Lieve dames ik heb hulp nodig.. Ik ben 16 wkn zwanger en ben aangenomen voor een baan die ik heel hard nodig heb want ik sta er helemaal alleen voor en ik dreig mijn huos uitgezet te worden als ik geen werk krijg.. Aanstaande dinsdag ga ik mijn contract tekenen bij de mediamarkt in de sales en ik heb noet verteld dat ik zwanger ben want ik weet cker dat ik de baan niet krijg dan.. ik heb deze baan heel hard nodig voor mij en mijn kleintje straks om in ieder geval deze mnd door te komen zodat de bank mijn hypotheek dan wel wilt verlagen en dat gaat mij in mijn maand lasten schelen. Ik vind het heel moeilijk om niet te zeggen dat ik zwanger ben maar ik doe dit echt niet omdat het niet nodig is ik heb nu namelijk een ww uitkering waar ik niet van rond kan komen door mijn hode maand lasten.. Kan iemand mij helpen met wat ik moet doen moet ik het aanstaande dinsdag wel vertellen of gwn nog mijn mond houden omdat ik de baan echt echt nodig heb.. Please help mij want ik weet niet wat ik moet doen meer... Liefs biebster..
Zeker niet vertellen als je het zo hard nodig hebt! Ik zou het risico in jouw situatie iig niet willen lopen dat ze me misschien daarom niet zouden aannemen..
Gewoon nog even je mond houden tot na je proeftijd. Je kan in het ergste geval altijd nog zeggen dat je het nu nog niet wist.
Proeftijd is meestal een maand. En met 20 weken kun he het vaak wel zien.kans is dat ze je er alsnog uitzetten dan. Maar je bent het idd niet verplicht.
Ik weet niet wat voor soort contract je gaat krijgen? Tijdelijk contract en buiten proeftijd kunnen ze je niet zomaar eruit zetten.
Ik kon het met 20 wkn nog prima verbergen. Maar ik denk dat in de situatie van TS elke dag werken nu al mooi meegenomen is.
Tsja, ik zou dus eerlijk zijn en vertellen hoe de vork in de steel zit. Uiteraard zou ik wel tevens heel positief over de baan zijn en mezelf zo goed mogelijk en fit mogelijk neerzetten! In mijn beleving geld: eerlijkheid duurt nog altijd het langst Succes!
Je bent niet verplicht het te vertellen en je toekomstige werkgever mag er niet naar vragen. Dus feitelijk is er niets aan de hand als je het niets zegt. Je geweten zegt dus eigenlijk iets anders.. Misschien ter gerust stelling: je zwangerschapsverlof kost je werkgever niets, want dit wordt betaald door het UWV.
Ja ik denk dat ik een half jaar contract krijg en dat ik dan geen proeftijd krijg dat heb ik net gelezen en ik weet dat werlijk zijn het beste is maar als een werkgever mij afwijst om mijn zwangerschap denk ik dat dat ook niet zo eerlijk is of wel soms?!? Ik heb de baan echt nodig en zoals gezegt word kost het mijn werkgever niks en het is een groot bedrijf en ze willen mij hebben en dat na 1 gesprek ik denk ook dat ik beter niks kan zeggen want als ze mij niet aannemen dan doen ze dat ook door een leugen te zeggen tgn mij want dan hebben ze iemand die toch btr in het plaatje past of wat dan ook want zeggen van we nemen je niet aan omdat je zwanger bent doen ze ook niet want dat mag niet volgens de wet...
Eerlijk? Ik zou het wel zeggen. Zou bang zijn dat ze me amders niet meer vertrouwen en dan wel een andere reden als de zwangerschap bedenken om me alsnog te ontslaan. Eerlijkheid duurt het langst! En je zegt zelf al dat ze je na 1 gesprek al wilden hebben, dus dan hebben ze blijkbaar wel een hoge pet van je op. Ik zou het gewoon vertellen en daarna een pleidooi houden waarom ze je toch moeten houden. En wie zegt er dat ze dan voor iemand anders zullen gaan?
Wat een lastige situatie! Zou t laten afhangen van hoe de werkgever overkomt. Hebben ze bijv je aangenomen omdat je voor "langere tijd beschikbaar" bent? Of zijn ze vrij relaxt? Waren ze heel enthousiast over jou? Dan willen ze je vast graag hebben, zwanger of niet. Ze mogen je niet op laatste moment weigeren vanwege zwschap maar dan verzinnen ze inderdaad een andere reden (heb zelf iets dergelijks meegemaakt) Het is denk ik een baan die straks weinig problemen op gaat leveren tijdens je zwschap dus misschien hebben ze r wel helemaal geen problemen mee en dan is eerlijkheid fijner dan dat ze erachter komen dat je t hebt voorgehouden, dat kan ook niet elke werkgever waarderen. Zou in ieder geval even afwachten tot NAdat je je contract hebt getekent en dus officieel bent aangenomen. Lijkt me nu nog geen geschikt moment
Ik zou het niet zeggen. Over een week of 4/5 kun je altijd zeggen dat je het zelf nog niet wist of graag de 20 weken echo wilde afwachten. Als je goed fit blijft je niet ziekmeld dan hebben ze vast een goed beeld van je dan.
