Zijn er mensen die geen sinterklaas vieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Overigens zou ik om religieuze redenen ook niet naar een halloweenfeest gaan. Ook niet als ik in Amerika woon.

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Zogelukig,sinterklaas is dan misschien geen religieus feest maar Umm85 viert het niet
    Om HAAR religeuze redenen.Om iets om religieuze redenen niet te vieren hoeft het feest toch niet religieus te zijn?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar dan moet je het anders stellen!!

4. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Proest!!! Bedankt! Ik stik bijna in mijn thee. Toetsenbord helemaal goor!
    Whahahahahahahaha :D

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    dat is met het offerfeest zover ik weet dat moeten verdelen.

Edit, ik bedoel dan dat in 3en verdelen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    hoe moest ik het dan zeggen? Jij hebt het gewoon verkeerd begrepen. Als ik zeg dat ik geen verjaardagen vier vanwege religieuze redenen is dat toch ook duidelijk.

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames zullen we elkaar in de waarde laten en zo ook het geloof of welke redenen er buiten laten. Zie hiervoor ons reglement.

9. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Zelf vind ik Sinterklaas een leuk feestje voor de kinderen. Als kind vond ik het zooooo spannend wanneer de beste man weer in het land was. Gezellig naar de intocht. Pepernoten eten. Liedjes zingen 's avonds en je schoen zetten.

We kregen geen mega kado's. Gewoon iets wat in je schoen paste. De ene keer iets van snoep, de andere keer een speelgoedje.

Tot op de dag van vandaag vier ik het nog steeds. Later werden het kado's in de vorm van suprises en met gedichten en via het trekken van loodjes. Gewoon, omdat we het gezellig vinden. Commerciëel? Ja, dat zal best. Wij vinden het gezellig.

Nu we kinderen hebben vieren we het weer voor hun. Ook niet met mega dure kado's. Gewoon iets kleins en op pakjes avond een letterlijk wat groter kado dat uit de jute zak van Sinterklaas komt. Doordat Cas nu op de peuterspeelzaal zit, krijgt hij er daar ook mee te maken en gaan ze liedjes leren zingen e.d.
    Op zich kan je vòòr dat je kindje naar school gaat, het prima gewoon niet vieren. Zelf is het mijn inziens voor het kind wel leuker dat wanneer het naar school gaat en ze daar ook aan sinterklaas viering doen, dat je dat thuis ook gaat doen. De mate waarin, bepaal je zelf.

Dit is puur mijn eigen mening. Als iemand het niet gaat vieren. Prima. Vier je het wel, ook prima.

Halloween vieren we ook een beetje mee. Gewoon gezellig het huis wat decoreren, (heb de spullen weer gevonden. Lag op zolder)

Kerst vieren we ook met kerstboom incl kado's onder de boom. Gewoon, omdat we het simpelweg heel erg gezellig vinden.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Als het mag wil ik dan alleen nog even duidelijk maken dat ik echt absoluut niks tegen Sinterklaas himself, Sinterklaas vieren an sich en wat er ook maar bij hoort heb. Echt helemaal niet gewoon en vind het ook leuk voor de kindjes die er in geloven en die het vieren hoor.

Alleen wij kiezen er gewoon voor vanuit onze overtuiging om het niet te vieren. ;)

11. Dat vieren wij ook allemaal niet. Sta alleen stil bij dodenherdenking. Maar da's geen feestje.
    Snap ook niet waarom deze commerciële dagen erbij gehaald moeten worden? En dat we die vieren vanwege trots voor ons land? Ze zijn er gewoon omdat mensen ze leuk vinden of omdat er geld te halen valt. Ze zijn geen verplichting, punt.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nope, niet duidelijk. 'Gewoon omdat dat zo is' daar kan ik niks mee.

Ik zal nooit begrijpen waarom je kind geen Sinterklaas mag vieren. Het is gewoon een oerhollands kinderfeest.

Ik snap wel dat jullie geen kerst vieren. (Al was Jezus wel een belangrijke profeet van Allah volgens de Islam).

Nederland telt 1 miljoen moslims die dus niet meedoen aan een Nederlands cultureel volksfeest. Ik vind dat jammer. Ik had 35 jaar geleden al te maken met Moslimkindjes in de klas die niet mee mochten doen met lootjes trekken. Naar huis mochten ze uiteraard ook niet, dus dat was wel erg zielig. Handje pepernoten mocht nog net.

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Klaar topic gaat dicht erg jammer!

Deel Deze Pagina