Hoi, Ik tennis sinds een maand of 2, 1x per week op les. daarvoor al lange periode niet gesport, dus mijn conditie is nog niet optimaal natuurlijk in zo'n korte tijd. nu ben ik dus sinds kort zwanger, en vraag me af dat ik kan blijven tennissen. ik kom net terug van de les, en had wel wat steekjes, en ook wat trekkerig gevoel in mijn liezen. vraag me af of het wel goed is. lees er op internet verschillende verhalen over, maar weet niet goed wat er nu waar is. ik wil het volgende week wel aan de gyn vragen, maar ben toch al wel benieuwd daarna. weet iemand dit? liefs wies
Als je altijd een sporter bent geweest kun je daar tijdens de zwangerschap gewoon mee doorgaan. Maar aangezien je het nog maar kort doet kun je dat het beste even navragen.
OP zich is het opbouwen van sport/conditie in de zwangerschap niet verkeerd. Daarnaast de steekjes etc in je liezen enzo dat kan net zo goed van de groeiende baarmoeder en rekkende banden komen. In principe mag je door sporten tot het voor jezelf niet meer lekker en vertrouwd voelt...... Ik heb bij de oudste een "zwanger en fit" programma gevolgd... deed ook verder weinig aan sport. Ja, op de fiets naar mn werk. En daar kreeg ik te horen dat je tot 6 maanden zwangerschap best conditie kunt opbouwen en de laatste 2,3 maanden aan consolidatie moet doen... dus op peil houden.