Trouwen in het buitenland

Discussion in 'De lounge' started by kleintje88, Sep 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    In de toekomst willen we wel ooit trouwen.. Maar een feest met familie etc hoeft niet perse voor ons.. Bovendien hebben we ook niet veel mensen om uit te nodigen...

Nu zaten we eraan te denken om misschien met ons gezin naar het buitenland te gaan en daar te trouwen.. Degene die er dan bij willen zijn zijn welkom maar moeten zelf de reis etc regelen.. Maar met alleen het gezin vinden we ook prima!

Wie heeft er ervaring mee en wat waren de kosten?
    Doe je zoiets via een planner? Of op eigen houtje?
    En getuigen nam je die mee of regelde je gewoon iemand van daar?

We willen gewoon simpel.. Misschien wel op het strand het ja woord, en iemand die foto s maakt maar verder dus niet veel poespas...

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Oh en las vegas is niet aan ons besteed ;)
    Eerder een warm land in Europa of misschien curacou ofzoiets...

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Ano is op Aruba getrouwd, misschien heeft zij tips voor je ;)

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik weet niet hoe zoiets regelt. Wij zijn gestopt met nadenken toen we er achter kwamen dat je je huwelijk in Nederland moest legaliseren. Vroeger was een huwelijk op de Ned. Antillen hier ook geldig maar dat is inmiddels niet meer zo. Toen had ik zoiets van, laat maar...

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ja die wou ik nog een berichtje sturen ;)
    Dat wist ik toevallig nog :p

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wij zijn op bali getrouwd.
    Schoonouders, schoonzus + partner, zus + partners en wat goede vriendin.

Wat wil je weten?

Enneh legaliseren stelt weinig voor! Wij moesten de huwelijksakte door de ambasade daar laten teken (voor een spotprijsje laten doen) en hier opsturen naar den haag. Even later waren we, ook voor de nederlandse wet, ofiicieel getrouwd met de trouwdatum van bali in ons trouwboekje!

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik ben vooral benieuwd naar de kosten etc. en of je zoiets zelf plant of laat plannen?

8. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Zelf geen ervaring mee maar vrienden van ons zijn en half jaar geleden op Bonaire getrouwd, gewoon met z'n tweetjes.
    Misschien een aanrader.
    Ben echt jaloers als ik de foto's zie van dat witte strand, de blauwe zee en de palmbomen ;)

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De kosten. Voor ons was het de vakantie zelf, dus de vliegreis en hotel etc.
    Vrienden etc betaalden zelf.

Jurk, pak en accessoires hebben we in nederland gekocht. (en dus meegenomen)

Wij hadden een soort weddingplanner, die een klein gedeelte op zich nam, waaronder de legalisatie daar. In ons geval hadden we anders naar jakarta moeten vliegen etc. (dus extra tijd+kosten)
    Wij betaalden toen voor legaal huwelijk + legaliseren € 875,- (2008)
    € 350,- voor foto's (2 sessies incl albums en alles op cd)
    En dan nog het eten op locatie + taart, weet niet hoeveel dat was? :( Je kan/kon voor 5 euro pp al goed eten.

Als je een weddingplanner voor alles inhuurt betaal je de hoofdprijs. Maar is wel heel gemakkelijk, denk ik. Maar de vraag is wat je zelf wilt doen. Zelf doen betekend wel overal bovenop zitten, wat wij niet als vervelend hebben ervaren.
    Een hotel die het vaak doet weet beter hoe je het moet doen, maar ook hoe ze de kosten moeten opdrijven.

Wij hebben dus echt gekozen voor een combinatie. Gemak met goedkopere kosten.

Waar zit je zelf aan te denken? En hoeveel personen?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Curacao hoort bij Nederland : P

11. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

Aug 18, 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn in 2009 op curaçao getrouwd. We hadden dit geboekt bij world wide weddings World Wide Weddings nieuws Zij werkten samen met een weddingplanner daar. Wij hebben het gewoon heel simpel gedaan. Daar getrouwd in het stadhuis, Foto's gemaakt, ook bij het stadhuis, maar dat is aan de buitenkant best mooi en later nog een lunch met lekkere champagne o ja, en een mooi boeket werd door de weddingplanner geregeld. De weddingplanner en de fotograaf waren onze getuigen.
    We waren voor de vakantie inclusief het trouwen en alles ongeveer € 3300 kwijt. Ik dacht dat hiervan 2300 voor de vakantie was en 1000 voor t trouwen e.d.

