Hier mogen ze lekker vies worden en ik vind het altijd wel meevallen (of ik ben veel gewend). Helemaal meelopen in de speeltuin doe ik niet en is ook niet praktisch hier. Sowieso zijn de kinderen helemaal thuis in de speeltuin. We hebben een abbo op een grote speeltuin. Minstens 1 keer in de week sjouwen we heel de bakfiets vol en strijken we neer op een centrale plaats midden op het gras. Alle 4 rennen gelijk alle windrichtingen op voordat ik uberhaupt uitgepakt ben. Ik duw er nu en dan een op de schommel en soms bouw ik een zandkasteel, maar thats it. Voor mij is een dagje speeltuin vooral eikels bewaren, boterhammen verdelen, zorgen dat de ranjakan vol staat beetje zonnen, boekje lezen,theetje drinken etc. Ik denk dat de kids aanvoelen dat het handiger is dat ik het centraal kamp bewaak.
Als ik naar de speeltuin ga mag hij gewoon vies worden. Ook met water mits het niet te koud is.. Wat betreft zuchten/steunen ben ik niet altijd makkelijk. Ik speel echt wel even mee, maar ik ben ook in de speeltuin zodat hij even zelf gaat spelen of met andere kinderen. Ik word de hele dag betrokken bij z'n spel en daar wens ik dat hij alleen apeelt.
Heb niet alles gelezen maar ik ben het niet helemaal eens met ts.. Ik ga met mijn kind naar de speeltuin zodat ZIJ kan spelen en met andere kinderen kan spelen. Dus ik ga ook niet op mijn knieen door het zand banjeren al wil mijn dochter dat graag Als t mooi weer is ga ik bijv. echt wel even helpen om taartjes van zand te maken o.i.d. maar ik ga niet iedere keer als een kind meespelen met mijn kind. Ik zit ook wel bijv. met andere moeders gezellig te praten op een bankje terwijl de kids lekker spelen. Wil ze iets laten zien dan loop ik wel ff mee of als ze ergens op wil klimmen maar dat lukt niet dan help ik haar natuurlijk. Ik zie wel eens vaders en moeders die geen moment van hun kind wijken omdat ze het kind willen plezieren zeg maar. Dan denk ik 'een kind moet ook leren zelf te spelen of met andere kinderen.' Ik merk dat mijn dochtertje zelf contact maakt met andere kindjes die op de speeltuin zijn of dat ze zelf op de wip klimt bijvoorbeeld. Ik vind dat alleen maar positief dat ze zichzelf ook af en toe kan vermaken. Mijn dochtertje mag wel gewoon kind zijn, maar er zijn wel grenzen vind ik. Een beetje zand of in de regen spelen zou ik geen probleem van maken. Maar als een klein varkentje in de modder spelen vind ik dan weer niet nodig
Mijn man is zo, haha. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Kinderen worden vies van spelen en ik heb drie jongens, dus dan gaat het hard. Maar ja, hoort erbij. Ik heb liever dat ze plezier hebben en vies worden, dan dat ze zich lopen te vervelen en schoon blijven. Maar mijn man is echt allergisch voor viezigheid. Hij haaaaaat het strand of de zandbak, vind het vreselijk als ze nat worden en wordt echt boos als ze vies zijn. Ik lach hem altijd uit als hij zo doet, want hij is niet eens degene die de was hoeft te doen, dus waar maakt ie zich druk over... Ik baal er eigenlijk alleen maar van als ik zie dat ze het expres doen (een sliding regelrecht in een modderplas maken bijv.). Wat meespelen betreft. Soms doe ik dat wel, ik ben ook altijd wel bereid om schommels te duwen of de andere kant van de wipwap te bezetten als dat nodig is. Maar ik hoef zelf niet zo nodig in de zandbak en soms vind ik het ook wel lekker om gewoon in de zon te zitten en te kijken naar de spelende kinderen, eigenlijk.