Nee het probleem is dat als ik deze baan niet krijg ik mijn huis verlies en ik moet dus ook aan mezelf denken en wen werkgever zal dat ook doen in zijn situatie.. het is voor een sales positie dus het is niwt heel erg als ik er niet zou zijn en ik heb ook niet veel problemen ermee als ze mijn contract niet gaan verlengen maar wel problemen als ze mij niet aannemen vanwege mijn zwangerschap ik ga het ook wel vertellen maar denk pas nadat ik getekend heb want ik bind het niet eerlijk als ze mij wel zullen afwijzen of mijn zwangerschap en ik heb meer gevallen gelezen dat ze niet worden aangenomen dan wel.. en ik lieg niet ik heb het gwn niet verteld zo zie ik het ik wil ook liever eerlijk zijn maar mijn huis verliezen alles kwijt te raken doordat ik zwanger ben is denk ik wel zwaarder voor mij in dese situatie..
hi.. men eigen ervaring? Bij mijn dochter men job verloren.. kwas 4-5 weken ver, werkte er een 2 tal maanden.. eerlijk gezegd.. en ik kon gaan.. Nu op men huidige job ben ik een 5 tal maanden aan de slag.. heb het verteld... en ze gingen er goed mee om heb chance !
Ik zou het inderdaad niet zeggen. Je bent het niet verplicht, dus waarom zou je? Ze mogen er niet eens naar vragen. Je overtreed geen wet. Jouw eigen situatie heeft prioriteit. Daarbij maakt het grote bedrijven vaak niet uit of je zwanger bent. Als ze aan je vragen waarom je nooit wat zei kan je vragen waarom zij er nooit naar vroegen. Zelfde vraag toch?
ik zou het echt pas na je proeftijd vertellen! echt een lastige situatie en wat naar dat je dit alleen moet doorstaan! maar ik zou het echt pas vertellen na je proeftijd dan kunnen ze je niet zomaar ontslaan, het kost hun niets plus je kan gewoon zeggen dat je vanwege de stress in je prive situatie niet wist dat je zwanger was toen je solliciteerde en dat je dacht dat je menstruatie uitbleef vanwege alle stress en dergelijke...als ze gaan zien wat ze aan je hebben, gaan ze dan hopelijk je contract verlengen na je verlof... deze wereld is kei hard en in dit geval vind ik echt dat je aan jezelf en je baby mag denken...stress is ook niet gezond tijdens een zwangerschap..kies lekker voor jullie zekerheid nu de mediamarkt is ruik zat en ligt hier echt niet wakker van hoor
Als het enigszins kan (niet teveel last, niet verplicht moeten minderen met werken, ...), zou ik echt wel zwijgen tot na je proeftijd. Te vaak gehoord helaas dat je het anders gelijk kan aftrappen.
Niks zeggen! Als je een proeftijd krijgt dan pas iets zeggen als deze is afgelopen. Dan kunnen ze je namelijk niet meer er uit zetten. Krijg je geen proeftijd dan kun je het eigenlijk al na ondertekening van het contract vertellen, al zou ik dat nou ook weer niet doen Je bent niet verplicht om nu al iets te zeggen, dus waarom zou je het risico willen lopen dat ze je geen contract meer aanbieden. Gewoon aan jezelf denken nu. Overigens zou ik - als je het uiteindelijk gaat vertellen - er geen verhaal om heen verzinnen dat je het niet wist of iets dergelijks. Dat komt alleen maar onbetrouwbaar over vind ik. Je bent gewoon niet verplicht te vertellen of je zwanger bent of een kinderwens hebt en werkgever mag er ook niet om vragen. Je bent dus geen verantwoording verschuldigd aan je werkgever waarom je het niet vertelde. Dat is het risico van een vrouw aannemen..
Ik zou het zeggen, als je het pas daarna vertelt is het vertrouwen weg en gooien ze je er waarschijnlijk na een half jaar uit doordat ze je niet meer vertrouwen om eerlijk te zijn. Zelf heb ik ook positieve verhalen meegemaakt over mensen die toch gewoon zijn aangenomen tijdens de zwangerschap en laatst ook weer hier op het forum bij iemand die het eerlijk heeft gezegd. Dat is misschien ook wel een rede waarom ik het gewoon zou zeggen.. en omdat ik het niet zou durven verzwijgen (qua dat soort dingen ben ik best een doos en heb ik altijd het gevoel dat ze alles zo van mijn gezicht aflezen) Maar je moet het vooral doen zoals jij denkt dat het goed is denk ik. Het belangrijkste is dat jij je er prettig bij voelt. Als je vind dat je het moet verzwijgen ivm met je huis enzo (waar je een goed punt hebt want op straat staan is helemaal vreselijk) dan moet je dat doen, zo lang je jezelf daar maar niet mee in de weg gaat zitten. heel veel succes! Lijkt me een lastige situatie om in te zitten