ik ben zooo boos op mijn baas. ik ben momenteel aan het re-integreren ( ben ziek geweest na de bevalling van de eerste) toen ik voor de bevalling van Noan daar ook mee bezig was is Djim erg ziek geweest en bleef ik thuis bij hem . hier heb ik gezeur over gehad toen op mijn werk. dit kon niet en ik moest zorgverlof aan vragen. ok best! toen later Djim nog een ziek was vroeg ik dat dus netjes aan , krijg ik te horen dat dat niet kan want in de ziektewet kan je geen verlof aan vragen ( bullshit blijkt nu heb vandaag eens ff geinformeerd) maar nu komt het , kreeg vandaag een brief van hem en daar stond in dat ik het hele proces belemmer doordat ik nu al twee weken niet geweest ben ivm ziekte van de kinderen. nu ben ik daarom ook zo boos want Djim lag uitgedroogd en wel met alle toeters en bellen in het ziekenhuis en was doodziek, moet je dan als moeder maar gewoon hem alleen laten??? heb ik het nu zo verkeerd gedaan door bij mijn zieke ventje te blijven? ik wordt hier niet goed van sorry moest het gewoon ff kwijt
Nou ik zou precies hetzelfde doen! Als mijn zoontje zo ziek was zou ik dag en nacht bij hem blijven dus schijt aan die baas van jou!!!!! Sterkte met je kindjes!
Ik zou me maar eens heel hard gaan afvragen of je wel voor die baas wilt blijven werken. Zo weinig empathie... Ik zou er echt heel ongelukkig van worden als ik naast de zorgen om een ziek kind ook nog eens gezeik op mijn werk zou hebben. Sterkte ermee!
Het is helemaal logisch dat je bij je kindje wil zijn als hij/zei ziek is maar jij kan jezelf natuurlijk niet ziek melden omdat je kind ziek is.Jij hebt er voor gekozen om te willen werken dus je zult dan bij ziekte zelf/samen met je partner voor een oplossing moeten zorgen.Je zult zorgverlof moeten aanvragen(dat zijn een bepaald aantal uren per jaar) of met toestemming van je vrije dagen moeten opnemen. Kan me jou dus helemaal voorstellen maar snap het ook van je baas dat hij dit niet accepteerd.
Eens met Gijsje! Tuurlijk snap ik dat je bij je kind blijft, maar daar moet je wel zorgverlof of verlof voor opnemen. Als je bijv al weer voor 8 uur per week gereïntegreerd was, moet je voor die uren dat zo doen. Heel vervelend maar dat is conform arbeidsrecht wel het geval.
Helemaal logisch dat je bij je zieke kindje wil zijn. Dat zal je baas ook best begrijpen (en anders is t een hork). Maar van zijn kant is het ook begrijpelijk, want als ik het goed lees ben je al bijna twee jaar uit de running. Daar kun je natuurlijk niks aan doen, maar het kost een bedrijf een hoop geld. Wellicht helpt het als je je goede wil toont en goed uitzoekt hoe het allemaal zit. En dan aan hem een oplossing biedt (in de zin van zorgverlof, vrije dagen of onbetaald verlof). Succes!
dat klopt ik ben al bijna twee jaar uit de running ( met twee keer zwangerschapsverlof dan he ) maar ik ben al lang beter maar hij wil me nog niet beter melden ik ga er nu ook werk van maken want ik ben gewoon al maanden beter! en ik heb mijzelf niet ziek gemeld, ik heb gebeld dat ik niet kon komen en dus zorgverlof op wou nemen maar dat kon niet volgens hem , ik moet dat ook min 3 dagen van te voren aanvragen zorgverlof:S mijn vriend was snacht in het ziekenhuis en ik overdag omdat ik snacht nog een kleine moet voeden...
Kan je jezelf dan niet beter melden, als je baas het weigert te doen? Geen idee of je een partner hebt, maar kan die dan ook niet verlof/vrije dagen vragen, zodat jullie elkaar kunnen afwisselen in het ziekenhuis? Dan laat je je kindje niet alleen, en is je baas misschien ook een stukje blijer met je als je wel kan komen werken.
Dat is vaag van je baas! Heb je nog met de arbo-arts hierover gepraat? Als jij zegt dat je beter bent, dan is dat toch zo? Raar hoor. En zorgverlof 3 dagen van tevoren aanvragen? Ook zo wat. Vaak weet je dat toch helemaal niet vantevoren. Hij zit hier een beetje zijn eigen regels te maken. Goed dat je er werk van maakt.
mn baas zou dan de schijt kunnen krijgen. ik zou toch echt bij mijn kindje blijven. die heeft mij veel harder nodig dan mijn baas. laat ie het lekker heen en weer krijgen
Dan zou ik even contact opnemen met je arboarts en/of het uwv. Zorgverlof is bedoeld bij langdurige ziekte van partner/kind,je kan dan idd niet s'morgens naar je werk bellen dat je zorgverlof opneemt,wat op zich natuurlijk niet zo raar is het is niet bedoeld voor een griep ofzo en meestal moet er wat geregeld als iemand (tijdelijk) minder werkt.Zorgverlof betekend ook niet dat je dan helemaal niet hoeft te werken.Hoe dat precies in elkaar zit voor jou moet je even in je c.a.o kijken(wat voor werk doe je?). Verbaasd me trouwens hoeveel moeders gelijk roepen dat hun baas het maar moeten bekijken,natuurlijk gaat je kind voor maar je kiest er wel zelf voor om te werken.Hoe leuk zouden jullie het vinden als je baas aan de einde van de maand zegt bekijk het maar!