Tips 1e verjaardagstaart - weinig suiker?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lelietje85, 6 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Ik zit alvast na te denken over de eerste verjaardagstaart van ons kleine meisje. Ik wil tot haar 1e verjaardag geen toegevoegde suikers geven. Maar om dan meteen een suikerbom op dr eerste verjaardag naar binnen te schuiven vind ik wat heftig. Nu ben ik op zoek naar een recept voor een verjaardagstaart met niet te veel suiker. Helemaal geen suiker hoeft ook weer niet, want ik wil de gasten het niet aan doen een healthy taart a la Rens Kroes aan te bieden. Uiteraard kan ik ook een apart taartje voor haar maken, maar het lijkt me leuk als ze van de grote taart kan mee-eten. Iemand tips??

Alvast bedankt!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, hier heb ik gewoon een lekkere taart door de bakker laten maken. Inderdaad omdat de gasten ook kwamen en ik 1 grote taart heel leuk vond. Ze heeft er dus van meegegeten maar echt maar een klein stukje. Toen was de interesse ook wel weg :)

Bij beide dochters heb ik dit zo gedaan.

Overigens verder nooit suiker tot 2 jaar, 2,5 jaar. En nu ook heel erg met mate.

3. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn zoontje word in maart 1 maar die krijgt gewoon dezelfde taart als de rest.
    Ze zijn maar 1 keer in het jaar jarig en dan moet zoiets kunnen.
    Ik zou gewoon lekker een stukje geven van de gewone taart.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Dit inderdaad. Mijn oudste dochter vond het niet eens lekker ;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Haha hier hetzelfde...ze heeft het fruit eraf geplukt en hoefde niet meer😂

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier ook :D 1 hapje en toen was ze wel weer klaar met de taart

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier kregen ze allebei een grote slagroomtaart waar ze lekker met hun handen in mochten wroeten en eten. Geweldig was het. Tot dan toe hadden ze nog nooit een snoepje, koekje of beker limonade gehad en allebei vonden ze taart heerlijk! Op de eerste verjaardag moest dat best kunnen vond ik. Daarna was het ook weer over en mochten ze beide vanaf 1,5 jaar heel af en toe een koekje oid.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben ook van geen suiker. Maar op een verjaardag / feestje mag het wel vind ik.

lekker in hun romper in een taartje wroeten, na een paar hapjes zijn ze toch wel klaar of je zet het weg

andere optie is een pannekoeken taart met fruit / suikervrije jam er tussen en slagroom

je kan ook van die taartbodems vullen met vers fruit en dan slagroom zonder suiker er op doen of hooguit met een paar drupjes honing er in.

en dit is ook nog wel een leuk idee
    Fruittaart met verse watermeloen | Fun And Food

Deel Deze Pagina