zijn er meer die dit vinden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by skatjuh87, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Nu snap ik je beter Lisje, dat is idd heel vreemd als mensen zoiets zeggen 2 dagen na de eisprong of denken zwanger te zijn als ze nog niet ongi zijn geweest na het stoppen met de pil....daar heb je volkomen gelijk in.
    Ik wens jou heel veel succes en de kracht om door te gaan en hopelijk mag het snel raak zijn.

2. lisje18

lisje18 Actief lid

Jan 8, 2009
    424
    0
    0
    ja ik dacht zal het even beter verwoorden ;) want ik gun het iedereen!

ja bedankt hoop voor jullie ook dat het snel raak is ;)

liefs lisje

3. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Hey meiden,

Irriteren heeft geen zin denk ik, schiet je immers niks mee op.
    Mijn vriend en ik zijn al 4 jaar bezig en weet ik hoeveel zwangerschapstesten en bezoeken aan de gyn. verder.
    Mijn zusje is deze maand bevallen van een zoontje, was een ongelukje.
    Anyway, er zijn natuurlijk meiden die gelijk de 1e keer zwanger zijn en meiden bij wie het (veel) langer duurt.
    Maar klagen doe ik niet echt, tis mssn wel oneerlijk, maar het zal wel ergens aan liggen, denk ik (ook niet altijd ;) ).
    Geduld meisjes, het komt vast goed, enne, is dit forum ook niet een beetje om van je af te schrijven als het niet gaat zoals je wilt?
    Je hoopt natuurlijk altijd de 1e keer zwanger te zijn, of niet?

Doeg!

PS, ik ga vanavond testen zou het dan toch?... 8) spannend.

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wij zijn al 25 maanden bezig voor ons eerste kindje en we zijn aangewezen op de MMM helaas. Mensen zeggen vaak wat zijn jullie geduldig. Nou, dat is geen kwestie van zijn, maar een kwestie van moeten, we hebben geen keus.

Je hebt geen invloed op het hele zwanger worden gebeuren. De meeste mensen kunnen slecht tegen onzekerheid en hebben weining geduld.

Ik denk ook dat het niet meer te vergelijken is wat je voelt als het de 2e ronde mislukt of als het de 25 e ronde mislukt. Dat roepen heel veel mensen hier op het forum van ja, dat is toch hetzelfde we willen allemaal graag een kindje, nee dat is niet hetzelfde. Als je net begint sta je er onbevangen en vol spanning in. Bij mij is het soms omgeslagen in angst, wordt ik ooit wel mama, en per behandeling komt het einde in zicht. Dat is iets heel anders.

Ik vind dus dat iedereen mag zeuren klagen en zijn hart mag luchten of gal mag spugen, daar is het forum ook voor. Maar ga jezelf alsjeblieft niet vergelijken met meiden die al heel lang bezig zijn als jezelf in de 4e ronde zit.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ben het er ook niet mee eens. Als je besluit dat je graag zwanger wilt worden dan heb je dat niet in 1 dag besloten maar ben je er al langer mee bezig en uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde.
    Ik irriteer me veel meer aan de mensen die topics openen zoals "roze veeg, ben ik nu zwanger?" of denken dat ze zwanger zijn als ze een keer moe zijn of pijn in de rug, of veel plassen...

6. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    Hai Meiden!

Nou ik ben dus zo iemand.. 1e ronde en ben er echt té veel mee bezig!
    Maar als ik vanuit mezelf spreek... ik wil echt ALLES weten/lezen wat er maar te lezen valt en pluis dit hele forum uit! En omdat je zoveel kunt lezen hier, ga je best snel symptomen herkennen en daar wordt je uiteraard best onzeker van en ga je dus ook vragen stellen..ik voel dit of dat herkennen jullie dit etc. Ik snap heel goed dat dit voor meiden die al heel lang bezig zijn irritant is. Die denken ja meid kom op, dit is je 1e ronde doe een even normaal! Die meiden hebben immers al die onzekerheid en klachtjes al tig keer gehad en bleken steeds niet zwanger te zijn..( wat ik echt heel erg vind hoor!) Ik snap dat die meiden zoiets hebben van wacht gewoon tot je NOD en dan merk je vanzelf wel of je ongi wordt of niet..Maar ja, ik ben dus ook zo'n hysterische trut die 5 dagen voor NOD een test gaat doen (uiteraard negatief)
    Maar meiden, we willen allemaal hetzelfde en helaas gaat het bij de een wat sneller als bij de ander en gaat de een er wat hysteryscher mee om dan de ander...

