zijn er meer moeders zo, of ben ik gewoon een makkelijke moeder?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Nou om eerlijk te zijn kan ik soms ook wel zuchten na 1000 waaromvragen in één kwartier... Wilde soms dat ik me er niet aan kon ergeren.

2. mumija

mumija Niet meer actief

Ach misschien had ze haar dag niet helemaal vandaag :p.
    Of ze was ongesteld, of ze had vanmorgen al in de hondenkak gestaan, of ze heeft een draak van een vent :D.

En nee, ik ben niet zo. het interesseert me helemaal gene ene biet of mijn zoon pikzwart wordt of niet.
    Als ik naar een speeltuin toe ga, mogen zijn kleren vies worden en voor mijn part kapot. Als hij maar lekker speelt en ontdekt.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vind dat niet raar hoor, denk dat iedere moeder dat wel heeft:)
    Ligt bij mij ook maar net aan mijn bui. Als ik gewerkt heb ben ik vaak gewoon moe als ik thuis kom.
    Als ik vrij ben, dan vind ik die dingen allemaal veel minder erg en kan ik er wat makkelijker mee om gaan.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mwah, ik zal niet beweren dat ik in elke situatie zin heb om met mijn zoontje in de bosjes te kruipen om konijnen te zoeken. Ligt ook wel een beetje aan de kleding die ik aan heb bijvoorbeeld of hoe moe ik misschien ben op dat moment. Maar zelf mag hij sowieso zijn gang gaan hoor. Mijn motte is: hoe viezer je bent, hoe lekkerder je hebt gespeeld. :) Ik ben dus eerder erg tevreden als ik met een baggersmerig kind uit de speeltuin kom.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Eerlijk? Als mijn dochter nat zou zijn zou ik ook balen. Niet omdat ze niet vies mag worden maar omdat ik dan bang ben dat ze ziek word. Zanderige voeten zou ik ook niet blij mee zijn als ze dichte schoenen mee heeft...

6. Linana

Linana Niet meer actief

Uiteraard heb ik ook mijn zucht en puf momenten, dat is menselijk...

Maar laatst stond mijn zoontje in de regen buiten te spelen, helemaal onder de blubber, met te grote roze laarzen aan (van z'n nichtje) en ik heb er mooi wat foto's van gemaakt.
    Daar is de wasmachine voor hoor :)

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

poeh Ik vind het moeilijk... hou niet van viezigheid en bang dat ze ziek wordt.
    Maarrrr ik zag laatst op het kdv hoe ongelooflijk veel plezier ze had in de zandbak dus ik ben overstag gegaan en heb een zandbak aangeschaft :)
    Het hoort er gewoon bij moet ik maar denken :)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Vies worden is meestal helemaal prima. Maar er zit wel iets een grens aan. Onze jongste duikt graag vol de plas in en ik heb niet altijd iets droogs bij me. Daar let ik dan wel op, de hele dag nat rondlopen vind ik niet zo'n succes. Tegelijkertijd mogen ze wel helemaal zwart worden.

Qua meespelen ben ik wel wat selectiver. De oudste kan nogal claimend zijn. Dan ben ik met de jongste bezig of ben ik even mijn koffie aan het drinken en dan wordt ik er volcontinu bij geroepen. Dat rem ik wel af. Ik speel regelmatig mee, zeker als er geen andere kindjes van zijn leeftijd zijn, maar heb niet altijd zin en/of tijd om constant met hem soldaatje te spelen.

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Nou, ik ben niet in elke situatie blij met een vies/nat kind.
    Ik vind ook niet dat je alleen lekker kan spelen als je vies bent...

Ik probeer er een gulde middenweg in te zoeken en denk dat ik een fijne manier heb zoals het nu gaat.

De ene keer kan het en de andere keer niet.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mee eens.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik mag hopen dat die vrouw gewoon haar dag niet had.

