Babay geboren, eerst gezinnetje samen??

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MoederK, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Als de kleine geboren is willen we eerst ons dochtertje erbij halen zodat we eerst even met ons viertjes kunnen genieten (ervan uitgaande dat alles goed gaat).

Ik weet dat de meeste dit op deze manier prettig vinden.

Was me alleen aan het afvragen, als de baby in de avond geboren wordt als ons dochtertje al slaapt, laat ik dan iedereen (fam en schoonfam) pas de volgende dag komen?
    Of lieten jullie je (schoon-)ouders wel 's avonds al komen en namen jullie de volgende dag het intieme moment met het nieuwe gezinnetje??

Waar je toch wel niet over na gaat denken zo die laatste weekjes (dagen).. :)

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja mijn zoontje werd 18u geboren en oudste was thuis en sliep al 1830..wilde dat voor hem alles gewoon zo normaal mogelijk verliep...
    savonds kwam mn familie al even spieken..en volgende dag kwam mn zoontje met manlief en mn moeder en zo was t heel goed...even baby gekeken en gekust maar vooral met mij geknuffeld, hij had me erg gemist dat nachtje en k wilde juist niet alle focus op de baby leggen..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik lees mee, ben ook erg benieuwd! Mn dochter is ws bij mn ouders als de baby geboren word en dan wil ik ook haar eerst binnen en dan pas de opa en oma's. Mn schoonfam die komt zowizo niet kijken 's avonds of 's nachts, die kwamen bij DL 's ochtends toen ze midden in de nacht geboren is. Mijn ouders/broer stonden wel om 3 uur 's nachts aan ons bed.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ouders en schoonouders zullen de volgende dag komen als ik s avonds laat of s nachts beval.
    Wil dat dochter hier sowieso de eerste is die de baby ziet.

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier is zoonlief om 12.30u door onze beste vrienden meegenomen (was toen 3,5) en onze jongste is om 18.35u geboren.
    Gelijk beste vrienden gebeld en die hebben zoonlief gebracht om 20.30u, alles was toen weer schoon en netjes ;)
    Hij mocht opblijven tot 21.30u en zo hebben wij heerlijk genoten van het eerste uurtje met zń viertjes.
    De familie en vrienden kwamen de volgende dag(en) pas.
    Nogmaals; wij hebben genoten van het met z'n vieren op het bed zitten, lekker kneuterig iets drinken en een snoepje :D

6. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik wil ook dat mijn dochter als eerste de baby ziet ! Must.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn dochter zal bij mijn ouders zijn tijdens de bevalling, en ik wil ook eerst mijn dochter er bij hebben als de kleine is geboren, voor ik iemand anders er bij wil. Enigen die ik verder zo snel mogelijk na de bevalling wil zien zijn mijn ouders en mijn zus en zwager. De schoonfamilie daarna pas.

8. rusly

rusly Lid

11 jul 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was dat ook de bedoeling dat dochter als eerste kwam en dat gebeurde ook maar van het met zijn 4en genieten was niet echt sprake.Dochter was door de rommelige dagen ervoor(bij oma en opa en feestdagen) gewoon moe en drakerig en kon het nog geen 10 min opbrengen om rustig te zitten.

Op zich logisch maar had het mij eigen wel een beetje anders voorgesteld.

9. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    mocht ons kindje overdag geboren worden doordeweeks dan laten we onze dochter op school tot het moment daar is dat het echt geboren is dan word ze thuisgebracht door buurvrouw mocht het s avonds of in het weekend zijn dan mag onze dochter er gewoon bij zijn tenzij we merken dat ze bang word of het niet leuk vind dan komt de buurvrouw haar ophalen maar zo gauw als onze dochter geboren is en we weer aantoonbaar zijn zeg maar dan gaan mijn moeder en mijn zus die bij de bevalling aanwezig zullen zijn even een bakkie koffie halen bij de buurvrouw zodat we samen als gezin even een uurtje alleen kunnen zijn en onze dochter kunnen laten kennis maken met haar babyzusje ....samen even de tijd nemen als nieuwbakken gezinetje vinden wij hier erg belangrijk

