Ja hier ook iemand die er heftig op reageert,gisterenmiddag bij mijn ouders een kop koffie op en sliep vannacht om 1 uur nog niet.. En om half 6 was de kleine er alweer.. Werd meteen afgestraft hahah
Dit bevestigd voor mij toch wel dat het echt door de cafeïne kont. Wat een herkenning zeg. Heeft even geduurd voordat ik de link had gelegd, maar ben blij dat ik er eindelijk achter ben. Heb me echt rot gevoeld.
Mijn omgeving vindt t maar raar, maar na gewone koffie ga ik ook trillen, hartklop pingen en heel onrustig gevoel. Alsof ik ga flauwvallen zelfs. Maar ik heb het helemaal niet bij (zwarte) thee... ?! Cola heb ik nooit gedronken. wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
koffie lust ik niet, en cola drink ik niet overdreven veel. nu vraag ik me af, rooibos thee is toch ook caffiene vrij?
Ik reageer er ook echt op. Ik drink daarom een kopje s morgens en daarna cafeïne vrij. Helemaal tijdens de zwangerschap. Ik heb een beetje neiging naar sombere gevoelens soms en dan helpt koffie me enorm goed! Dus als ik niet zw ben neem ik er dan s middags ook een bij een middag dip, to get me started zeg maar en als ik eenmaal bezig ben gaat het prima. Maar niet na 19 uur anders slaap ik niet Cola drink ik bijna niet, dat vind ik zulke troep (maar wel soms lekker hoor).
Ja, ik heb er ook last van gehad. Mijn gedachten maakten dan echt overuren en ik voelde me ook heel opgejaagd. Een aantal keer ook hyperventilatie-klachten gehad. Sinds ik ontdekt heb dat het door de caffeïne in de koffie komt drink ik geen gewone koffie meer.
Schijnt (deels) genetisch bepaald te zijn hoe je op cafeïne reageert. Er zijn dus ook mensen bij wie het niets doet (jammer als je denkt dat je er wakker van wordt) en sommige mensen reageren er heel sterk op.
Toevallig herinnerde ik me vandaag dat ik vroeger altijd heel onrustig werd van koffie en er ook altijd een fles water bij dronk. Tegenwoordig drink ik het dagelijks en afhankelijk van de hoeveelheid, wordt ik dus ook onrustiger en warriger daardoor in mn hoofd. Volledig stil zitten wil dan dus de eerste paar uur erna ook niet en dan begin ik met een ledemaat te wiebelen of heen en weer te wiegen wanneer ik sta. Maar weer over gaan op gewoon melk en water. Dan zal het snel voorbij zijn.