan was het mekkeren.

    Maar ik verbaas me zo dat ze drinkt en dan naar achteren valt en gelijk slaapt alsof ik slaapmiddel erin heb gedaan. :p
     
  2. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze er eraan gewend is geraakt zou dat kunnen? Dus een soort gewoonte nu, ze weet dat jullie haar water geven en dat ze daarna weer gewoon moet slapen zeg maar;)
     
  3. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier doet de jongste dat ook, drinkt een hele fles water leeg, draait zich om en slaapt weer diep...

    Hij heeft dus ook echt dorst, drinkt overdag ook veel meer dan zijn broer.
     
  4. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    en als ze wakker is in de ochtend drinkt ze ook 2 bekers leeg. (kleine beker hebben we denk 100 cc ofzo)

    zou ze suiker hebben ofzo denk ik dan?
     
  5. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Lieke drinkt ook heel veel, als ze haar beker melk op heeft roept ze al gauw drinken en krijgt ze nog wat water. Ze heeft hier dus ook veel dorst behalve de nacht dan gelukkig:p
     
  6. Revolucia

    Revolucia Actief lid

    10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook zo een... drinkt overdag ook vrij veel (meer dan andere kinderen die ik ken). Ik heb me ook wel eens druk gemaakt over suiker, tot ik een artikel las waarin werd aangegeven dat kindjes met suiker ook echt wel 'ziek' overkomen (vermoeid, lusteloos etc.).

    Heb het voor de gein eens nagevraagd bij mijn eigen moeder en ik dronk vroeger ook constant! Zal wel in de genen zitten dan he...
    Maar wat betreft het 's nachts roepen; daar heb ik ook nog geen oplossing voor. Het gaat hier precies zoals jij beschrijft en ik ben eigenlijk allang blij dat het hele ritueel erna (knuffelen, uitleggen dat het slaaptijd is) eraf is.

    Kreeg van het cb trouwens de tip een antilekbeker met water in haar bed te zetten zodat ze zelf kon drinken als ze wilde 's nachts... dat ga ik maar eens proberen!
     
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Mijn dochter heeft dit ook een hele tijd gehad (heeft van 14 maanden tot 2.5 jaar echt dramatisch slecht geslapen)
    Bij haar was het drinken echt een troost als het ware
     
  8. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Het zou best eens gewenning/troost kunnen zijn. Dat ze (veel) drinkt als je t aanbiedt, hoeft niet perse te betekenen dat ze t ook echt nodig heeft, denk ik. Zelfde als met baby's/peuters die je een fles blijft aanbieden. Ze kunnen t best drinken, maar hebben t echt niet meer nodig (vanaf een bepaalde leeftijd dan he ;)).

    Mijn dochter heeft altijd een rietjesbeker met water mee naar bed. Zijn we mee begonnen toen ze vorig jaar vaker verkouden was, heel veel hoestte en daardoor wakker werd/huilde. Zij is overigens geen goede drinker overdag.
    Daarnaast was ze een erg slechte slaper en hebben we de nachtelijke voedingen ontwend met slaaptraining. Ook om die reden vonden we het wel prettig om te weten dat áls ze echt dorst zou hebben, ze het bij de hand had.
    Die krijgt ze dus nog steeds mee en ze drinkt er ook vaak uit, (half) in haar slaap.
     
  9. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hier nog zo een! Heeft tot hij 1.5 was ook dramatisch slecht geslapen met 4x120cc drinken snachts!
    Overdag drinkt hij ook onwijs veel... Heb hem daarom ook eens op suiker laten testen, maar dat was het gelukkig niet!

    Hij heeft nu een tuitbeker water mee naar bed, als hij dorst heeft kan hij zo zelf wat drinken... Gaat prima!
     
  10. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.360
    2.154
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    hier ook bijna elke nacht moet hij wat drinken, overdag drinkt hij ook heel veel.
    heb hem ook op suiker laten testen maar was gelukkig negatief.
    ik geef hem een beetje water en hij valt zo weer in slaap :D

    liefs
     
  11. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier hebben we het heel lang gehad, en was het echt gewoonte geworden.
    Wij hebben haar op een gegeven moment gewoon uitgelegd dat ze echt te groot was voor haar tuitbeker (maar ze kreeg het dus idd in de tuitbeker en niet in een gewone beker) dus dat ze die niet meer kreeg.

    Vanaf dat moment heeft ze er helemaal niet meer om gevraagd.
     

Deel Deze Pagina