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier eerst eigen gezin, dan naaste familie en dan de rest. We hebben nu 1 kindje, maar als er een tweede komt, dan vind ik het belangrijk dat we eerst even met z'n viertjes zijn voor er bezoek komt.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou iedereen dan pas de volgende ochtend laten komen>Eerst zelf maar eens bij komen en genieten.
    Ik ben van Elin om 03.31 bevallen.Levi werd om 05.00 uit zichzelf wakker en hebben toen heerlijk met zijn 4-tjes op het grote bed beschuit met muis gegeten. Vk en kraam zaten er wel bij maar hielden zich afzijdig zodat we echt als gezin konden genieten.Denk dat familie zich er toch sneller in zal mengen.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze jongste is 's avonds om kwart voor 7 geboren. De oudste was op dat moment bij mijn ouders. Rond 8 uur hebben we gebeld dat het gepiept was en toen zijn mijn ouders om de beurt nog even komen kijken, want oudste sliep toen al. De volgende ochtend hebben ze hem na het ontbijt thuisgebracht. Mijn moeder was er wel bij en heeft een paar hele leuke foto's gemaakt van het moment dat hij zijn broertje voor het eerst zag.
    De rest van de (schoon)familie is diezelfde dag verspreid langsgeweest. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo boeiend of de kinderen hun broertje of zusje nou per se als eerste moeten zien. Het moois wordt er heus niet afgekeken. Wel belangrijk vind ik dat het op een rustig moment is, dus niet met nog massa's ander bezoek eromheen.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als het 's avonds, zeg maar na 8 uur, gebeurt, dan mogen de opa's en oma's sowieso wachten tot de dag erna. :D

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bel je ze dan al wel dat de baby er is? Dat zou hier namelijk een enorme rel worden, dat ze dan pas de volgende dag welkom zijn.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goeie vraag, dat weet ik nog niet. Ik denk dat het het beste is, dat we dat van tevoren al wel aangeven. Dus dat we bellen, zodra het kindje er is, maar dat we daarna eerst even rust willen, dus een uurtje of twee/drie of zo? En dat ze daarna welkom zijn, tenzij het op een onchristelijk tijdstip is.

Mijn ouders kunnen hier in 15 minuten zijn. Mijn schoonouders doen er een uur langer over. Dus ik denk dat het sowieso het eerlijkste is als we een tijd afspreken. :)

Vorige keer ben ik in het ziekenhuis bevallen. We belden toen eigenlijk pas rond middernacht terwijl mijn zoon om 21.40 uur geboren is. Ja, sowieso eerst de controles, nageboorte, douchen en weet ik wat. Maar ik heb er niet eens eerder aan gedacht om te bellen! Zat zo in een roes! En ja, we mochten nog niet naar huis, dus we belden pas toen we wisten hoe laat we thuis zouden zijn. De eerste opa en oma stonden op de stoep ongeveer een kwartier nadat we thuis waren.

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

Hier ook eerst mijn dochter en dan pas de rest.
    Dit ook voorsl omdat het voor ons heel erg speciaal moment zal zijn.
    Haar vorige zusje is overleden dus dat was even heel anders..........nu hopen we zo dat het goed gaat en dat we echt met zijn viertjes zullen zijn en onze kleine meid in ons hart.

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben er ook nog even over gepraat samen en we hebben besloten dat als de kleine na bedtijd van de oudste komt, we pas de volgende dag bellen nadat de oudste kennis gemaakt heeft. Dan leggen we wel uit dat we even bij wilden komen enzo.
    Als we meteen bellen en dan zeggen dat we uit willen gaan rusten en de volgende dag pas visite willen ontvangen dan krijgen we zo'n druk opgelegd dat ze per se toch nog even willen komen kijken enzo.. Wat niet weet, wat niet deert denk ik dan maar :).

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze om 6.49u geboren. Oudste werd s nachts wakker en is toen naar de gastouder gebracht. Papa heeft haar om 10 uur opgehaald. Toen was hier alles opgeruimd, iedereen gebeld etc en hadden we alle aandacht voor haar.
    Mijn ouders kwamen om 11.15u.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn kinderen zijn 's nachts geboren, dus dat was simpel: 's morgens vroeg was de oudste de eerste die zijn zusje kon komen bekijken. Bezoek kwam pas later.

Als zusje 's avonds was geboren, net na zijn bedtijd, dan zouden we het ook zo gedaan hebben. Visite kan wel een nachtje wachten, en ik zou ook 's avonds geen bezoek meer willen hebben, zo kort na de bevalling.

20. tulip

tulip Niet meer actief

hier wordt dat toch wel lastig denk ik. Als ik weer s nachts beval, dan komt mijn zusje hierheen om op onze dochter te passen en gaan wij naar het ziekenhuis. Als we dan uit het ziekenhuis terug komen zeg ik echt niet dat ze niet mag kijken en de volgende dag terug kan komen..

Deel Deze Pagina