Slecht eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Jane1983, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb hier een 1eiige tweeling maar qua eetlust is er toch zeker wel een verschil. Ik zie de jongste Naomi sinds ze van de flessen af is en met ons mee-eet alleen maar dunner worden. Daarintegen de oudste groeit goed dat voel je ook aan het gewicht en zie je aan de dikte van de beentjes. Daarbij moet ik wel zeggen dat de jongste al vanaf eind oktober met haar kont over de kont schuift om vooruit te komen en de oudste pas vanaf begin december kruipt.

Schema:
    ± 08.00 uur boterham + 150 hv melk (1 boterham per kind met smeerkaas, leverworst of fruithagel) meer gaat er niet in.
    ± 10.00 uur vers fruit (dit gaat er meestal wel in) + beetje sap/thee
    ± 12.00 uur boterham + 150 hv melk (ook 1 boterham)
    slapen tot ± 14.00 uur
    200 cc sapje/thee of soepstengel/koekje/rozijntjes
    verder tussen door nog wat sap/water als ze willen
    ± 17.30/18.00 uur avondeten + sap + toetje
    ± 19.00 uur naar bed

Vanmorgen wilde Naomi helemaal geen brood en heeft ze haar melk ook niet helemaal opgedronken, ze wil het ook niet en gaat liever spelen. Het is echt de laatste dagen dat ze wat minder wil normaal gesproken gaat er toch zeker wel een boterham in maar ik maak me zo zorgen omdat ik wel het verschil zie omdat ik er nog een heb die beter eet en er ook voller/dikker uitziet.

Wat moet ik hier nu mee....moet ik het laten of moet ik iets anders gaan proberen. Papjes heb ik gebrobeerd maar met weinig succes. Zelf was ik vroeger ook een scharminkeltje woog net 8 kilo bij 1 jaar....maar het maakt me gewoon erg onzeker. Heb het CB gebeld maar die bellen later vandaag pas terug...

Tips zijn altijd welkom

Elize links en Naomi rechts

2. adi

adi Niet meer actief

Ik ken heel wat eeneiige tweelingen die zeer verschillen qua karakter, eetlust en de lichaamsbouw. Je biedt ze zeker voldoende aan, en ze zien er blakend en heerlijk uit!!

Het kan zijn dat 1 meisje uitgroeit tot een 'slanke den' en de ander wat stevigere dijen gaat kweken :).

Hier ook grote verschillen mbt vetopslag tussen de meiden.

3. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Bedankt voor je lieve reactie! Het is gewoon frusterend omdat ik wil dat er wat naar binnen gaat, de ander heeft er totaal geen problemen mee maar Naomi heeft blijkbaar weinig nodig.

Ik kijk het aan tot het volgend CB bezoek, vorige keer was ze ook maar 200 gram aangekomen ben bang dat ze of gelijk is gebleven of zelfs is afgevallen tegen die tijd. Ach ja de tijd zal het leren, met mij is het tenslote ook goed gekomen ;)

Deel Deze Pagina