Medicijnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hironobesh, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hoi,

Ik had een vraag over Omeprazol Ratiofharm.
    Dit heb ik voorgeschreven gekregen door mijn Gyn. ivm veel maagzuur. Maar nu lees ik de bijsluiter en daar staat "niet gebruilken tijdens de zwangerschap"

Zijn er meiden die wel ervaring hebben met dit medicijn?
    Ik heb het nog niet gebruikt.

Groeten,
    Hillegonda

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wat slecht van je gyn! Heel slordig... Ik zou de bijsluiter geloven en het niet nemen. Kun je je gyn niet even bellen, zodat hij je wat anders kan voorschrijven? Wel lastig, want blijkbaar heb je wel medicijnen nodig voor je maag!

3. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zou je gynaecoloog weer even bellen om het te checken. Werkt Gaviscon niet voor je? (Niet dat ik het beter weet dan de gyn. zelf natuurlijk).

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik gebruik al jaren Omeprazol 20 mg, ook gedurende zwangerschap, borstvoeding en nu weer zwangerschap. Dit alles in goed overleg met artsen/verloskundige uiteraard. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en kan niet goed functioneren zonder deze medicatie. In tegenstelling tot andere maagzuurremmers is er met Omeprazol wel al ruime ervaring bij gebruik tijdens de zwangerschap/lactatie en er is nooit aangetoond dat dit schadelijke gevolgen had voor moeder of kind. Ik zou gewoon bellen met je gyn, zeggen dat je je zorgen maakt en je nomaals goed laten voorlichten. Je kan altijd je apotheker bellen met dit soort vragen trouwens. Weet ook dat er praktisch geen geneesmiddelen zijn waarbij niet in de bijsluiter staat dat gebruik tijdens de zwangerschap altijd in overleg met een arts moet. Succes!

5. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    ik moest met mijn omeprazol stoppen en kreeg malox vpprgeschreven van de gynaecoloog.

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Malox kan je gewoon vrij bij de drogist kopen, werkt hetzelfde als rennies. Haalt bij mij helaas niets uit. Ik heb voordat ik zwanger raakte van de eerste overleg gehad met mijn arts of ik losec mocht blijven gebruiken, anders hadden we nog even gewacht met proberen zwanger te raken.

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik snap dat je veel last hebt van maagzuur,maar is er geen optie dat je REGLA PH gebruiken gaat?
    Dat kun je kopen voor 4,70 bij de apotheek

8. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hey meiden,
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik denk dat ik maar aan de Antagel ga en laat de Omeprazol staan.

Deel Deze Pagina