Schreeuwen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amaranthas, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Schreeuwen jullie kindjes van 2 ook zo veel?
    Zoonlief is bijna 2 en doet niets anders dan alles schreeuwen.
    Niet boos of iets maar gewoon alles wat hij zegt of laat zien.
    "MAMA KIIIJJKK!!!!!" "OK MAMA" "KOM MEEE" "MAMA DINKE?!?!" ;)

echt alles moet geschreeuwd worden.
    Zelf heb ik wel een luide stem maar probeer zoveel mogelijk mijn stemgeluid te beperken en schreeuw als het even kan niet. Soms verhef ik mij stem wel maar dat probeer ik ook te vermijden.
    Ik zeg wel dat hij zachtjes moet praten en niet mag schreeuwen maar dat dringt volgens mij totaal niet tot hem door.

We zijn pas verhuisd naar een leuke plaats met veel meer groen, dus volop wandelen, ook met de hondjes.
    Daar loop ik dan om 6 uur 's avonds met 3 hondjes (waarvan er 2 bang zijn vanwege nare ervaring in de oude buurt en dus geregeld blaffen en een 6 maand oude stuiterbal pup) en een kind dat bij alles wat hij ziet gilt dat ik moet kijken.
    De buren zullen wel denken, wat is hier in godsnaam komen wonen ;):)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha hier valt dat goed mee, heel zacht stemmetje en als hij schreeuwt is het niet hard. Helemaal omgekeerd, als hij huilt zal niet iedereen het niet onmiddellijk doorhebben in een groep, altijd angst dat ze hem niet zien of horen als hij verdrietig is op de psz.

Als hij eens schreeuwt ga ik fluisteren, dat doet hij dan na

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl schreeuwt nauwelijks (ze kan wel heel hoog gillen, ook vervelend).

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn zoon heeft dat gekregen toen zijn zusje is geboren, hij was toen 3,5 jaar.
    Mijn dochter bijna 14 maanden is niet te missen qua stem en volume hahaha.

5. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oh, heel herkenbaar... Dochterlief is ook erg wild en luid, hoe meer plezier, hoe meer decibels. En vooral: alles dan nog eens 20 keer herhalen... We lopen haar continu te corrigeren maar het lijkt sterker dan haarzelf. Zelfs "shhht, *broertje* slapen" fluistert ze zó luid dat broertje ervan wakker wordt :)

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Yep hier ook. Ze heeft ook nog zo een fel stemmetje bohhh.. ik zeg vaker tegen haar doe wat rustiger, de buren horen je. Of zit je ergens te eten opeens heel hard kijk mama! Die meneer of mevrouw..... *schaam*!

7. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    #7 Cato1981, 27 okt 2015
    Laatst bewerkt: 27 okt 2015
    Hier ook, het is niet zo zeer dat hij schreeuwt maar erg hard praat :) Dit is trouwens erger als hij naar de pzs of oppas is geweest of als mijn man en ik aan het praten zijn aan tafel en hij er dan waarschijnlijk bovenuit wil komen.
    Ik zeg dat "sss, mama zit naast je schat mama hoort je ook als je zachter praat", dit begrijpt hij om vervolgens na 5 min weer harder te gaan praten :p
    Als hij erg enthousiast is dan is het volume ook aanzienlijk horen, "MAMA KIJK" etc...

Wat mijn zoon trouwens ook goed kan "is ergens in blijven hangen". Hiermee bedoel ik telkens het zelfde blijven zeggen, heb even geen goed voorbeeld.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Oh ja dat "blijven hangen"
    "MAMA KIJK!! VAGWAGEN!!!, KIJK VAGWAGEN! KIIIJJJKKK!!!!! KIJKIJKIJK!!!"

*zucht*

Deel Deze Pagina