ik heb in januari mn dochter ingeschreven vor het kdv nu zou ze rond julie terecht kunnen en wilde ik in maart bij de belasting consulente meteen de kinderopvangtoeslag aan vragen maar nu is mijn vraag : mijn man werkt fulltime, ik heb een krantewijk op woensdag(kan dus geen baan nemen ivm mn dochter opa en oma werken ook))maar nu hoorde ik dat we beide moeten werken om de toeslag te krijgen klopt dit nu ?
Ik denk dat je of beide moet werken of bijv 1 moet werken en 1 school. Anders kun je het denk ik niet aanvragen ,maar ik kan er natuurlijk ook gigantisch naast zitten
maar ja ik kan niet werken omdat ik de kleine niet kwijt kan en geld voor school hebben we niet en ik wil ook helemaal niet naar school dus ja
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je niet kan werken of naar school kan ,kun je toch gewoon bij je kindje zijn en heb je geen opvang nodig? Of begrijp ik het verkeerd
Zelfde vraag als Mason, maar daarnaast ook nog wel een opmerkinkje. Als je een krantenwijk hebt, heb je toch wel een baan. Ik weet niet hoe dat gaat (heb zelf nooit een krantenwijk gehad), maar ik neem aan dat je gewoon ergens in dienst bent en dus officieel een baan hebt, compleet met jaaropgaves en loonbelasting etc. Dan kun je zonder meer kinderopvangtoeslag aanvragen, lijkt me.
je hoeft het niet aan te geven bij de belasting en je krijgt geen salrisstrook ed dus dat weet ik niet
Maar als je alleen op woensdag ochtend een krantenwijk hebt, waarom wil je dan oppas hebben? Of wil je oppas hebben zodat je juist een baan aan kunt nemen?
Het antwoord is heel simpel. Je krijgt alleen toeslag als jullie beide werken of dat je aan bepaalde voorwaarden voldoet ( studeren of re-integratie project) Als je niet werkt, kun je namelijk gewoon thuis zijn bij je kind en hoeft het kind niet naar de opvang. Bedoel je niet de peuterspeelzaal?
ik wil graag gaan werken maar ik kan mn dochter niet kwijt dus heb ik haar opgegeven bij een kdv zodat ik 2 dagen kan gaan werken naast de krantenwijk
Ben je al aan het solliciteren dan? Want als je voor die tijd een baan hebt, dan is het heel simpel, dan krijg je die toeslag wel. Voor die tijd dus niet. Dus ga aan de slag zou ik zeggen! En sorry, maar waarom heb je een krantenwijk...? Een ochtend in de week, dat kan haast niet winstgevend zijn.