vraagje voor aanvraag kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door littlemama, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik heb in januari mn dochter ingeschreven vor het kdv nu zou ze rond julie terecht kunnen en wilde ik in maart bij de belasting consulente meteen de kinderopvangtoeslag aan vragen
    maar nu is mijn vraag :
    mijn man werkt fulltime, ik heb een krantewijk op woensdag(kan dus geen baan nemen ivm mn dochter opa en oma werken ook))maar nu hoorde ik dat we beide moeten werken om de toeslag te krijgen klopt dit nu ?

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik denk dat je of beide moet werken of bijv 1 moet werken en 1 school. Anders kun je het denk ik niet aanvragen ,maar ik kan er natuurlijk ook gigantisch naast zitten :)

3. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    maar ja ik kan niet werken omdat ik de kleine niet kwijt kan en geld voor school hebben we niet en ik wil ook helemaal niet naar school
    dus ja

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je niet kan werken of naar school kan ,kun je toch gewoon bij je kindje zijn en heb je geen opvang nodig? Of begrijp ik het verkeerd :oops:

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Zelfde vraag als Mason, maar daarnaast ook nog wel een opmerkinkje.
    Als je een krantenwijk hebt, heb je toch wel een baan. Ik weet niet hoe dat gaat (heb zelf nooit een krantenwijk gehad), maar ik neem aan dat je gewoon ergens in dienst bent en dus officieel een baan hebt, compleet met jaaropgaves en loonbelasting etc. Dan kun je zonder meer kinderopvangtoeslag aanvragen, lijkt me.

6. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    je hoeft het niet aan te geven bij de belasting en je krijgt geen salrisstrook ed dus dat weet ik niet

7. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Maar als je alleen op woensdag ochtend een krantenwijk hebt, waarom wil je dan oppas hebben? Of wil je oppas hebben zodat je juist een baan aan kunt nemen?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Het antwoord is heel simpel.

Je krijgt alleen toeslag als jullie beide werken of dat je aan bepaalde voorwaarden voldoet ( studeren of re-integratie project)

Als je niet werkt, kun je namelijk gewoon thuis zijn bij je kind en hoeft het kind niet naar de opvang.

Bedoel je niet de peuterspeelzaal?

9. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik wil graag gaan werken maar ik kan mn dochter niet kwijt dus heb ik haar opgegeven bij een kdv zodat ik 2 dagen kan gaan werken naast de krantenwijk

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ben je al aan het solliciteren dan? Want als je voor die tijd een baan hebt, dan is het heel simpel, dan krijg je die toeslag wel. Voor die tijd dus niet. Dus ga aan de slag zou ik zeggen!

En sorry, maar waarom heb je een krantenwijk...? Een ochtend in de week, dat kan haast niet winstgevend zijn.

11. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ik heb in de 500 kranten per keer dus ruim 40 euro per maand beter iets dan niets

12. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Krantenwijk is ook inkomsten en zou je ook op moeten geven als inkomsten uit overige werkzaamheden.

Deel Deze Pagina