kpn/hi frustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door Angie86, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames, ga echt nooit met Hi/KPN in zee met toestellease! Wat een drama!:$ Wil jullie even waarschuwen!

Ik heb een jaarcontract met een leasetoestel. Deze is vorige week gestolen op mijn werk, gelijk sim etc laten blokkeren krijg ik te horen: 'Mevrouw u bent niet verzekerd dus dat gaat u ongeveer 300 euro kosten.':$:$ Wist ik veel dat je verzekerd moest zijn bij hun speciaal, is mij noooit verteld toen ik het abonnement afsloot?! (mocht je wel verzekerd zijn, heb je een eigen risico dus kan je het nog zelf betalen!!)

Maar nu komt het mooist nog: Ik kan gewoon de rest van het jaar (had het toestel 2 maanden) het volledige leasebedrag blijven betalen (a 40euro pm voor alleen het toestel!) plus abonnementskosten!
    Schandalig.
    Kreeg een leentoestel aangeboden. Is het zon ding van twee tientjes. Duurt anderhalve dag voor whatsapp is opgestart:x
    En de 4uurs service van smartcare pffff ze zouden tussen 10 en 2 komen. Hele dag thuis gebleven, 10 x gebeld waar ze blijven, komen ze uiteindelijk om kwart voor 9 savonds aankakken!

Brrr zodra mijn abonnement klaar is ben ik weg!:xOplichters....

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Uhm je moet je altijd verzekeren tegen diefstal hoor :).
    En het door blijven van abonnementskosten ed.zijn de gewone gang van zaken. Je kunt een nieuwe simkaart krijgen en gewoon gebruik blijven maken van je abbo.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vervelend zeg! Hier is wel duidelijk verteld van de verzekering.
    Is wel logisch ook natuurlijk... :)

4. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja maar dat leasebedrag vind ik echt niet okee, dat je dat nog steeds moet blijven betalen terwijl je het toestel al betaalt hebt...
    En verzekeren, tja ik dacht dat dat er bij zat (smartcare basis)
    verder niets over uitgelegd door personeel daar..

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik begrijp dat je hier van baalt, maar het staat toch echt in de kleine lettertjes. Wij hebben daar laatst ook naar gekeken en dit alles staan duidelijk beschreven in de voorwaarden van het leasen van een toestel. Je leasetoestel en abonnement zijn 2 los van elkaar staande dingen, dus het is wel logisch dat je abonnement door blijft lopen. Als jij een huistelefoon hebt die stuk gaan stopt je vaste telefoonabonnement ook niet zo maar en als je gymschoenen stuk zijn stopt ook niet je abonnement van de sportschool. Dat leasen klinkt allemaal geweldig, maar aan het eind van het verhaal heb je je toestel al dik betaald en dan mag je hem kopen voor de dagwaarde (die natuurlijk nog steeds hoog ligt) waardoor je je toestel eigenlijk 2 tot 3 dubbel hebt betaald door te leasen.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja, je weet zelf toch dat je je moet verzekeren voor diefstal? En anders had je even de voorwaarden goed moeten lezen.

Het is natuurlijk sneu maar ja, als je logische nadenkt dan weet je dat dit soort dingen kunnen gebeuren en dat je daar verzekerd voor moet zijn, anders zou een verzekering ook geen nut hebben ;)

Ik ben al jaaaaren lid van HI/Kpn en oke ze zijn wel prijzig maar ik vind het wel een goed bedrijf en komen bij problemen altijd wel tot een oplossing. Maar goed, denk dat iedereen wel goede en slechte ervaringen heeft met bedrijven.

7. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kijk, dat het abonnement doorloopt prima, maar waarom nog dat leasebedrag? tewijl ik dat toestel al betaalt heb?

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Waarschijnlijk omdat je daar een contract voor hebt voor een jaar?

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heb je dat hele bedrag betaald wat je eigenlijk per maand aan leasekosten had moeten betalen dan?

Zo niet dan heb je dus niet het toestel gekocht, je huurt hem.

10. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is gewoon dubbelop.
    Ik heb het toestel moeten afkopen bij hun maar het leasebedrag loopt wel nog door. Ik vind dat niet kunnen. Het is of het een of het ander en niet allebei maar dat is mijn mening.;)

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

hier ook heb ook hi:)

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik snap hem al, je moet nu de kosten betalen voor het kwijt geraakte huur toestel, logische.

13. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee ik heb hem geleased. Alleen bij het gestolen opgeven is mij gezegt dat ik m nu moest afkopen (de dagwaarde van het toestel op dit moment) Dat is rond de 300 euro.
    Alleen nu moet ik volgens hun ook mijn lease bedrag betalen buiten mijn abokosten om. Dus de 40 euro pm voor het toestel (dat al is afbetaald na de diefstal)

14. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is geen vergoeding, het is afkoop, want als je abo afgelopen is en je wilt het toestel houden, word je diezelfde keus aangeboden om m over te kopen. Dit is nu verplicht.

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Jaha en nu snap ik wat je bedoeld, klinkt inderdaad niet logisch dat je het toestel eerst moet betalen omdat hij gestolen is, maar daarnaast ook nog je lease want in principe heb je hem nu al gekocht en dus zou het logisch zijn als de lease vervalt.

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Aha datkan natuurlijk ook, heb er geen verstand van :D

17. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Juist! Haha:p

18. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Had je hem dus beter niet als gestolen kunnen opgeven en aan het eind van de looptijd gewoon die dagwaarde betalen. Dan was je VEEEEEL goedkoper uitgeweest.
    Leas is mijn reden geweest om weg te gaan bij hi. Alleen vodafone en t-mobile hebben dat niet. Nu even sim only bij tele2 genomen. (Hi loopt over 2 maanden af) maar volgend jaar ga ik dan naar t-mobile.

Denk dat veel mensen het ook niet echt snappen hier als ik de reacties zo lees. Dat is niet erg. Maar vind het ook niet helemaal kunnen wat TS moet betalen. Wat ik zei als ze gewoon op het eind had gezegd ik wil hem overnemen voor de dagwaarde. Dan was het misschien 200 euro geweest ipv 300 euro! En die 40 euro leas moet toch betaald worden, dus had je liever over een jaar de telefoon afgekocht dan nu al.

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Staat toch zo in de voorwaarden? En is heel logisch, werkt bij heel veel lease contracten zo...

Als je een lening afsluit voor een auto, moet je die lening ook gewoon afbetalen als de auto gestolen wordt.

Wij hebben zakelijk Abbo dus geen lease en wel 4 uursservice maar dat hebben we bij moeten verzekeren..

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Daarom ga ik na deze 2 jaar ook weg bij HI grrrrrr

Deel Deze Pagina