Dames, ik ben me de laatste dagen echt zorgen aan het maken. Ik woon in een enorme flat waar ze al een jaar aan het renoveren zijn. Tijdens de winter heeft het even stil gelegen door kou en regen. Nu beginnen ze weer met de balkons. En het heen en weer geloop van bouwvakkers voor schilderen dat maakt me niet zoveel uit, het lawaai wel! Vanmorgen stond ik op en was het een grote boorpartij, leek wel of ik in een oorlogsgebied stond, moest met oordoppen lopen tot ik naar werk ging. Ik slaap al slecht en wel soms wat later beginnen, maar dat gaat al niet omdat ze dus om 8 uur beginnen met die boren. Nou valt dat nog te overzien, kan in weekenden bijslapen en eind van de dag ook. Maar hoe moet dat straks met een pasgeboren baby? Daar maak ik me zo'n zorgen om! Dat ik straks met een krijsende baby en een uitgeput lijf in huis zit omdat we niet slapen. Ik zag in een oude topic hier dat men aan de buren had gevraagd of ze een bepaald tijdstip stil kunnen zijn, maar dat gaat hier niet, het is een groot project dat van een planning uitgaat. Ze zijn zeker nog tot de zomr bezig. Ik baal hier zo van en slaap nu nog slechter door die zorgen!
Hmm tja... Ik vrees dat er niet zoveel aan te doen is.. Met je baby zal het wel meevallen, die slaapt er de eerste weken in ieder geval wel doorheen. Probeer even bij de slapen als ze even stil zijn, meer kan je niet doen denk ik.
Je zal het denk ik toch los moeten laten. Probeer zelf bij te slapen als ze stil zijn. Je kindje zal er weinig last van hebben, die slapen de eerste weken/ maanden overal doorheen. Laatst waren de buren met de badkamer hier bezig, hoop herrie maar overdag sliepen de kinderen ook gewoon ( 6 maanden en 2,5 jaar)
Kinderen slapen inderdaad overal doorheen. Verbazingwekkend gewoon. Voor jezelf is het een stuk vervelender maar ben bang dat er niets aan te doen is.
Dat stelt mij al enigszins gerust, dat baby's door heel veel lawaai heen kunnen slapen. Heb toch even naar de woningbouw gemaild of er afspraken gemaakt kunnen worden, bijv. dat ze de werkzaamheden die het meest lawaai veroorzaken de komende weken alvast doen, zodat het in mei in ieder geval wat verder van de woning af plaatsvindt. Hopen dat we iets kunnen afspreken hierover.
Wij kregen net nieuwe buren toen ons zoontje geboren werd. Ik hield mijn hart vast! Maar onze zoon sliep overal doorheen. En ik ook, want ik was ook doodop, haha. Het viel mij echt mee!
Meestal vinden baby's monotome geluiden erg fijn. Mijn zoontje viel al van de stofzuiger in slaap. Toen hij pas geboren was waren de buren hun huis aan het verbouwen en sliep hij overal door heen en nu zijn we zelf ons huis aan het verbouwen en slaap hij nog overal door heen zelfs door het beton boren heen en dat maakt een kabaal kan ik je vertellen. Komt goed maar ik snap wel dat je je er zorgen om maakt.
Bedankt voor jullie berichten dames, stelt me toch enigszins gerust! Maar idd, ik blijf me er denk ik toch wel zorgen om maken tot het zover is!
Ik sluit me aan bij wat de meeste hier al gezegt hebben. De meeste baby's vinden het de eerste weken zelfs prettig dat het niet stil om hun heen is als ze willen slapen. Daarom slapen de kleintjes de eerste maand overdag vaak in de box wel en in hun eigen bedje juist niet. In de woonkamer hebben ze lekker geluid om hun heen wat ze een gevoel van veiligheid heeft. daarbij komt ook nog dat je kindje nu al maanden in die herrie zit he?! Dat mag je niet vergeten, je kindje hoor het nu ook al en zal het misschien zelf heel fijn vinden.......net zo bekend als jou stem Ik hoop wel voor jullie dat ze snel klaar zijn hoor!
ik zal je zeggen, toen mijn zoontje nog zo piepjong was, sliep hij overal doorheen.. ..juist hoe ouder hij werd en bewuster van geluiden werd ie sneller wakker... maar opzich zou ik me geen zorgen maken, je kindje hoort nu ook allerlei geluiden!...natuurlijk als het ehct een vreselijke herrie is en je kindje echt wakker is...mss kan je dan ff wandelen
Heb een mail gehad van de woningbouw dat de aannemer contact met me op zal nemen om te kijken wat er mogelijk is....