Ik heb een vraagje je aan jullie, mijn zoontje gaat 1 keer per week op donderdag naar het kinderdagverblijf, en de overige 2 dagen naar mijn ouders, en zelf ben ik de andere 2 dagen vrij. Ons zoontje is best een druk mannetje en heeft gedurende de dag best wel wat aandacht nodig, hij wil dan heel even opgepakt worden. Als hij thuis is en bij mijn ouders dan is dat geen probleem, maar op het kinderdagverblijf is het druk en kan dat niet altijd. Nou was ik hem gisteren gaan halen en ik heb al vaker met de leidster er over gehad, dat hij niet echt kon wennen, en zij dacht dat het kwam om dat hij maar 1 per week kwam en alle andere kindjes gaan 2x per week. Om een lang verhaal kort te maken, ze denkt dat het beter is om hem 2x in de week te laten komen, anders zei ze, is het misschien geen kinderdagverblijf kindje, en dat maakte me zorgen! Financieel gezien moet ik nog even partime blijven werken, we zijn bezig met een verbouwing. Ik ga hem nu 2x in de week naar het kdv brengen, mijn ouders balen nu dus, maar ja, het is beter voor hem en dat vinden zei ook. Ik hoop zo dat het goed gaat 2x per week anders moeten we een andere oplossing verzinnen Hebben jullie je kindjes 2x in de week op het kdv zitten of maar 1x en gaat dat wel goed?
Teun heeft er ook heel lang over moeten doen om te wennen... hij gaat net zo als bij jou 2 dgn naar opa en oma en 1x naar het kdv.... bij het kdv zit hij wel in een groep van 0 tot 2 jaar gescheiden van d egroep van 2 tot 4 jaar, weet niet hoe dat is bij jou? er zijn op de dag dat hij naar het kdv gaat 19 kindjes en 4 leidsters en een stage lopster...en ja ze pakken hem toch ook op....soms moet hij wat langer wachten maar onder tussne heeft hij dat wel door maar hoe groot is de groep bij jou en hoeveel leidsters zijn er en is het een groep alles door elkaar of ook van 0 tot 2 jaar?
Hoi bella, Ik herken het wel. Mijn zoontje gaat 2 dagen per week naar het KDV, maar er zijn ook weken dat hij maar 1 dag gaat en dan zie je toch dat hij het 'minder leuk' vindt dan wanneer hij twee dagen gaat. Ook als hij bijvoorbeeld een week niet is geweest, omdat ik vrij ben geweest, dan heeft hij weer even een dagje nodig om te wennen. Succes, ik hoop dat het beter gaat als hij twee dagen gaat.
Mijn dochtertje gaat ook 2 dgn per week naar de opvang en ik merk ook telkens als ik haar weer breng dat ze nog moet wennen,gelukkig gaat ze vanaf 1 jul. 5 dgn naar de kdv. Zal dan minder verwarrend zijn.
Onze baby gaat 3 dagen per week, binnenkort 4 dagen per week en daardoor hoort het helemaal in zijn ritme. Ik kan me best voorstellen dat maar 1 dag per week verwarrend is.
Bij ons gaat ze maar 1 dag in de week en tot nu toe gaat het prima, moet nog even kijken hoe ik dat straks met mijn nieuwe werk ga doen, maar anders laat ik het lekker zo. Ze zit met baby's van max. 1,5 jaar oud. Mocht het later nog problemen geven, kan ze altijd nog twee dagen gaan.
Ilya ging in het begin 2 dagen per week, na een paar maanden is dat door omstandigheden naar 1 x in de week gegaan en we merkte dat hij het toen minder naar zijn zin had. Nu gaat hij weer 2 dagen in de week en heeft het super naar zijn zin! Dus denk dat het zin heeft om het toch te proberen
Is per kind verschillend. Ik heb zelf op een babygroep gewerkt en sommige kindjes moesten wel 4 maanden wennen en andere weer helemaal niet. Mijn dochter gaat ook maar 1 dag in de week en het was wel ff wennen maar ik hoor nu alleen maar dat ze huilt als ze moe is. Ze zwaait met zelfs uit als ik haar wegbreng Anders kijk je het even aan voor 2 dagen als je merkt dat zelfs 2 dagen geen verschil maakt dan is het inderdaad geen kdv kindje.
Lynn gaat maar 1x per week. En dat gaat goed. De wenperiode duurde wel lang, maar nu ze eenmaal gewend is, hoort het er helemaal bij.
Ik heb een gesprek met het kdv gehad, hij gaat nu een dag wisselen, ipv van donderdag een woensdag proberen. Volgens het kdv is het donderdag de drukste dag van de week en zitten er 12 kindjes die dag. Nu gaat hij a.s woensdag en dan zitten er 6 kindjes. Ik hoop dat het goed gaat, en als dit niet werkt, proberen we 2 dagen in de week ipv 1 Ik hoop zo dat een van de 2 werkt, want ik zou echt niet weten wat ik anders zou moeten doen als hij niet meer naar het kdv zou kunnen gaan. Ik maak me er wel zorgen om! Het is ook nog eens zo dat hij best veel aandacht eist, en ik merk aan mezelf dat ik degene ben die dat toelaat, met oppakken enzo, hij begint dan te jengelen en aandacht te eisen. Ik probeer het nu een beetje te negeren bij hem, zo goed en kwaad als het gaat. hij kan ook niet lang alleen spelen. Dit zijn allemaal dingetjes die er ook bij komen + het wennen op het kdv. Laten we hopen dat het echt goed komt!