Zijn er meer mensen die zo heftig op cafeïne reageren?

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Mijn vriend drinkt op het werk cola om wakker en actief te blijven...ik reageer d'r niet op gelukkig

2. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Ja hier ook iemand die er heftig op reageert,gisterenmiddag bij mijn ouders een kop koffie op en sliep vannacht om 1 uur nog niet.. En om half 6 was de kleine er alweer.. Werd meteen afgestraft hahah

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dit bevestigd voor mij toch wel dat het echt door de cafeïne kont. Wat een herkenning zeg. Heeft even geduurd voordat ik de link had gelegd, maar ben blij dat ik er eindelijk achter ben. Heb me echt rot gevoeld.

4. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Mijn omgeving vindt t maar raar,
    maar na gewone koffie ga ik ook trillen, hartklop pingen en heel onrustig gevoel. Alsof ik ga flauwvallen zelfs.

Maar ik heb het helemaal niet bij (zwarte) thee... ?!
    Cola heb ik nooit gedronken.

wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

5. susy26

susy26 Niet meer actief

koffie lust ik niet, en cola drink ik niet overdreven veel.

nu vraag ik me af, rooibos thee is toch ook caffiene vrij?

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik reageer er ook echt op. Ik drink daarom een kopje s morgens en daarna cafeïne vrij. Helemaal tijdens de zwangerschap.
    Ik heb een beetje neiging naar sombere gevoelens soms en dan helpt koffie me enorm goed! Dus als ik niet zw ben neem ik er dan s middags ook een bij een middag dip, to get me started zeg maar en als ik eenmaal bezig ben gaat het prima.
    Maar niet na 19 uur anders slaap ik niet :D
    Cola drink ik bijna niet, dat vind ik zulke troep (maar wel soms lekker hoor).

7. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ja, ik heb er ook last van gehad. Mijn gedachten maakten dan echt overuren en ik voelde me ook heel opgejaagd. Een aantal keer ook hyperventilatie-klachten gehad. Sinds ik ontdekt heb dat het door de caffeïne in de koffie komt drink ik geen gewone koffie meer.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Schijnt (deels) genetisch bepaald te zijn hoe je op cafeïne reageert. Er zijn dus ook mensen bij wie het niets doet (jammer als je denkt dat je er wakker van wordt) en sommige mensen reageren er heel sterk op.

9. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Toevallig herinnerde ik me vandaag dat ik vroeger altijd heel onrustig werd van koffie en er ook altijd een fles water bij dronk. Tegenwoordig drink ik het dagelijks en afhankelijk van de hoeveelheid, wordt ik dus ook onrustiger en warriger daardoor in mn hoofd. Volledig stil zitten wil dan dus de eerste paar uur erna ook niet en dan begin ik met een ledemaat te wiebelen of heen en weer te wiegen wanneer ik sta. Maar weer over gaan op gewoon melk en water. Dan zal het snel voorbij zijn.

Deel Deze Pagina