Hoe oud is jou oppas?

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Wij hadden eerst een oppas van bijna 17 jaar die hier wel wou oppassen maar nu ik haar steeds vraag of ze eens kan oppassen heeft ze elke keer wel weer een andere smoes klaar. Dus wij zijn er een beetje klaar mee. Nu ben ik dus op zoek naar een andere hier in het dorp. Nu hing er bij de winkel een van een 14jarig meisje die graag wel wou oppassen. Nou was mijn eerste gedachte NEE niet zo jong. Liever een die ouder is en meer ervaring, diploma ehbo enz.......Maar ik was zelf 12 toen ik al oppaste op een gezin van 3 waarvan 1 baby, een van 2 en een van 6 met adhd en pddnos....Heb er nooit problemen mee gehad vond het altijd leuk om te doen. Dus......heb ik het 14 jarige meisje gebeld, ze heeft nog niet zoveel ervaringen, ze heeft wel 2 zusjes waar ze altijd op past en ze klonk ook heel lief en bescheiden. Dus ze komt morgen kijken, even praatje houden en zien hoe de kids op haar reageren. Vraag me alleen af of ik er wel goed aan doe?? Ja ze liggen op bed, ze hoeft niks te doen alleen maar op te passen......Dus wat kan er gebeuren? Maar goed bij mij doemt altijd in me hoofd wat als........
    Snappen jullie me nog??

    Wat is de leeftijd van jullie oppas? en wat zouden jullie van een 14jarige vinden?
     
  2. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn zusje is 16 en past op bij de buurmeisjes als ze op bed liggen ..
    dus ja .. ik vindt het niet echt jong...
    tis een leuk bij baantje voor ze
     
  3. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ja die van ons zullen ook gewoon op bed liggen, en als ze slapen slapen ze ook vast dus ben ook niet echt bang dat ze wakker worden. Het is meer het idee dat ze "nog maar" 14 jaar is denk ik....Terwijl ik zelf op die leeftijd al 2 jaar oppaste. Als t om je eigen gaat ben je er toch anders in merk ik wel!
     
  4. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik paste vanaf mijn 12e ook op..
    Maar ik snap aan de andere kant je aarzeling goed..

    Ik zou gewoon op mijn gevoel bij het meisje afgaan..
    de ene 14 jarige is de andere niet
     
  5. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ik vind het vrij jong, maar dat zeg ik ook nu. Zelf ging ik ook al oppassen vanaf een jaar of 12, 13.... :D
     
  6. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ja precies! Gewoon morgen zien of de klik er is tussen mij en de oppas en tussen de kids en de oppas. Want dat vind ik ook wel belangrijk!
     
  7. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik hoef geen oppas meer ik mag zelf alleen thuis blijven:p
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik denk hetzelfde als jij, jeetje wat jong, maar ja, deed het zelf ook al;) Ik zou eerst even kijken wat voor meisje het is.
     
  9. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ja precies! Gewoon morgen zien of de klik er is tussen mij en de oppas en tussen de kids en de oppas. Want dat vind ik ook wel belangrijk!
     
  10. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Paste zelf ook op die leeftijd op buurtkinderen.
    Maar durf t zelf niet aan, nou ja als ik eerlijk ben, durf ik t uberhaupt niet aan om een vreemde in huis te hebben om op te passen.
     
  11. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik was zelf 16 toen ik begon met oppassen. eerder altijd geprobeerd maar ze vonden me altijd te jong hihihih.

    nu met mijn eigen zoon heb ik nog geen oppas nodig gehad. maar denk dat ik de grens van 16 dan ook aanhoud.
     
  12. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn broertje is nu bijna 17 en past al sinds de geboorte van mijn kleine meid af en toe op.
    Dus toen was hij 14.
    Mijn dochter heeft een ernstige longaandoening met ademstops en de hele mikmak en dat vertrouw ik hem helemaal toe.
     
  13. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ja ik vind het zo moeilijk iemand van 16 kan net zo goed min zijn dan als een van 14. Het is denk ik net hoe ze zelf zijn....waar je gevoel goed bij is. Kan hier net zo goed 1 van 18 in huis hebben die niet goed op de kinderen past......Dus de leeftijd zegt ook niet altijd wat. Na ja we moeten morgen maar even zien ze komt langs. Kunnen we kennis maken enz....ze klonk iniedergeval wel heel lief en rustig. Maar zien wat me gevoel morgen zegt!
     
