Voelde me gelukkig goed, heb een keizersnede gehad maandagmiddag en mocht woensdagmiddag naar huis. Heb nog 2 kleintjes thuis rondlopen die ook gewoon aangekleed moesten, moesten eten en ge-entertained (man moest weer aan het werk) en dat ging aardig goed gelukkig.
Ja hoor, de kraamhulp vertelde mij ook vaak dat ik toch echt even rustig aan moest doen Maar ik genees ook altijd snel, bovendien kan ik er moeilijk tegen als iemand anders mijn huishouden doet... Niet dat het niet goed gebeurde, maar ik voelde me dan zo opgelaten omdat ik op dat moment niks mocht doen.
Ik ben ' s avonds bevallen in het ziekenhuis. De volgende ochtend wilde ik mijn dochter gaan bezoeken in de afdeling. Dit moest en zou in een rolstoel gebeuren. Terwijl ik voordien nog gezellig de glazen gewassen had voor het bezoek die zou komen in de namiddag. Uiteindelijk ben ik gewoon te voet terug gegaan naar mijn kamer. Ik vond die rolstoel helemaal nergens voor nodig, integendeel. Ik had last van mijn knip en zitten/liggen was voor mij een straf.
Ja, met name deze keer kon ik gewoon niet blijven zitten, het was hier non-stop spitsuur de eerste dagen en ondanks dat zowel mijn moeder als mijn man thuis waren (en de kraamzorg halve dagen kwam) moest ik gewoon bijspringen, ik kan echt niet op de bank blijven zitten als zowel de oudste als de jongste huilen en het eten aanbrandt, bij wijze van spreken . Ben wel expres elke dag tussen de middag even gaan slapen omdat we 's nachts vrijwel niet sliepen, maar verder deed ik eigenlijk gelijk alles weer als voorheen....had deze keer geen hechtingen en dat scheelde heel erg veel in hoe ik me voelde.
Alleen de eerste dag heb ik op bed gelegen... en daarna heerlijk genoten van het bezoek.. en lange klets sessies met de kraamverzorgster! was gewoon een hele fijn week... deze week is manlief nog thuis... en gewoon lekker aan het genieten als gezin zijnde... wel fijn dat hij de middelste regelmatig even meeneemt naar de speeltuin of ff fietsen.. met haar ben je nog het drukste (bijna 2). Ik was overigens na een paar dagen al savonds aan het dweilen en ging de 5e dag naar het dorp ff wat dingetjes halen.. Ach je moet doen waar je je lekker bij voelt. Ik ben niet iemand die de hele dag op bed 'kan' en wil liggen...
had ook geen rust in de kont !! alleen dag 1 op bed gelegen maar bij dag 2, liep mevrouw al weer van alles te doen !! dat gestommel van beneden, terwijl ik op bed lag... stuurde de kraamvrouw later in de week steeds eerder naar huis... had alles al gedaan.... hahahahaha....30 uur hier geweest terwijl ik recht had op minimaal 45 uur !
Ik mocht na 2 dagen naar huis en toen heb ik zelf het bed verschoont voordat de kraamzorg er was en de was gesorteerd, haha. Ik werd kriegel van de kattenharen door de gierende hormonen, dus heb veel gedaan ondanks dat ze alles netjes deed. Ben na 5 dagen ook even lekker boodschapjes gaan doen om de hoek, alle buren keken me raar aan.
Na twee dagen ziekenhuis was ik zo blij dat ik weet thuis was en mijn eigen ding weer kon doen. Liep dus op dag drie na de bevalling om 6 uur s morgens buiten met de hondjes. Werd voor gek verklaard. Gelukkig een leuke kraamhulp die er echt voor heeft gezorg dat ik rustig aan deed.
ik, ben ook zo bij alle twee trouwens. ik moest 1 nachtje in het ziekenhuis blijven en bij thuiskomst ben ik zelf alles weer gaan doen heb zelf de geboorte versiering op gehangen etc. heb ook niet op ben gelegen overdag ofzo gewoon lekker op de bank gezeten (en dat dat met 12 hechtingen kon snapte ze niet) de kraamhulp was er 3 uurtjes per dag en die kon dus 3 uur gaan zitten koffie drinken hahaha en inderdaad hier werd ook gezegd wacht maar op de klap nou ik moet heb nog krijgen hahaha
hier ook, de was was al weg en gevouwen voor zij kwam....ook had ik de swiffer of zuiger al door het huis gedaan naja ze had het bij ons echt niet zwaar zou ik zeggen
Jip hier nog 1... Toen ik bevallen was en werd na de kraamkamer gereden om een nachtje te blijven kon ik eigelijk alles al... (de 2 dames die naarst me lagen die waren stokstijf) Toen ik thuis was deed ik ook alles en ik had er ook geen moeite mee... en mij verklaarde ze ook voor gek maar zei voel me goed en laat me dan... Ik ging zelfs niet smiddags liggen omdat het niet nodig was voor mij... Ik weet nog wel toen ik thuis kwam en binnen een uur ben ik aan het werk gegaan... Ik heb altijd gezeg ik wil zelf de tuin versieren en dat heb ik dan ook gedaan samen met me vriend en me vader me moeder paste ondertussen op de kleine... We hebben slingers opgehangen een bord heb ik in de tuin geplaats balonnen stickers voor op de ramen echt alles heb ik bijna zelf gedaan.. Hand zelfs een hamer en een schroefmachiene in me handen... En iedereen verklaarde me voor gek en zei "mens rust toch eens"
Ik was ook topfit, had ook het idee of ik een adrenalinestoot had gehad. Was 6 januari om 0.05 bevallen dmv een ks en 8 januari mocht ik al lekker naar huis, doordat ik dus zelfstandig kon douchen en had mezelf ook helemaal zelfstandig aangekleed. Ik moest en ik zou naar huis gaan, dus had flink mijn best gedaan. Had ook het gevoel dat ik het ziekenhuis uit kon lopen, maar dat mocht ik absoluut niet van de verpleging, dus maar braaf in de rolstoel. Eenmaal thuis heb ik 's avonds lekker zelf de was opgehangen. Heerlijk was dat om weer thuis te zijn en je eigen ding te doen. Wel werd ik elke middag naar mijn bed gestuurd door de kraamverzorgende, maar ik kon niet slapen. Nam de laptop maar mee en ging maar wat op internet rondkijken. Ik hoorde van mijn kraamverzorgster dat mijn man steeds maar zei dat hij het niets vond dat ik zo actief was. En dat ie zich zorgen maakte. Maar ik kon mezelf niet rustig houden, had echt energie teveel. En heb er gelukkig geen last van gehad.