Laten we hopen dat we allemaal snel zwanger raken...(dan kunnen wij de meiden die al zwanger zijn gaan irriteren met allemaal vragen en klachten over de zwangerschap!hihihi :D

xx

7. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik denk dat het bij veel meiden ook het gebrek aan kennis is... Maar geef toe, daar is een forum toch voor. Kennis delen met elkaar? En als je iets heel graag wilt dan ga je ieder piepje van je lichaam toch zitten vertalen naar een teken van zwanger zijn. Maar ik denk dat de meeste meiden in de eerste maand(en) zo zijn en dat het daarna wel iets realistischer wordt.

Het is gewoon wishfull thinking en neem het ze eens kwalijk... Zie het meer als naiviteit. Ik denk dat een heleboel seniors van hier de eerste maand misschien ook wel die spanning hebben gehad en allerlei lichamelijke kwaaltjes hebben aangezien voor zwangerschap.

En inderdaad als je eenmaal de beslissing hebt genomen ervoor te gaan komt de ongeduldigheid opzetten. Zelf ben ik 31 en we hebben net de knoop doorgehakt dat we ervoor gaan. Ben er best veel mee bezig, maar ik wil het ook zo graag en ook graag NU! Ik denk dat de een hier wat nuchterder tegenaan kijkt dan de ander, maar geduld is nou eenmaal nooit mijn specialiteit geweest.

En dat wil overigens niet zeggen dat we niet meevoelen met iedereen waarbij het allemaal veel langer duurt. Gun het (momenteel nog in ieder geval) sommige meiden nog wel harder dan mezelf!

Succes allemaal, mogen de lijntjes maar uit jullie zwangerschapstests knallen komende maand!

8. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Mooi onderwerp, maar moet je ook zien wat een reacties.

Ik ben zelf al jaaaren aan het twijfelen over kinderen of geen kinderen of wel en dan wanneer. Pas zojuist besloten te stoppen met anticonceptie en er aan de ene kant helemaal niet mee bezig (omdat ik ook zo ongelooflijk geniet van mijn leven zonder kidz), maar aan de andere kant flink aan het meelezen hier op het forum.

Dus nee, ook ik sla niet aan het testen, in elk geval nu niet, en kan me ook erg weinig voorstellen dat ik nu al teleurgesteld zou zijn bij elke ongesteldheid. Ik denk ook dat het absoluut beter is om er niet zo enorm mee bezig te zijn, maar iedereen is zo verschillend. En dat is eigenlijk alleen maar mooi, want daardoor leren we van elkaar.

9. Vinkje

Vinkje Bekend lid

Jan 31, 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    hey meiden,

Ik irriteer mij er ook niet aan wat er allemaal gezegd wordt. Maar soms staan er vragen op de site dat ik denk jeetje wat onnodig om je daar druk over te maken. Maar dan denk ik iedereen is anders en ik ben voor sommige dingen gewoon te nuchter. Ik ben nu al 12 rondes bezig, en ik heb gehoord onlangs door een kijkoperatie dat ik endometriose hebt. Gelukkig een lichte vorm en ik kan echt in mijn handjes knijpen, want er zijn meiden op het forum die deze ziekte in een erge gradatie hebben.
    Ik ging mij eigenlijk pas echt druk maken na 5 mnd, maar meer omdat ik zo last uit van pijnlijke menstruatie en veel tussenbloedingen. Ik ben toen naar de gyn gegaan en toen kwamen ze er gelukkig snel achter. En door dit werd ook het zaad van mijn man getest, en dat was oke.

Ik heb nu gehoord dat alles goed is en ben veel rustiger. Ik snap daarom de onzekerheid van heel veel meiden. Maar ik ben er echt van overtuigd dat je er beter niet veel mee bezig moet zijn. Ook al is dat eigenlijk onmogelijk en zeker bij vrouwen die heel lang bezig zijn. Het is zonde voor de meiden die net beginnen dat ze er te veel gefocust op zijn, het moet toch leuk blijven zolang dat kan. Want vrijen voor alleen een kindje wordt erg vervelend (spreek uit ervaring).