  14. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @teske.. ik vind de foto die jij als avatar hebt zo geweldig mooi! heb hem al regelmatig voorbij zien komen.. denk zeg het nu eens een keer..
     
  15. liebrando

    liebrando Niet meer actief


    Misschien omdat het je broertje is? Vind het trouwens wel super dat ie op je kleine meid wil passen!

    Ik ben eerlijk gezegd ook best moeilijk hoor. Ik vind het vreselijk om me kinderen bij een ander achter te laten. Zelfs bij ouders en schoonouders en me man :). Niet dat ze niet goed oppassen juist wel!! Maar het gevoel dat iemand anders bij mijn kinderen is vind ik best eng denkt steeds stel dat........of stel dit........(slaat nergens misschien op maar goed), die drempel moet ik gewoon overheen. Ze zijn dus ook wel alleen bij mijn ouders of schoonouders of me man. Maar ben altijd blij als ik ze zelf weer in me handen heb!!
     
  16. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hoe zit het eigenlijk met de arbeidswet.

    13/14 jarige mogen niet na 19:00 uur werken en ook niet op zondagen.

    ik weet niet in hoeverre je nog verzekerd bent mocht er wat met de oppas of kinderen gebeuren als ze buiten de regels van de arbeidswet treden.

    gaat wel erg ver allemaal maar lijkt me niet geheel onbelangrijk
     
  17. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik vind de leeftijd wel gaan, ik paste ook al op op mijn 12e.
    Alleen zou ik er zelf niet zo weg van zijn om een vreemd iemand op te laten passen.
    Ook al slapen je kindjes als ze komt, je weet nooit.
    En het zou een beter gevoel geven als ik precies weet wie er in mijn huis zit en wie er op mijn kind past.

    Maar je kunt inderdaad de kennismaking even afwachten, een eerste indruk is meestal wel de beste.
     
  18. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    wij gaan de eerste keer ook niet ver weg mocht ze oppassen. We zijn dan hier in het dorp gewoon. EN we zullen haar ook niet vaak nodig hebben want we zijn amper weg. Maar als het bevalt en ze doet het super dan kunnen we natuurlijk wel eens een keer samen weg. Ze word overigens 15 over 2 maanden sorry vergeten te zeggen!
     
  19. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    He wat een leuke reactie! dankje!
     
  20. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    [FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Jongeren van 13 en 14 jaar.
    [/FONT]
    [FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Wat mogen ze wel/niet:
    - Op schooldagen mogen ze klusjes rond het huis en in de buurt doen.
    - Op vrije dagen mogen ze helpen bij licht niet-industrieel werk.
    - Als het woonhuis en de winkel of de land- en tuinbouwonderneming één geheel vormen, mogen ze meehelpen in het bedrijf van de ouders.
    - Meewerken aan een uitvoering(bijvoorbeeld een modeshow lopen, toneel spelen of in een reclame spotje spelen)
    - Tot en met je 14e mag je alleen lichte werkzaamheden doen. Dus bijvoorbeeld folders rondbrengen, oppassen, helpen in een winkel, fruit plukken en auto’s wassen. Je mag geen zelfstandige werkzaamheden doen, alleen helpen.
    [/FONT][FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Tijden en dagen:
    - Op een schooldag mogen ze niet meer dan 2 uur werken.
    - Op zaterdag mogen ze niet meer dan 7 uur werken.
    - Op zondag mogen niet werken.
    - Per week mogen ze niet meer dan 12 uur werken.
    - In de vakantie mogen ze niet meer dan 7 uur per dag werken, en niet meer dan 35 uur per week.
    - Ze mogen alleen werken tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds. [/FONT]
    [FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Jongeren van 15 jaar
    [/FONT]
    [FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Wat mogen ze wel/niet:
    - Vanaf je 15e mag je wel zelfstandig werk doen en mag je ook de ochtendkrant rondbrengen. Je mag nog steeds alleen maar licht werk doen, zoals vakkenvullen, helpen op een manege of oppassen.
    Tijden en dagen:
    - Op een schooldag mogen ze maximaal 2 uur werken.
    - Op een vrije dag mogen ze maximaal 8 uur werken.
    - Als ze zaterdag hebt gewerkt, mogen ze zondag niet werken.
    - Per week mogen ze maximaal 12 uur werken.
    - Ze mogen alleen werken tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds.
    - In de vakantie mogen ze maximaal 40 uur per week werken en maximaal 5 dagen achter elkaar. [/FONT]
     

Deel Deze Pagina