Mocht je nog dingen willen weten mag je me ook een PB sturen.

Enneeee..... Ik kan het je echt aanraden. Heb er geen minuut spijt van gehad dat we het zo gedaan hebben.

12. megamom

megamom Actief lid

May 26, 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Wij zijn op Rhodos getrouwd. Zijn 8 dagen op vakantie geweest met familie, vrienden en onze dochter van toen 13 maanden en tussendoor dus een bruiloft ;) Waren in totaal met 14 personen. We hebben het wel via een organisatie geregeld. Je betaalt dan wel meer, maar het was erg fijn dat alles geregeld was. Daar was een weddingplanner ter plaatse, we hadden een fotograaf, bloemen, taart, vervoer, kapper etc. Zij regelden ook het papierwerk (trouwakte moest vertaald worden en aangezien ons Grieks niet al te best is...)
    Ik vond het fantastisch! Heerlijk ontspannen en echt genoten van de hele dag.
    Qua kosten viel het ons best mee...waren waarschijnlijk het dubbele kwijtgeweest als we het in NL hadden gedaan. (gasten hebben overigens zelf de vakantie betaald, dat scheelt natuurlijk)

13. megamom

megamom Actief lid

May 26, 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Trouwens ook via world wide weddings. Ik zou gewoon lekker gaan googlen, werd ik in ieder geval enthousiast van!

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Het is puur orientatie, er moet nog een officieel aanzoek komen en hebben geen datum ofzo gepland (waarschijnlijk wil vriendlief in 2014 dus duurt nog ff ;) )
    En met hoeveel personen, in ieder geval wij en onze twee kinderen, als anderen ook willen komen is dat prima maar moeten ze zelf de kosten betalen....
    Kunnen altijd nog een klein feestje thuis houden als we terug zijn...
    Maar is nog niks definitiefs kan ook zijn dat we gewoon in NL blijven...

15. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

Aug 18, 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Toch moesten wij het huwelijk nog in laten schrijven in het Nederlandse huwelijksregister.

16. megamom

megamom Actief lid

May 26, 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Je vroeg naar de kosten.

Wij waren in totaal 6000 euro kwijt, incl. vakantie.
    We hadden een uitgebreide annuleringsverzekering afgesloten voor onze gasten en dat was een behoorlijke kostenpost (heb je dus niet als je met je eigen gezinnetje gaat)

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Kan je nog even sparen toch ;)
    Wij vonden het ernorm mooi, leuk en gezellig. Mocht ik het over mogen/moeten doen doe ik het hetzelfde, zonder twijfel.

Je hoeft zeker niet meer kwijt te zijn dan in NL, waarschijnlijk eerder goedkoper, ivm huwelijksreis die je er toch al bij in hebt en minder gasten.

Het is echt heel gaaf!
    Als je meer info wilt kan je altijd even google-en, voor weddingplanners.

18. Ringeling

Ringeling Bekend lid

Mar 2, 2012
    869
    113
    43
    Female
    Wij zijn getrouwd op Curacao.

We gingen met de familie daar op vakantie en hebben op de eerste avond tijdens het eten iedereen een kaart gegeven met de uitnoding voor de bruiloft een paar dagen later :)

Man had eerder al contact opgenomen met het gemeentehuis daar, zo moesten er van tevoren documenten worden ingestuurd en kopie's van de paspoorten van de getuigen.(dat was nog een heel werkje, zodat ze daar niet achterkwamen,haha)

Daar in ondertrouw gegaan en later op het gemeente huis getrouwd. Ik had een wit strandjurkje, bloemen en slippers. Man ook in het wit en op slippertjes, was heerlijk!

Daarna foto's genomen en uit eten geweest

19. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hier heb ik ook over nagedacht eerlijk gezegd. Maar dan zou ik graag in italie willen trouwen. Mede omdat ik niet durf te vliegen dus zou ik met de auto die kant op moeten gaan. Doet die organisatie ook in italie? En hoelang vooraf moet je zoiets regelen? Wij hebben echter in nl al een geregistreerd partnerschap. Neem aan dat dat niet beinvloedt om te trouwen in het buitenland. Echter is ons budget ook niet zo groot, tussen 3000 en 4000 euro zonder pak en jurk. Vraag me af of dat in t buitenland dan gaat lukken.

20. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Maar het klinkt heel romantisch:) voor mij hoeft dat ook niet met veel poespas. Klinkt geweldig, een strandjurk met slippers :)

Share This Page