Daarnaast wil ik nog wel wat zeggen tegen de meiden die ruim voor hun nod testen. Dat moet je zelf weten, ik zal het iedergeval nooit meer doen.
    Want ik testen ook vroeg en was zwanger en helaas paar dagen na mijn eigenlijke nod verloor ik het vruchtje. En vaak kan je geen eens testen en dan ga je druk maken om niks. Mijn moeder zei tegen mij, dat het vroeger pas bekend was als je echt naar de dokter ging voor een bloedonderzoek. En dat deed je echt niet als je nod een paar dagen uitbleef. Op dat gebied denk ik dat we beter in die tijd hadden kunnen leven. Er was veel minder druk.

nou dit wilde ik effe kwijt,

Ik wil iedereen op deze forum die bezig is veel succes wensen, want het blijft toch echt een wonder.

liefs

10. door83

door83 Lid

Jan 30, 2009
    44
    0
    0
    hallo,

even mijn mening hoor.. vind het niet irritant, maar moet er idd soms ook wel om glimlachen hoe snel mensen iets kunnen voelen.. en als ik heel eerlijk ben voor mezelf denk ik dat ik precies zo ben! alleen om echt al hopeloos te worden en te spreken over evt bezoek aan huisarts na 3 maanden proberen, vind ik soms wel een tikkeltje overdreven.. maar goed iedereen mag hier natuurlijk alles schrijven, wat er evt gevoeld word of de eisprong nu 1 dag voorbij is of 2 weken!

11. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Ladies, voor mij nog geen positieve test..
    Nu nog maar even afwachten, desnoods, tot na het weekend.

12. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    he toch
    geniet even van je weekend en er niet teveel aan denken. dan komt ut vast goed.

13. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    laat iedereen toch in zijn/haar waarden!wat voor de 1 een mega groot probleem is,,haalt een ander zijn schouders voor op!
    mensen zijn nu eenmaal allemaal anders en denken ook anders,als we dat nou van elkaar accepteren,zijn er een hoop minder irritaties en meer begrip voor elkaar!
    iedereen heel veel succes met zwanger raken.!

14. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Zal ook even mijn mening geven ;) ..

Het is niet echt irritatie, maar meer een reactie van HUH?! Dat idd, sommige meiden al voor hun innestelling weten of ze zwanger zijn ja of nee, of in iedergeval denken/voelen..
    Zelf was ik de eerste rondes ook zo hoor, maar dan is alles nieuw en weet je nog niks, dus bij alles wat je voelt heb je meteen het idee van, o ik ben vast zwanger ! En dat is 9 van de 10 keer niet zo..
    En dan heb ik wel geleerd, je kunt niks doen dan rustig afwachten. Maar het blijft leuk en intressant om elkaar kwaaltjes te lezen en bij elkaar je verhaal kwijt te kunnen.
    Maar ik snap best dat jeje soms aan sommige topic's behoorlijk kunt ''irriteren'' !

Liefs B.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Ik irriteer me zeker niet aan meiden die kort bezig zijn en verdrietig en teleurgesteld zijn omdat ze ongesteld worden. Als je iets wilt, dan wil je er liever ook niet te lang op wachten.

Wel irriteer ik me aan de meiden die doen alsof de wereld vergaat omdat ze na drie maanden nog niet zwanger zijn en al naar de huisarts willen. Of mensen die aangeven vreselijk lang bezig te zijn geweest en nu eindelijk zwanger te zijn. Vervolgens lees ik dan dat ze welgeteld zes maanden bezig zijn geweest :( Een beetje relativeringsvermogen kan voor sommigen geen kwaad.

Overigens ben ik weer zo tiep dat al een paar dagen na haar eisprong de eerste symptomen heeft en hysterisch gilt zeker te weten zwanger te zijn :oops:. Ik heb het nu zes geroepen en ook zes keer gelijk gehad. Roep dus niet te snel dat je ver voor je nod nog niks kunt voelen. Alleen heb ik zelf niet de behoefte om er 1001 nutteloze topics over te openen ;).

Share This Page