Mij boeit het echt niets.... ik kruip er achteraan door de speeltoestelen. En vies? maakt niet uit. Nat? Ip niet erg, maar ligt aan het weer en aan hoe lang het duurt voor we weer naar huis gaan.

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Juist niet, ik weet niet meer waar dat artikel stond maar ze moeten het eigenlijk zelf leren "uitzoeken"
    Hoe duidelijker ik aanwezig ben, hoe minder D. contact zoekt met andere kinderen en hoe minder zelfstandig hij dingen onderneemt. Ik ben er wel als er iets is of hij ets wil zeggen/laten zien en ik speel ook vaak mee (thuis) maar verder probeer ik hem vrij te laten en te stimuleren ander contact te zoeken.

Vies worden mag, tuurlijk. Gisteren nog lekker in de zwarte aarde gespeeld.

13. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

:) mijn mening? Liever een kind dat speelt en dus ontwikkeld... en vies is, dan een kind dat netjes schoon blijft en niet speelt. Die vieze kleding ben je over 5 jaar vergeten... De ervaring die het kind opgedaan heeft tijdens het spelen gaat een leven lang mee...

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mijn energie niveau is niet optimaal dus heb zeker wel momenten waarop ik zucht of puf of even geen zin of energie heb om wat te doen met kinderen.( dochter en nichtjes en neefjes)
    maar over t algemeen (afhankelijk van waar je naartoe gaat) maak het mij niet uit dat ze vies of nat worden.. je trekt dan gewoon niet de allerbeste kleren aan. en als we naar t bos of speeltuin gaan dan ook niet de beste kleren. verder is voor vieze kleren en kinderen er de douche, het bad en de wasmachine. maar wanneer we naar een feest of verjaardag gaan enz.. en mijn kind heeft de beste kleertjes aan en of bv net nieuwe kleding dan wil ik toch het liefst dat ze schoon blijft en mag ze toch echt niet met zand of modder enz.. spelen. dan neem ik een oud setje mee voor als ze dat dan toch zou willen.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid (beetje laat :)) vermelden voor degenen die roepen als we nog weg moeten dan liever niet.....

Ik zat op het terras van een CAMPING ;)

Oh en het kindje was gewoon lief aan het spelen (voor degenen die zeggen als het 100 x roept) zeker al een kwartier totdat hij riep dat ze moest komen. dus moeder heeft hoe dan ook 15 min kunnen uitrusten van waar ze zo moe van werd ;)

16. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij wonen in een boerendorp, mijn kinderen zijn niet vies tussen 20 uur savonds en 8 uur sochtends :D

17. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48

Haha, geweldig!!

Wij wonen (helaas) niet op een boerderij, maar zoeken regelmatig juist die plekken op waar ze zo vies mogelijk worden! Niet voor het vies worden op zich, maar water, zand, bossen, modder etc daar worden mijn kinderen helemaal blij van!

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vies worden, mijn kinderen maken er een sport van haha. Zowel thuis, als bij de gastouder, als bij de BSO. Heerlijk! Daar hebben we juist de tweedehandskleertjes etc voor.

Ik heb ook een vriendin: kind mag liever niet in de zandbak, klei komt niet in huis, verven doen ze maar op school etc. Want ze hebben dure kleren en die mogen niet vies worden...... Kan er niet tegen.

Maar ik vind wel dat mijn kinderen zeker zonder mij moeten kunnen spelen. En als ik al een half uur met ze heb gespeeld, en ze vragen dan of ik kom, zul je mij ook wel eens horen zuchten :) en duurt het even voor ik op ga staan.

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier ook geen problemen mee. Kind moet kind kunnen zijn.
    Dus lekker vies worden haha daar is het wasmachine goed voor!

Ik zie het wel vaker... een mama die totaal geen zin heeft om met de kinderen te spelen en alleen maar loopt te zuchten.
    De kinderen mogen ook nooit vies worden want dan worden de dure kleertjes vies...

Deel Deze Pagina