Ik had een keizersnede (niet gepland) op donderdag eind van de dag en zaterdagochtend ging de catheter eruit en ging gelijk douchen, heerlijk.....kwam er zo relaxt ondervandaan dat ik zoiets had van nou het gaat goed dus tijd om naar huis te gaan. Thuis kreeg ik 2 uur kraamhulp die ik vaak na 1 a 1,5 alweer naar huis stuurde ze deed alleen de controle, de wc en stofzuigen en dan ging ze weer verder deed ik alles zelf dus ook de kleine in bad doen/verschonen etc etc....mijn man was 4 weken vrij en heeft ook goed geholpen. De kraamverzorgster geloofde eerst ook niet dat ik een keizersnede had gehad en zo snel al weer alles deed want ze kwam bij nog een mw (ook keizersnee) en die lag al 5 dagen in bed en kwam er zelden uit.
hier ook zo een meid die gewoon door gaat. ik ben 1.46 bevallen 05.05 was ik weer thuis, van 05.30 tot 7.00 op bed gelegen. daarna borst gegeven, zoon verzorgen en de kraamzorg in de woonkamer ontvangen. daarna elke dag om 8 uur opgestaan om open te doen voor de kraamzorg en in de avond 11.00 naar bed. wel ben ik moe maar dat is normaal als je elke nacht min. 3 keer je bed uit moet voor een voeding. tevens stond ik op dag 2 de was op te hangen, mijn zoon in bad te doen en achter de kraamzorg aan te lopen om alles aan te wijzen( ik geef moeilijk dingen uit handen) dag 3 stond ik te stofzuigen, afwassen en wasjes op te hangen. en zo elke dag wat extra en extra en nu doe ik alles weer.
Ik ben nu nu op dag negen van de kraamzorg. morgen is ze voor het laatst. ik doe gewoon alles en was een half uur na de bevalling alweer mezelf. nu krijg ik van iedereen te horen dat ik straks een 'klap' krijg als de kraamzorg weg is. ik ben hier een beetje bang voor want s avonds heb ik wel last van kraamtranen. heeft iemand ervaring met 'de klap'?
Dan zou ik 'de klap' van beide kindjes nog moeten krijgen Ik heb nooit in bed gelegen, ook niet tijdens de kraamweek, voelde me gewoon goed en fit. Doe gewoon waar je jezelf prettig bij voelt
Bij de eerste was ik al schoon gedoucht toen de kraamzorg kwam. Die keek me wel even vreemd aan. Verder stond ik ook al snel weer te koken en zocht ik af en toe de was uit (meer mocht ik niet doe hahahaha) Bij de middelste veel in bed gelegen i.v.m. BI, dus ik had verplicht bedrust (en mijn bed had ik na 2 dagen echt wel gezien.) Bij de jongste weer 2 dagen boven geweest i.v.m. BI, maar wel 's morgens de oudste twee wassen en aankleden en de kleine man verzorgen. Oh ja, na alle bevallingen stond ik na een uurtje al uitgebreid te douchen. Heeeeeeerlijk weer fris voelen.
Ik was ook snel weer helemaal fit. In de kraamweek ook nooit geslapen tussendoor. Iedereen had het over de "klap", nou na 7 maanden zit ik daar nog op te wachten
Ik zette thee voor de kraamzorg de dag erna. En ook snachts stond ik elke nacht zelf op voor mijn dochter om de 3 uur. Iedereen zegt maar dat je in bed moet gaan liggen rotten, nou mijn lichaam vertelde me anders.
Jaa ik deed ook een hele hoop, stond ondanks dat ik behoorlijk wat hechtingen had van het uitscheuren na 1 dag al op n stoel lijntjes spannen voor de kaartjes. De kraamhulp zei elke dag dat ze het zo makkelijk had in huis, ik zette namelijk voordat ze kwam om half 9 al de koffie voor haar klaar en had dan ook al vast gedouched. Ik kon ook niet stilzitten, en heb veel dingen in huis gedaan... maar stofzuigen enzo heb ik echt de pest aan, dus dat mocht zij doen tsjaaa, je moet toch ook een beetje genieten van de kraamweek toch? Ik was wel een beetje overmoedig omdat ik mij zo goed voelde, toen ik na een paar dagen lopend met de kleine even boodschappen ging halen, wilde ik aan het einde van de straat al weer terug naar huis. Het leek wel of de hele boel daarbeneden aan het verzakken was